Lieve Dames.. Ik heb na lang nadenken toch besloten om flesvoeding te gaan geven. Nu heb ik van iemand gehoord dat Dr brown flesjes heel goed zijn..wie van jullie heeft hier ervaringen mee.. En hoeveel flesjes moet ik dan nu al aanschaffen.. En wat is het verschil met een smalle hals en een brede hals Ik was bij de prenatal en daar hadden ze een flesje van 60ml...maar achteraf denk ik dat ik daar niet veel aan heb is volgens mij te klein. Waar zou ik dan mee moeten beginnen....wat een vragen he Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen hiermee.. Alvast bedankt... Liefs Bianca
Ik gebruik de dr. Brown flessen. Ik heb eerst de avent geprobeerd, toen de nuby, maar die zijn allemaal de kast in verdwenen nadat ik deze flessen had geprobeerd. Ik zou gelijk maar een grote fles halen, aan zo'n klein flesje heb je maar heel kort iets, en die grote fles kun je juist maanden gebruiken. En voor die kleine maakt het niks uit, want het gaat om de speen die erop zit en die is op zowel een kleine als een grote fles hetzelfde. Ik heb trouwens twee flessen in omloop.
Dank je voor de info..puppy78. Maar moet ik dan 1 kopen met een brede hals of een smalle hals? Of maakt dat niets uit..? Liefs Bianca
www.schatteboutjes.nl Ik heb ook besloten deze flessen aan te schaffen, na de tot nu toe zo goed als alleen maar goede verhalen die ik erover gehoord heb. Ik heb gekozen voor de brede hals fles, 2 kleintjes en 2 grote. Ookal wordt er van de kleintjes gezegd dat ze daar maar kort uit drinken, je kunt die flesjes later ook als sapflesje gebruiken, dus ik denk dat ze best wel van pas komen.
Dr Brown's flessen zijn helemaal top! Ik heb de smalle gehad, liggen voor mij makkelijker in de hand dan de brede maar dat is persoonlijk denk ik. Verder had ik 1 kleine en 1 grote (en ook nog difraxflessen trouwens maar die waren niet zo fijn). Die kleine is nu weer fijn, die kan ze nu al mooi zelf vasthouden en die grote is daarvoor gewoon te groot maar als ze meer gaan drinken heb je die wel nodig. Succes!
Ik heb ook allerlei flessen uitgeprobeerd voor Dr Brown, en ik vind het een geweldige fles. Ik heb overigens de smalle fles gebruikt. Ik zou 2 kleintjes en 2 grote flessen nemen. als ze pasgeboren zijn is een klein flesje makkelijker voor de kleintjes, dan hoeven ze niet zo hard te zuigen. ( tip van de kraamhulp, een grote fles ook al zit er niet veel voeding in, kost meer energie om er wat uit te krijgen als een uit een kleine)
Hallo, wij hebben ook de dr. Browns flessen, ik heb de smalle nu in gebruik. We hebben 1 brede maar dat was geen succes, ze hapte niet goed aan, en daardoor dronk ze erg onrustig maar dat verschilt natuurlijk per baby... We hebben trouwens 1 kleine (van 120 cc)maar die hebben we maar heel eventjes gebruikt, ze was 10 dagen toen we begonnen met flesvoeding maar ging heel snel al naar 135 cc voeding dus na nog geen 2 weken konden we over naar de grotere flessen (240 cc) Hier zijn we trouwens erg tevreden over.
Wij maken ook gebruik van dr Browns flessen. En wij hebben de 240 cc smalle hals fles. Daarnaast heb we een klein fles van 120 cc die gebruiken we voor water en thee.. Helemaal tevreden mee!!
Bedankt dames voor jullie ervaringen met de flesjes maar nu vraag me af of jullie ook een magnetron-steralisator gebruiken? Of is dit overbodig of juist heel handig..? Groetjes Bianca
ik heb ook een dr brownfles en die staat onder laag stof in de kast. Ik vond het een crime om mijn dochter te voeden ermee.. ( ze krijgt comfort voeding en die verstopte continue de fles ookal was die klontvrij)
ik heb verschillende flessen geprobeerd, avent, difrax, maar dr brown ben ik erg te vreden over. Mijn dochter dronk namelijk een fles in no time leeg, nu doet ze er gewoon een normale tijd over. Ikzelf heb 2 brede flessen (groot). Tip!: bij de prenatal en etos gaan ze uit het assortiment. WEeet niet of dat ergens anders ook zo is..... Maar ik heb dus via de site van dr brown nog even wat spenen (maatje 2 en 3) ingeslagen voor het geval ze straks nergens meer te vinden zijn en ik er dus niets meer aan heb.