borstvoeding en op stap gaan met je kind

Discussie in 'Voeding' gestart door -, 17 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Goedemiddag,

Heeft iemand een tip voor mij? Ik geef momenteel borstvoeding, maar stel ik wil lekker een dagje winkelen of ergens heen gaan waar geen ruimte is voor borstvoeding. Zal ik moeten afkolven dan en dan ergens proberen het flesje te verwarmen? Of ben ik verplicht om op een toilet te gaan zitten met de kleine? Wat niet echt hygienisch is vind ik zelf en zo een warmhoud fles...hoelang blijft daar de melk warm in? En wat voor warmhoud fles is een goede?

Nou hoop wat te horen van jullie meiden.

Groetjes Brigitte

2. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Gelukkig hoef je niet op een wc te gaan zitten!
    Het is maar net wat je zelf fijn vindt. Je kan gaan kolven en dan een flesje geven, maar dan moet je van alles en nog wat meeslepen. Ik zou gewoon naar een rustig eetcafeetje of dergelijke gaan en daar gewoon voeden.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je een flesje afgekolfde moedermelk wil geven kan dat best hoor, zoveel extra hoef je daar niet voor mee te nemen, nl alleen maar het flesje (of mss 2) met de melk. Bij de meeste cafetaria's of bijvoorbeeld de hema of v&d warmen ze het zo even voor je op. Mss doen ze dat wel in de magnetron, maar voor een keertje is dat helemaal niet zo erg. Soms is de melk dan wel wat te heet, maar dat koel je zo even onder de koude stromende kraan in het toilet.

Ik hield ook niet zo van "live" voeden op locatie en heb het ook zo gedaan, ging prima...Het enige is dat je borsten vol raken, dus ik zou er dan wel voor zorgen dat je geen hele dag wegblijft, zodat je wel weer optijd je kindje kan laten drinken of eventueel kan gaan kolven.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik voed altijd live... kolven is alleen maar gedoe en als je je kindje bij de hand hebt onnodig vind ik. Kost ook meer tijd. Ik ga meestal gewoon in een hoekje zitten of met mn rug naar het `publiek`en gaan met die banaan. Kolven op een wc zou ik nooit doen... jakkie. Als je kolft kan je het natuurlijk meteen geven, het heeft dan nog wel de goeie temp maar het blijft gedoe vind ik.

Inmiddels heb ik ook op de vreemste plaatsen gevoed, cafe´s, restaurants, in de auto (op een parking), in de dierentuin voor een groot aquarium waar haaien langs me zwemde, in een pashokje, op het terras... dat vind ik één van de grootste voordelen van bv juist.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat vind ik juist het voordeel van borstvoeding. Je kunt overal voeden.
    Je gaat ergens zitten/wat drinken en je kunt je kindje aanleggen.

Of is het probleem dat je niet in het openbaar wilt voeden ?

6. Niet meer actief

hoi hoi nee zelf heb ik zoiets van lekker openbaar maar je weet niet wat de omg zegt he! zelf heb ik zoiets van dat is t voordeel van borstvoeding in ieder geval al wel thanks voor de antwoorden!

7. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat zou de omgeving moeten zeggen... zal echt wel loslopen hoor. Bv geven is over het algemeen gewoon goed geaccepteerd. Vaak merken ze niet eens dat je aan het voeden bent

8. Niet meer actief

Nee dat is waar, het is ook allemaal erg nieuw voor mij ;) Ik zelf vind het ook de normaalste zaak van de wereld dus eigenlijk moet ik me er ook gewoon overheen gaan zetten. Ik zoek gewoon een mooi plekje uit, en gaan met die banaan hihi.

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Zo is het meid ;)
    En je kan met je kleding ook een hoop doen hoor. Als ik ergens naar toe ga dan zorg ik altijd dat ik 2 laagjes aan heb, dan kan het bovenste shirtje/blousje omhoog en het hemdje eronder naar beneden zodat je zeg maar een spleet in je kleding hebt waardoor je kunt voeden. Ziet echt niemand er wat van ;) Maar dat is puur omdat ik het zelf geen prettig idee vind om met de billen bloot te gaan zeg maar :)

10. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik voed ook altijd gewoon op een rustig plekje. ben al in een cafeetje gaan zitten en ook bij de Hema kan het prima, beiden meerdere keren gedaan. Ook in de auto voeden werkt prima.
    Maar pas had ik een flesje dat op moest anders kon ik het weggooien (gekolfde melk weggooien vind ik zonde), dus heb ik die meegenomen.
    Daarna had ik een thermoskan warm water mee en een breed bakje. Zo kon ik mijn flesje makkelijk opwarmen. Maar gewoon zelf voeden vind ik veel makkelijker. En ik heb eigenlijk nog nooit commentaar gehad.
    En als je je er ongemakkelijk bij voelt als anderen het kunnen zien of je bang bent voor commentaar, in een pashokje ziet niemand je, haha.
    En er is een site waar per plaats plekken staan waar je kunt voeden. Er staan nog niet veel restaurants etc op, maar meestal doen ze er niet moeilijk over.
    En idd met kleding kun je een hoop verhullen. Dan zien ze echt niets hoor.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    En er is een site waar per plaats plekken staan waar je kunt voeden.

ow ja? Hoe heet die site dan?
    Ben heel benieuwd :D
    Lijkt me handig ;)

12. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    http://www.voedenkanhier.nl/

Ik denk dat ze deze bedoelt maar dat is wel vrij beperkt natuurlijk... veel bedrijven/gelegenheden waar je kan voeden zonder dat ze er een probleem van maken of zelfs meedenken met een geschikte plaats ruimte staan er niet bij

13. Niet meer actief

Top die site hahaha. Ongelovelijk zeg dat je daar ook al sites van hebt. Ik heb gisteren trouwens bij de Prenatal wel zon warmhoud ding gekocht effe kijken of dat ook wat is, ik ga hem uittesten van de week om te kijken hoe lang de melk zeg maar goed warm blijft daarin. Ik ben niet preuts aangelegd ofzo maar het is denk ik nog een kwestie van wennen aan het idee hihi.

Komt helemaal goed dat weet ik zekers!

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor de link zeeuwsmeisje!
    Helaas staan er geen plekken op waar je kunt voeden waar ik woon :(

15. Zeeuwsmeisje

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zoals eerder gezegt die lijst is bij lange na niet compleet. Sommige plekken hebben wel zo´n sticker (hier op het cb hangt er 1) maar staan niet vermeld op de site en andere plekken hebben uberhaupt geen sticker maar ontvangen voeden moeders met open armen. In principe mag je ervanuit gaan dat je overal discreet mag voeden tenzij ze het specefiek vertellen dat het niet mag (en dan vraag je natuurlijk of ze dan wel een ander plekje hebben) Mc donalds bijv. is ook geschikt voor voedende moeders... ben ik al vaak geweest in verschillende plaatsen en nooit problemen mee gehad.

Zolang je het netjes doet zullen ze er vast geen probleem van maken.

16. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Hou j er dan rekening mee dat je de boeding die je niet "live"geeft, wel moet afkolven? Dat is nog veel lastiger. Als je je kind bij je hebt zou ik het gewoon geven!

Deel Deze Pagina