babies en eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danili, 13 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi...

Ons zoontje is nu bijna een jaar oud...ik vroeg me af, of diegenen die ook een kindje in deze leeftijd hebben, of hun kindje ook al met de pot mee eet, en zo ja wat eten jullie dan, eet jullie kindje overal aan mee?
    bijv spruitjes, rijst met (sterke) kruiden,spinazie hachee etc.....

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Toen Lotte die leeftijd was at ze vaak nog potjes, kwam beter uit en ze vond ze lekker. Ik denk dat ze een maand of 14 was toen ze echt met ons mee ging eten, ze luste ook alles.

Ik kook zelf nooit met zout omdat ik er niet van hou, mijn vriend voegt het altijd achter af toe. Lotte is overigens gek op pittig en gekruid eten, aioli bijvoorbeeld of chicken fahitas :p

Dus je kindje kan prima mee eten hoor, ik zou nog uitkijken met zout en hele sterke kruiden..en verder kom je er vanzelf achter wat hij wel/niet lekker vindt.

3. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Sven eet wat wij eten, alleen zonder zout en weinig tot geen kruiden. Ik ben de kruiden langzaam aan het introduceren. Hij heeft er geen last van. Verse kruiden gebruik ik wel al langere tijd (peterselie, bieslook, dille, knoflook)

4. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    maar eten jullie kindjes bijv ook al rode kool, cjinese kool, groene kool en spruitjes?
    ik heb nl wel eens gehoord dat dat voor het eerste jaar og niet mag ivm buikkrampen...
    en nitraat wat wordt omgezet in nitriet en das schadelijk voor je kindje!
    weet niet of dit allemaal waar is, maar wilde het even zeker weten, voordat ik hem bijv. spruitjes laat eten....

5. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje is 8 1/2 maand en heeft gisteren rode kol gehad. Ze heeft geen last van haar darmpjes hoor. Gewoon een beetje proberen. Je weet het van te voren toch niet.

6. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Nitraatrijke voeding mogen ze maar max. 2x per week, maar volgens mij mogen ze het wel. Op de site van Nutricia en Friso staan ook veel tips etc over vaste voeding.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
  8. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ben met Lotte rond het jaar begonnen met het met ons meeeten. Wij eten vaak Hollandse poten dat gaat prima. Ook rode kool etc. Geoon even aftasten. Macarone in nasi vindt ze ook lekker. Gewoon met zo'n pakje. Kijk idd. wel uit met zout.
    Vlees maak ik bv. nog wel apart voor haar en vries ik dan in. Potjes krijgt ze ook nog wel, vaak op dagen dat ik moet werken en laat thuis ben of als we iets eten wat ze nog niet kan/mag eten.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Sinds mn dochter ong 11 maand is at ze alles mee... ook de gekruide dingen (eten zelde hollandse pot), mn zoon is 9 maand een eet nu 3 tot 4x per week mee... dus tegen de tijd dat die 1 is zal hij ookwel alles mee eten.

Kwestie van uitproberen, in het ergste geval krijgen ze buikpijn maar daar hebben we hier tot nu toe nog niks van gemerkt.

10. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hoe zit dat met vlees invriezen trouwens..las ergens dat je vlees niet mag invriezen als het al bevroren is geweest. Nu halen wij vaak al het vlees in 1 keer en vriezen het dan in, als we wat nodig hebben ontdooien we het voor die dag.

Maar mag je het dan, als je het gebakken hebt, dan wel weer invriezen? Ja toch?!

Deel Deze Pagina