Ons meisje is al de hele dag onrustig. Na de fles van 11 uur, heeft ze maar een uurtje geslapen en daarna veel wakker geweest, huilde even en was dan weer 10 min stil. Haar rond 2 uur maar eruit gehaald, ze had toen duidelijk honger, terwijl ze normaal pas om 3 uur komt. Om half 3 toch maar de fles gegeven. half 4 naar bed, na een uur weer wakker en is nu ook echt niet stil te krijgen.. Ik zit nu dus al een uur met een huilend kind, ik denk dat ze honger heeft. Aangezien ze na een uurtje weer komt, denk ik dat dit een regeldag is.. Hoe doen jullie dit met de fles?? (in mijn kraambed, gaf ik bv, dus mocht ze zoveel drinken als ze wilde) Geven jullie gewone flessen en dan een keer extra, of doen jullie minder in de fles, zodat ze vaker kan drinken?? Ben namelijk bang wanneer ik extra flessen ga geven, ze veel zal gaan spugen.. Maar tot half 7 ga ik dit niet kunnen rekken..
Ik gaf op zulke dagen op verzoek en dan was het eigenlijk altijd zo dat na die dag het gewone ritme weer was.
Dan zou ik 3 flessen iets kleiner maken, dan kun je ze dichter op elkaar geven. 120/4 bijvoorbeeld. Maar......ze moet het natuurlijk wel pikken dat de flessen kleiner zijn. Dat was hier namelijk niet het geval, ik voegde dan wat meer jpbm toe om voeding dikker te maken zodat het moeilijker was om de voeding uit de fles te krijgen en hij dus wel met een kleinere fles tevreden was.