Goedendag ik gebruikte eerst die van kruitvat maar had idee dat de krampen daar nog erger van werden dus na een week overgestapt op pure de ontlasting word zachter en wat meer met een poepluier maar vroeg me af of iemand weet of de krampen dan ook minder worden e hoelang dit kan duren En hoeveel moet ij toevoegen op een fles van 120/4 met kruitvat deed ik er ongeveer driekwart tot 1 schep in
Volg je de leefregels voor reflux al op? Mijn dochter krijgt ook jbpm in haar flessen en ik doe op een fles van 180+6 anderhalf schepje (apart schepje, gebruikt niet die van de flesvoeding). Wij gebruiken jbpm van de natuurwinkel en ze heeft hier nooit krampjes van gehad.
Ja voed m zo omhoog mogelijk hou hem rechtop voor een half uur zijn bedje staat omhoog hij is nu 6.3 weken kan het net de piek aan krampen te maken hebben dan? Gebruikte eerst die van kruitvat maar merkte dat de krampen daardoor versterkt werden nu sinds donderdag de pure van de tuinen 100% jbpm hoelang voor je verbetering zou zien O ja moest ook overstappen van ha dieetvoeding tegen moeilijke ontlasting en darmkrampjes naar standaard voeding omdat de krampen van die voeding ook erger werden. Daar gister mee begonnen dus daar zal hij ook aan moeten wennen. Hoelang voor hij een beetje zal wennen aan nieuwe voeding en jbpm?
Dat klopt deze voeding kreeg hij ook al bijna 4 weken en t werd alleen maar erger vandaar advies om over te stappen
Er zijn zoveel meer leefregels dan omhoog houden na het voeden. Ken je die ook? Anders kun je mijn blog eens lezen. En alles eruit valt doorgaans enorm mee, het lijkt vaak meer dan het is. Jbpm is nu eenmaal niet de oplossing voor veel kindjes.
Heb je blog gelezen maar de leefregels volg ik al bed staat omhoog een vast ritme zo min mogelijk prikkels dat gebeurt allemaal al hier en gebruik dr brown flessen en difrax nu omdat de prematuur speen hij zoveel moeite moet doen hij ib slaap valt tijdens de voeding of er meer als een half uur over doet en met speen 1 te snel gaat. Met difrax s speen doet hij er langzamer over misschien dat ik deze op de dr brown fles zet en kijk hoe dat gaat
Als je een fles en een speen hebt die het goed doen (dus circa 20 minuten) hoef je niet verder te zoeken. Ik ben fan van dr brown en weet dat ik niet de enige ben. Maar het hoeft niet voor elk kindje de oplossing te zijn. Wat je evt nog kunt proberen is pure jbpm, van tammi. Hier zitten minder 'hulpstoffen' in. En soms moet je gewoon kijken. Wat is erger, de krampen (met soms extra spugen als gevolg) of wat spugen. Mijn jongste spuugde de halve dag, maar was (met medicatie) vrolijk en groeide voldoende. Dan is er niets aan de hand.
Mijn mening of Johannesbroodk*tmeel zal ik even voor me houden Oh. Oeps. Nee maar serieus, ik ben er persoonlijk geen voorstander van. Maar je hebt ook andere opties om mee in te dikken. Gelilact of Gelopectose bijvoorbeeld. Maar wat @Averlhach al zei, als jouw kindje verder geen last heeft van het spugen, dan zou ik de hoeveelheid was e.d. voor lief nemen en niet rommelen met JBPM of andere middelen. Vooral JBPM is vrij heftig voor de darmen en het ligt als een brok op de maag, maar kan dus ook als een brok omhoogkomen. En sommige kindjes hebben daar echt last van.
Ik ben zelf sowieso geen voorstander van indikken met welk middel dan ook. Dikke zure voeding wat omhoog komt doet veel meer pijn en je weet nooit of de voeding daadwerkelijk in de maag blijft zitten. Met welk middel dan ook.
Daarom vond ik persoonlijk Gelilact wel prettig. Het maakte de voeding zwaarder, maar wel glibberig. Waardoor onze zoon het nog steeds uit kon spugen indien nodig. Hij hield meer binnen, maar wat er uit "moest", kon er nog uit. En het gaf zijn stoelgang een zetje zonder diarree te veroorzaken. En het leek goed samen te gaan met de Ranitidine. Maar ieder kind is uniek. Dus het is helaas een kwestie van uitproberen. Maar de eerste stap moet altijd leefregels zijn. Indikken en/of medicatie moet je eigenlijk liever vermijden, tenzij echt niet anders kan.