Ik wil beginnen met de borstvoeding afbouwen, maar wil even proberen hoe hij reageert op flesvoeding. Welke voeding kan ik het beste geven? Ben er echt een leek in..
Als er geen allergieen in de familie zitten en geen astmatische klachten, kun je gewoon de standaard nemen. Mochten er wel allergieen zijn, dan wordt de hypo-allergeen aangeraden. Volgens onze kraamhulp maakt het merk weinig uit, het is vrijwel hetzelfde allemaal
Ik ben vorige week gestopt met borstvoeding na 6maanden, Britt krijgt nu de Albert Heijn eigen merk voeding, scheelt de helft met nutrilon. Britt doet het er goed op.
De beste flesvoeding na borstvoeding is afgekolfde moedermelk (flauw he?), wil je kunstvoeding geven, dan maakt het totaal geen ene biet uit welk merk je koopt, de kwaliteit van alle merken is hetzelfde, alleen de prijs, smaak en geur verschillen. Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs geeft een heel duidelijk overzicht. Bij verhoogde kans op atopie geef je hypoallergeen, anders standaard. Aan de extraatjes zoals melk voor krampjes, poepen en hongerlapjes hoef je niet te denken, dat is voor veel jongere kinderen. Verhogde kans op atopie wil zeggen: ouder of brusje met allergie, astma, eczeem, darmklachten, huidklachten, luchtwegklachten, hooikoorts, galbulten, etc. Als ik naar de leeftijd van je kind kijk, is het misschien handig om evn een paar weekjes geduld te hebben, omdat je dan meteen kunt beginnen met opvolgmelk. Dat bespaart je kind een extra overstap en extra wennen. Naast borstvoeding kun je dat al een weekof zo voor zes maanden geginnen aan te bieden.
Ik raad je Friso aan, hier wilde ze niets anders drinken naast de borstvoeding dan Friso en deze tip heb ik gekregen van andere moeders die stopte met borstvoeding. Omdat Friso wat zoeter schijnt te zijn
Volgens mij maakt het niks uit wat je neemt en is het maar net waar je kind aan went (dan heb ik het over het merk en niet over standaard of h.a.) Mijn meisje vond de nutrilon echt heel vies toen ik borstvoeding ging afbouwen! (dat gezicht van haar als ik het gaf ) na het een paar keer gemengd te hebben met borstvoeding, en dat ook weer afgebouwd, luste ze het wel.. Maar niks zo lekeker als mama's melk natuurlijk
Wat is het verschil tussen opvolgmelk en die andere dan? Goede tip van je. Hoop het tot 6 maanden vol te houden zo..
Het verschil is niet zo heel groot, behalve de prijs (opvolgmelk is goedkoper) maar met zes maanden stappen baby's die geen borstvoeding krijgen over op opvolgmelk. Dat is toch weer een beetje anders als nummer 1 melk. Het ene kind heeft meer last van veranderingen als het andere kind, en als je nu met nummer 1 begint dan moet je kind binnen vijf weken twee keer aan een ander soort melk wennen