Hallo, Ik heb van het cb het advies gekregen om Johannesbroodpitmeel door de voeding van Lisanne te doen omdat ze zoveel spuugt. Maar ik ben vergeten te vragen waar je dat kunt kopen. Ze krijgt Nutrilon standaard. Wat is Johannesbroodpitmeel eigenlijk voor iets? kun je dat gewoon los kopen?
yep nutrtiton te koop bij Etos, Dirk 3 en bij ons ook bij het kruidvat en AH. Het is best prijzig maar het schepje is erg klein waardoor je wel even met het spul doet. Schrik niet als haar ontslasting erdoor dunner wordt.
Dank jullie voor je antwoorden. En ja wat grappig, onze dochtertjes schelen inderdaad erg weinig. Alleen mijn banner klopt niet want Lisanne is van 17 oktober. Ik heb het pitmeel vanmorgen gekocht bij de DA drogist. Wat een uitkomst zeg, sinds ik dat spul door de flesvoeding heb gedaan heeft ze helemaal niet meer gespuugd. Ik wou dat ik dit spul eerder had ontdekt. Op het pakje staat 2 tot 4 schepjes per 100 ml voeding. Maar de voeding wordt er flink dikker door dus ik heb steeds maar 1 schepje gedaan. Haar ontlasting wordt er dus dunner door?
He, Klopt als je je aan het aantal schepjes houdt dan is het haast niet te drinken zo dik. Ik heb eerst ook steeds 1 schepje gedaan.
het hoeft niet dat de ontslating dunner wordt. Dat was bij lars ook niet. Maar sommige mensen gebruiken het om hun baby door te laten slapen ofzo en niet voor het spugen. Als je cb het aanraad en je kindje spuugt veel dan heeft ze het ook echt nodig. Dan zal de ontlasting mss iets anders worden maar niet superdun. Fijn dat het helpt joh! Ik was er ook blij mee en kreeg het zelfs vergoed omdat de HA het had voorgeschreven. Mss kan je ana je HA vragen of hij het ook voor wil schrijven.
zou wel willen weten welke voeding je gebruikt. ik heb de friso comfort, daar zit al johannesbroodpitmeel doorheen, ben ja goedkoper uit. johannesbroodpitmeel alleen kost al 5 euro en een beetje, en voor de friso voeding betaal ik nu 9 euro. heb eerder ook andere voeding gehad en daar moest ik het ook doorheen doen, maar deed echt 5 maatschepjes johannesbroodpitmeel doorheen, maar het werd niet echt dikker. ze dronk het nog met het kleinste speentje van difrax. anita