Johannesbroodpitmeel verstoppend of laxerend??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tuc, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Waarom zou je rijstebloem moeten geven dan? Dat hoeft helemaal niet, je kunt gewoon, als je kleintje eraan toe is, beginnen met groentehap?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Idd, mij dochter heeft maar een keer of 5 iets met rijstebloem gehad, ging verder prima hoor, maar was niet erg nodig. Rijstebloem is alleen 'vulling', het levert geen calorieen, dus als een kindje op melk en bijvoeding tevreden is, hoef je echt niet met rijstebloem aan de gang.

3. 1986sanne

1986sanne Lid

31 jul 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je ook waardoor de obstipatie komt?

Mijn ervaring met Johannesbroodpitmeel is dat het verstoppend werkt. Mijn zoontje heeft ook zo last van obstipatie. Ik heb een tijdje 2 zakjes ( in één keer ) movicolon jr gegeven, op advies van de kinderarts, en dat hielp echt geweldig. Daarna ben ik overgegaan op 1 zakje per dag en vooralsnog werkt het prima.
    Lactulose ook geprobeerd, maar hielp niks.
    Dus misschien is dat nog iets???

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon kreeg alleen maar meer last van rijstebloem! Buikpijn,kramp,harde ontlasting,moeite met poepen. We hebben het een week geprobeerd en daarna gestopt! Zijn toen gewoon op groente en fruit gegaan en dat ging prima. Onze dochter gaan we om weer bovenstaande te voorkomen geen rijstebloem geven. Die eet nu ook gewoon fruit en groentw.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier werkte de Johannesbroodpitmeel stoppend! ( was de nutriton variant, die van de natuurwinkel helpt in sommige gevallen wel, maar dat heb ik bij mijn mannetje niet geprobeerd )
    Rijstebloem werkt ook stoppend en je bent zeker niet verplicht om dat te gaan geven hoor!

Wat hier wel een beetje helpt is kiwi en verse jus d'orange ( paar slokjes maar hoor ).
    Van de week gaan we met forlax starten, lactulose doet hier niks en zelfs met een klysma kwam niet alles eruit.
    Hier ook nog probiotica geprobeerd, maar na 2 maanden ook helaas geen resultaat...

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Toevallig gisteren met me zus overgehad. Zij gebruiken het in het ziekenhuis om verstopping tegen te gaan. Dus het kan werkelijk wel helpen. Ik zou zeggen: gewoon proberen!! Je merkt na 1 dag gebruiken al effect

Hier kwam er geen verstopping, maar wel duidelijk dikkere poep. Voor ons fijn met schoonmaken ;) Hij kreeg het voor het spugen.

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Verschrikkelijk laxerend en Krampjes! Krijsen krijsen krijsen.
    Infacol werk vaak verstoppend.
    Je kan 20 cc extra water bij de fles doen.
    Wat wij verder nog geven is nutrilon omneo, werkte bij allebij de meiden heel goed!

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier werkte het verstoppend en gaf heel veel krampen. Echt drama! Mijn ervaring is dat bijvoeding goed hielp tegen obstipatie en lactulose maakt de ontlasting iets soepeler. Als voeding gaf ik Friso comfort.

Deel Deze Pagina