Wat zijn,jullie ervaringen met Johannesbroodpitmeel/nutriton, werkt dat bij jullie kindjes verstoppend of laxerend? Ik hoor nl verschillende verhalen. Het werd mij geadviseerd vanwege de ernstige obstipatie bij ons zoontje, vanwege de vezels die erin zitten zou het poepen kunnen stimuleren? Moest er dan 1 klein schepje indoen. Dus niet zo dik maken als wanneer je het tegen spugen gebruikt
Hier heeft onze dame last van verstopping, maar dat werd pas echt een probleem toen ze nexium kreeg. Daarvoor kon ze eigenlijk wel vrij normaal haar ontlasting kwijt. Onze kinderarts adviseerde infacol voor het poepen: een synthetische olie, die ervoor zorgt dat de ontlasting gemakkelijker kwijt kan.
Rozemarijke, bedankt voor je reactie. Infacol al een paar weken geprobeerd, hielp niet. Het is inmiddels zo erg dat hij alleen,dmv een,klysma kan poepen. Heb er al lactulose en microlax voor. Nu kwam het cb hiermee, dacht eens peilen hoe er hier over gedacht wordt...ik durf niet zo goed te experimenteren eigenlijk.
Als de tip van het CB kwam, zou ik dat ABSOLUUT NIET doen. Heb slechte ervaringen met CB en medische adviezen.... daarvoor is toch echt de huisarts of de kinderarts.... Ik zou dan toch even overleggen of een ander middel mogelijk is, (hier forlax junior, werkt goed. Hebben we juist gekregen omdat de kindercardioloog aangaf dat lactulose winderigheid en meer krampen kan veroorzaken).
Ja,de,ha wordt ik ook niet echt wijzer van. Die kan,buiten de lactulose ook niks doen en het is gewoon uitzingen tot een,week of 16. Verwijzing naar ka heeft geen zin zegt ze.
Hier werkt het ook stoppend. Omneo-comfort flesvoeding werkte wel heel goed, maar Fay had vooral heel veel krampjes en gas.
Bij onze zoon werkte het verstoppend. Bij onze dochter beide .... Ik ben er op advies van een kinderarts mee begonnen omdat onze docht heel veel spuugde. Toen had ze echt spuitluiers van dr rug tot aan dr nek. Toen het spugen beter ging mochten de Johannesbroodpitmeel afbouwen. Dit ging prima en laatst werd betalingen weer erger dis toen op advies van consultatiebureau de Johannesbroodpitmeel weer toegevoegd en toen raakte ze verstopt, kreeg krampen en kon haast niet meer poepen dus toen gelijk ermee gestopt.
Huisarts kan ook forlax junior voorschrijven, lijkt me... Ik zou daar eens om vragen, overleggen of je dat eens mag proberen en bij onvoldoende resultaat of teveel bijwerkingen weer stoppen.
Nutriton werkte hier verstoppend en wij gebruiken forlax. Nu zijn we overgestapt op Johannesbroodpitmeel van natufood en die werkt niet verstoppend maar we moesten gewoon met de forlax door blijven gaan tot de bijvoeding echt meer is want de forlax kan geen kwaad en is hier goed.
hier ook nergens last van. mijn advies is om toch eens een consult bij de kinderarts te vragen. las dat je misschien ook dacht aan KMA toch? zou hem eens helemaal laten checken bij iemand die er echt verstand van heeft.
Als ik jou was zou ik overleggen met de huisarts. Consultatiebureau gaat niet over zulke dingen en voor medische zorg moet je naar de huisarts, daar valt ze onder. Dat zei de verloskundige tenminste. Consultatiebureau begint meestal al te miepen als je meer/minder voeding geeft of dat kinderen bepaalde dingen wel/niet doen. Ga naar iemand die je echt kan helpen als je niet durft te expirimenteren
Johannesbroodpitmeel kan ontzettend stoppend werken, als je al forlax en lactulose geeft, zou ik geen Johannesbroodpitmeel gaan geven zonder overleg met een kinderarts.
hier werkte het ook verstoppend, heb het al met al 4 dagen gebruikt en het toen in de prullenbak gegooid, bah wat een troep! En wat een pijn heeft mn meisje gehad omdat ze moest poepen!! Heb nu al een poos lactulose, en dat werkt fijn. Ben wel een beetje huiverig om met bijvoorbeeld de rijstebloem te beginnen, omdat ze het nu goed doet. Maarja, je kunt het ook niet eeuwig bij melk houden he