Johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door annabogert, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabogert

annabogert Nieuw lid

4 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 5,5 maand spuugt erg veel. Ik heb daarom geprobeerd hem johannesbroodpitmeel te geven door de BV heen in een fles. Hij weigert vervolgens de hele fles. Iemand tips?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Heb je de johannesbroodpitmeel (jbpm) volgens de verpakking gedaan?
    Dan zou je nog kunnen proberen om het langzaam op te bouwen zeg maar. Dus eerst 1-2 schepjes op de hele fles ipv de op de verpakking genoemde hoeveelheden.
    De jbpm verandert de smaak/structuur natuurlijk wel iets, waarschijnlijk moet je zoontje hier even aan wennen. Of was het voor de speen te dik (soms moet je dan namelijk wel aan een 'm' speen) en kreeg hij het niet uit de fles.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Je hoeft jhbp niet perse in een fles te geven hoor. Je kunt het ook van een lepeltje geven na de bv (of ervoor).

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier geven we het voor en na de voeding met een lepetje. werkt prima.

5. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Houd je de hoeveelheid op de verpakking aan? Bij ons kwam er dan namelijk geen melk meer uit de fles, het werd echt een papje. Wij gebruikten 1 schepje op 100 ml. Werkte veel beter, bij meer wilden onze meiden ook niet drinken

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik gaf eerst ook lepeltjes voor en na...maar mijn kindje is nog heel jogn dus werd echt een geknoei...nu geef ik het alleen als ie een fles afgekolfde melk krijgt...zo'n 130 cc...met 2 goeie schepjes jhbp...speen met een groter gaatje...soms nog live aan de borst als toetje..

je kan het papje ook maken met bv ipv water...is het toch wat lekkerder...

7. Alita

Alita Niet meer actief

idd met een lepetje geven...gewoon zelf even kijken dat je het niet te dik maakt zodat het even de tijd heeft om in de maag dikker te worden snap je?

Hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina