De titel zegt het al. Ik gebruik nu een Dr. Brown fles met nummer 2 speen. Mijn zoontje doet nu echter gemiddeld 40 minuten over een fles en komt niet verder dan zo'n 100cc. Volgens het CB (jaja ook wel het consternatiebureau genoemd) zou hij met 5 weken op 6 flessen met meer cc moeten zitten. Maar ja, ik kan het ook moeilijk naar binnen gieten natuurlijk. Welke fles gebruiken jullie in combinatie met Omneo?
Herken het probleem.... Hier kwam de voeding wel door de speen maar bleef ergens in het ventiel hangen. Hier hebben we toen een poosje de Difrax fles gebruikt en toen we weer gingen mengen met standaard ging t wel weer door de dr Brown.
Wij gebruiken de brown fles met speen 2 en sinds een aantal dagen soms speen 3. Bij ons blijft de voeding ook in het ventiel zitten als we niet goed genoeg schudden. Advies van Nutrilon was het water iets warmer te maken en 30 sec goed schudden, dan even laten staan voordat je de fles geeft. Nu gaat het idd veel beter.
Nog beter is het om de fles te roeren i.p.v. te schudden. Door schudden komt er heel veel lucht in de voeding. Hoe wij het hier klaar maakten (inmiddels gebruiken we het niet meer) was helft gekookt water in de fles doen, hier de poeder bij doen en dan goed doorroeren, daarna aanvullen met koud water uit de kraan en de fles nog een keer doorroeren of even zwenken om het warm met het koud te vermengen, deze manier voorkomt ook klontjes. Echter blijft de voeding dik en moeizaam door het ventiel gaan, daarom zijn wij uiteindelijk over gestapt naar Difrax.
Wij hebben dit voorgelegd bij Nutricia , zij geven aan dat je juist goed krachtig moet schudden. De lucht die in de voeding komt gaat er weer uit doordat je dit even laat staan en het ventiel van de brown fles.
Ik gebruik een avent fles met ne 2 speen voor ons dochtertje van 4 weken en dit gaat misschien nog net iets te snel. Drinkt flessen van 120+4 in 10 min leeg als ze echt honger heeft, max 20 min als ze minder zin heeft of wat slaperiger is.
Thanks ladies! Probleem was inderdaad opgelost door de voeding warmer te maken. Toen lostte het poeder beter op en ging het makkelijker door de speen. Bleef nog wel in het ventiel hangen trouwens. Inmiddels zijn we langzaam over gestapt naar de normale Nutrilon.