Buggy kopen? Waarvoor gebruiken jullie een buggy?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Janna, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij denken erover een buggy te kopen. Nu ben ik wat informatie aan het zoeken en ik krijg de indruk dat de meeste mensen een buggy een beetje "voor erbij" hebben, maar toch de wandelwagen pakken als ze echt een lang stuk gaan lopen. Dit vooral omdat het voor de ouder prettiger duwt en het kind er beter in zit. De enige uitzondering zijn mensen met een superdure buggy, zoals de bugaboo bee of mclaren. Zulke bedragen heb ik echter niet voor een buggy over.

Ik begin me dan ook af te vragen of we uberhaupt wel een buggy moeten kopen. Ik had eerst een budget in mijn hoofd van max. 100 euro. Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat wagens van zo'n prijs nooit zo lekker kunnen rijden als mijn Joolz, zeker omdat ml en ik beiden vrij lang zijn en heel veel buggy's denk ik al afvallen vanwege een te lage duwstang / handvatten. Ik ben een beetje bang dat ik een buggy koop en vervolgens toch telkens mijn Joolz pak, terwijl de buggy ongebruikt in een hoek staat.

Kortom:
    - voor welke gelegenheden gebruiken jullie de buggy? (behalve om mee te nemen op de fiets of vakantie, want dat is me wel duidelijk);
    - hoe vaak pakken jullie de buggy?
    - hoe lang (in minuten/uren) lopen jullie maximaal achter elkaar met de buggy, omdat je langer niet prettig vindt voor jezelf of je kind?
    - zijn er hier mensen die nooit een buggy hebben gekocht, maar het gewoon altijd met hun wandelwagen hebben gedaan? En is dat aan te raden?

2. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben een buggy gekocht voor de kleine stukjes. Boodschappen doen e.d. Oh ja en voor mee op vakantie.
    Hij lag standaard achter in de auto en neemt veel minder ruimte in als de complete wagen. Totdat zoon 2,5 was namen we voor hele dagen weg de wandelwagen mee omdat hij daarin wat beter lag als hij in slaap viel. Als het je qua ruimte niet uitmaakt zou je inderdaad ook gewoon je wandelwagen kunnen blijven gebruiken.

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,966
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb misschien 4 of 5 keer een buggy gehuurd bij de fietsenstalling als ik met de fiets naar de stad ging. In de periode dat zoonlief nog nèt niet goed genoeg kon lopen en ik niet al te veel nodig had. (Voor langere winkelsessies ging ik met de auto & wandelwagen). Maar ik vind ze inderdaad waardeloos. (Nu zijn dat uiteraard ook niet de meest dure, luxe buggy's hoor.) ik ben blij dat we er zelf geen hebben, was echt zonde van geld geweest. Sinds onze zoon twee is, gebruiken we ook de wandelwagen niet meer.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Vandaag 1 gekocht voor mee op de fiets en voor op vakantie omdat dan de hele wandelwagen niet mee kan. We hebben gekozen voor een wat duurdere omdat die erg licht was en zeer comfortabel rijd.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb een buggy voor als ik op de fiets ergens heen ga. Voor de rest gebruik ik de buggy nooit. Heb mn buggy eens drie weken gebruikt omdat mn gewone wandelwagen weg moest voor reparatie maar jeetje wat een ramp zeg!! Leek wel een tankwagen om te besturen met boodschaplen en een kind erin! Was blij dat mn gewone wagen weer terug was toen :)

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn de buggy gaan gebruiken toen onze zoon niet meer in de maxicosi paste.

We hebben de wagen eigenlijk nooit omgebouwd naar het wandel gedeelte omdat we het zo'n collossaal ding vinden zowel voor in de auto als in de gang paste het niet lekker. En dat zitgedeelte kan bij ons niet andersom geplaatst worden. en daarom waren het voor ons meer nadelen als voordelen om die te gaan gebruiken.

Omdat onze kleine man toen nog niet goed kon zitten was onze voorkeur om een buggy te kopen die helemaal naar ligfunctie kan.
    Die buggy die wij hebben zou je baby als het moet al vanaf de geboorte in kunnen. omdat het een speciale babystand heeft.
    Dat had voor ons absoluut niet de voorkeur maar voor nood zou het dus wel kunnen.
    Zo hebben wij hem wel 1 keer gebruikt toen mn zoontje 6 weken oud was.
    Mijn nicht was overleden, ik wilde naar de begravenis, mn man kon niet mee. ik wilde niet alleen, dus kon met mn ouders meerijden waar de wagen dus niet in de auto pastte. Dus heeft hij heerlijk een uurtje in een lekker warme buggyzak in de buggy gelegen. Het liefs had ik de wagen natuurlijk meegenomen want dat lijkt me toch het fijnste als ze zo klein zijn maar dat ging helaas toen niet.

Moet wel zeggen dat wij niet zo'n hypermoderne kinderwagen hebben.
    Ik denk dat ie een jaar of 8 a 9 jaar oud is. Dus hij is wat groter dan de kinderwagens van nu.
    We hadden hem van mn broer gekregen, die had hem over.
    We vonden hem eigelijk gelijk al een beetje te collossaal maar vonden het zonde om een nieuwe wagen te kopen en hebben er daarom voor gekozen om er een goede buggy erbij te gaan gebruiken.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Voor de kleine stukjes, en als ik bijv naar de ik derboerderij een stad verder ga. Hij ligt standaard in mijn auto en zo kan ik ook last minute nog besluiten dat ik even ergens stop/wandel/ga winkelen. Mijn grote wagen is zo'n gesleep elke keer in/uit de auto. En de buggy gaat natuurlijk mee op vakantie daar is hij in 1e instantie toen voor gekocht. Wij hebben een koelstra en die kan ook plat. Onze zoon deed er heel wat dutjes in op vakantie.. Lekker lange zonnekap dus ook uit de zon.
    Hij rijd natuurlijk minder als mijn gewone wagen maar zo voor erbij is het een prima ding, ik zou niet zonder willen..

En vd zomer kan hij ook mee op de fiets eventueel, ideaal!

8. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Wij gebruiken hem inderdaad als ik even snel op de fiets naar het centrum ga, of even snel achter in de auto.
    Als we de wandelwagen achter in de auto hebben liggen, dan passen er geen boodschappen etc meer bij. Bij een buggy wel.
    Als onze dochter bij opa en oma gaat logeren geven we ook steeds de buggy mee.

Ik moet eerlijk zeggen: we hadden best zonder gekund. Maar handig is het wel.

9. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

Jan 24, 2009
    1,522
    0
    0
    Flevoland
    Wij gebruiken hem nu op vakanties....verder nog niet. Vind de bugaboo toch veel fijner rijden. Ik denk wel als ze straks groter is we hem meer gaan gebruiken

10. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    een buggy is echt super handig...ik kan me dan ook niet voorstellen dat bijna niemand een buggy heeft....

je wilt toch niet altijd de hele kinderwagen in en uit de auto sjouwen, pfff.
    hij ligt bij ons dan ook standaard in de auto. voor bv naar het centrum of even snel naar de bouwmarkt.

en natuurlijk voor op vakantie.

wij hebben een quinny zapp, ben er helemaal fan van, rijd zo fijn, kan je met 1 vinger sturen, maakt geen lawaai en voelt toch lekker stevig.
    hiervoor een 'goedkope' buggy van de prenatal, maar dat ding vond ik echt waardeloos.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,966
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @liefsmama: Het is maar net wat je het belangrijkste vindt: in de stad even de wandelwagen uit de auto halen (en er weer terug indoen) kost me misschien alles bij elkaar een minuut. Maar als ik in de stad ben en ik heb hem nodig, dan betekent dat ook dat ik er wat langer rondloop. Dan vind ik het comfort van een volledige wandelwagen, zowel voor mijn zoon als mijzelf, wel de moeite waard van dat ene minuutje in- en uitladen.

Als ik met de fiets de stad in ging voor een paar kleine, snelle boodschapjes nam ik vaak de scootababy mee (dat is een heupdrager die je heel snel aan en uit kunt doen.) Dat was handig toen hij nog niet (ver genoeg) kon lopen. Een enkele keer als ik wat meer nodig had en toch met de fiets moest / wilde nam ik dus een buggy van de fietsenstalling mee. Ook bij een vriendin van me wel eens met m'n zoontje het dorp in geweest met haar buggy. Beide ervaringen hebben me absoluut niet overtuigt van het nut van een buggy.

Aan de andere kant vond ik de scootababy weer absoluut een top-aankoop! Die hebben we zo veel gebruikt! Echt heerlijk.

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Bedankt voor alle reacties! Toch interessant om te lezen en dan m.n. hoe iedereen het weer verschillend beleefd. Dat hangt waarschijnlijk ook wel een beetje samen met je omstandigheden.

Voor naar het centrum heb ik hem niet nodig. Ik loop altijd naar het centrum. (Ongeveer 15-20 minuten.) Boodschappen doen we meestal ook lopend: in het centrum, of bij een supermarkt op 5 minuten loopafstand. Bij de Joolz kun je een enorm boodschappennet kopen. Die hebben wij en daar past onwijs veel in. We doen daar gerust de weekeind boodschappen mee.

Een enkele keer ga ik op de fiets boodschappen doen, maar dan draag ik mijn dochter even van de fiets naar het boodschappenkarretje, waar ik haar in het zitje van de kar zet.

Ik zou misschien wat vaker naar de kinderboerderij willen gaan. Daar ben ik pas één keer geweest. Toen moesten mijn man en ik onze dochter om de beurt dragen. Ik vind het echter te dichtbij om daar iedere keer de auto voor te pakken, dus daarvoor zou een buggy wel handig zijn.

Verder doen we bijna geen dingen op de fiets hier in de omgeving. Voor dingen die verder weg zijn, pakken we de auto. De wagen past daar prima in. En ja, dat is even wat zwaarder dan een buggy achterin tillen, maar het is ook zo weer gedaan en om daar nou meer dan 100 euro voor een buggy voor uit te geven... En inderdaad, zoals Tupp zei, als je dan een goede wagen hebt, blijf je ook makkelijk langer, omdat het comfortabeler is. Op de tijd die je dan met de wagen loopt, zijn die twee minuten in de auto tillen ook weer niet zo dramatisch...

Vorig jaar zomer zijn we met de auto op vakantie geweest en toen hebben we de Joolz meegenomen in de achterbak. Toen pasten de tassen er nog bij (incl. de tas van een vriendin die ook mee reed).

Tussentijdse conclusie: het enige waarbij het voor ons echt iets zou toevoegen, is dat ik dan op de fiets naar de kinderboerderij kan en de buggy mee kan nemen.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,966
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zie dat je dochter al 15 mnd is. Als je nu een buggy koopt 'alleen maar' voor de kinderboerderij, denk ik dat je er kort plezier van zult hebben. Je hebt best kans dat de over een maand of wat ècht niet meer in een buggy wil zitten als je met haar naar de kinderboerderij gaat.

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    wij hebben een redelijk dure buggy maar echt alleen voor onze vliegvakanties. Hij kan absoluut niet op tegen onze bugaboo

15. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hi Janna ;)

Ik heb hier ook een buggy staan, en een buggydrager op de fiets.
    Heb de buggy 1x gebruikt en de buggydrager nooit.
    En ik verwacht ook niet dat ik die nog ga gebruiken.
    Dus hier was het een miskoop.

Ik heb echt een hekel aan buggy's :p
    Neem het liefst altijd de Bugaboo mee.

Wel grappig ik had hem ook gekocht zodat ik onder andere op de fiets naar de kinderboerderij kon :p
    Maar goed, nu kan ik op de fiets en gaat mijn dochter gewoon lopend mee.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Haai lovely!

Ik geloof dat jullie gelijk hebben. Ik denk dat ik er inderdaad heel kort plezier van zou hebben. Mijn dochter loopt nog niet, maar het zit er wel tegenaan. Ze heeft al een paar keer een paar stapjes los gezet. Tot nu toe vindt ze kruipen gewoon veel makkelijker en sneller! :D

(Manlief vindt het prima om geen buggy te kopen, want dan sparen we geld uit.:D)

17. liefsvanmama

En zeker op de kinderboerderij, dan willen ze alles van dichtbij bekijken en dan meot je aar er steeds in en uit halen, ook niet handig. Dan kan je beter op de fiets gaan en dat kleine beetje daar tillen. Als ze straks loopt lukt het haar ook wel daar rond te lopen.

En je kunt ook nog tweedehands iets kopen? Als het toch maar voor af en toe is??

18. liefsvanmama

@ Tupp, ik denk dat jij reageert op 'meid' en niet op mij. ;)
    Ik neem hem vaak mee op de fiets, en vind de buggy net zo veel werk uitklappen als de wandelwagen. Maar kleiner is ie zeker wel.

19. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    hier ook alleen een buggy als ik op de fiets even de stad in wil. en als we op visite gaan en reizen met de trein. dan is zo'n grote kinderwagen echt niet te doen. we hebben het huismerk van de babydump gekocht en die bevalt prima.

20. angel229

angel229 Niet meer actief

Eigenlijk bij alles wat we met de auto deden. Uitzonderingen waren als we bijvoorbeeld uitgebreid gingen winkelen, dagje dierentuin en dat soort dingen. Ook op vakantie in Disney hadden we de buggy mee. Was veel te bang dat de dure wandelwagen gepikt zou worden! Inmiddels gebruik ik de buggy nog weinig. S loopt zo goed dat het niet meer echt nodig is.

Share This Page