johannesbroodpitmeel verstopping en kramp?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharons, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Even een apart topic voor deze vraag :

Wij geven nu al een aantal weken hero comfort. Hierbij geven we ook lactulose omdat hij anders verstopt raakt. Nu lees ik net dat johannesbroodpitmeel voor die verstopping kan zorgen en ook kunnen babys hier krampjes van krijgen? Ik weet dat de voeding hier dikker van wordt maar snap niet dat ze dit dan in een anti kramp voeding stoppen?
    Ondanks de hero comfort heeft hij alsnog krampen dus overweeg nu om gewoon weer de standaard te geven omdat hier geen johannesbroodpitmeel in zit...

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Het beste kun je johannesbroodpitmeel van de natuurwinkel kopen, van tammy is dat geloof ik.
    Die van Nutriton of kruidvat zitten nog heel veel toevoegingen in naast johannesbroodpitmeel! Dat is bij de comfort versie ook zo.
    Als je de pure versie neemt is het alleen maar johannesbroodpitmeel. En zijn reacties ls kram en verstopping vele malen minder tot helemaal niet.

Dan neem je dus gewone melk met de natuurlijke johannesbroodpitmeel!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier verschrikkelijke krampen met nutriton. Dus ja, het kan. Geen idee hoe het gaat met die 'pure' vorm, daar had ik toen nog nooit van gehoord.

4. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Maar het gaat mij puur om de reactie op het johannesbroodpitmeel. Hij verstopt hier echt van, dus dan maakt het toch niet uit van welk merk je het geeft ook al is het puur?

5. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het kan idd heel goed. . Daarom dikten wij zsm in met rijstebloem. .
    De reden dat het in comfort zit is dat het ook kan helpen tegen kramp, namelijk als de oorzaak bij teveel luchtbellen zit.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Van rijstebloem kreeg dochter ook krampen. Bovendien helpt het niet tegen reflux: rijstebloem wordt weer vloeibaar in de maag.

7. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij gebruikten idd een combinatie van de twee nu je het zegt....

Combinatie omdat teveel drinken de reflux verergerde.. Door de rijstebloem kregen ze sneller een vol gevoel...

Bij de oudste ook een speentje ma de voeding zodat ze bleef slikken... dat zou ook helpen...

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Bij ons ook flink verstopt van de nutriton... Het schijnt dat je hiervan verstopt of van aan de diarree raakt vertelde de huisarts.
    Een bezoek aan de osteopaat hielp erg goed voor de reflux en krampen. Weet niet precies waar je het voor gebruikt, maar misschien nog een idee?

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nee de reactie is op de extra toevoegingen.
    Hier was het een wereld van verschil tussen de pure zonder toevoegingen en die met.

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

Zoals eerder gezegd, je hebt johannesbroodpitmeel en nutriton.

Veel kindjes die reageren, reageren niet op de johannesbroodpitmeel zelf, maar op de toevoegingen van nutriton. In nutriton zit nl maar 30% johannesbroodpitmeel, de rest is allemaal toevoegingen die zowel kramp als verstopping of diarree kunnen veroorzaken.
    Sommige kindjes reageren ook op de johannesbroodpitmeel zelf en daardoor kunnen sommige (heb ik begrepen) juist beter tegen nutriton.
    Daarom maakt het soms juist wel uit wat je gebruikt.

Hero zegt eigenlijk "wij dikken de voeding in, daardoor word je kindje gedwongen rustiger te drinken en krijgt dus minder lucht binnen waardoor er minder krampjes kunnen ontstaan".
    Met die gedachten zeg ik; een juiste fles (bijv dr brown) zorgt ook voor rustig drinken en door zijn ontwerp minder lucht in de buik. Een betere en goedkopere oplossing. Hoeft natuurlijk niet per definitie zo te werken voor beide stellingen ;)

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hier door nutriton EN johannesbroodpitmeel diarree en veel kramp.
    Nutriton was de kramp heftiger dus doorgezet met de pure johannesbroodpitmeel.
    Maar klachten bleven.

En idd de ene raakt verstopt de ander poept de hele dag door.

Wat denk je van omneo? Is iets dikker dan normale nutrilon en geen johannesbroodpitmeel toegevoegd.
    Weet niet hoe ernstig de reflux is? Maar als het mild is zijn sommige hierbij gebaat

12. Sharons

Sharons Lid

18 feb 2015
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ok helder, dankje!

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    De pure johannesbroodpitmeel vond ik ellendig in gebruik. Zo vaak klonten en verstopte spenen. Maar je moet wat. Mijn zoon had wat ik ook probeerde altijd kramp totdat hij een maand of vier was.

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik weet niet hoe oud je baby is, maar over het algemeen wordt snel vergeten dat rijstebloem en johannesbroodpitmeel een vorm van bijvoeding is. De darmen van een kleine baby zijn nog zó puur en moeten vaak al wennen aan melk.
    Ik heb er veel over gelezen, omdat zl ook refluxklachten had en weet dat het erg belangrijk is om het lijfje een goede darmflora op te laten bouwen. Te vroeg met bijvoeding beginnen kàn dat verstoren.
    We hebben het wel geprobeerd omdat de wanhoop hoog was hier (en mijn man erop stònd) Maar het haalde niets uit. Of er meer krampen waren, weet ik niet. Hij huilde al veel.

15. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ik gebruik biologische johannesbroodpitmeel uit de natuur winkel. Totaal geen kramp!
    Wel heel erg van nutriton inderdaad.

16. buikje2

buikje2 Actief lid

30 mei 2014
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ernstige kramp en verstopping met johannesbroodpitmeel! Overgestapt op nutrilon omneo zit geen johannesbroodpitmeel in ( heb ook kindje met verborgen reflux) en gaat nu stuk beter.

Deel Deze Pagina