Johannesbroodpitmeelvraagje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzanne75, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Is johannesbroodpitmeel nu alleen om voeding dikker te maken zodat hij minder snel terugstroomt voor baby's die veel spugen? Of wordt dit ook gebruikt voor hongerige baby's?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Het is alleen voor het spugen, sommigen denken dat het ook helpt voor hongerige baby's, maar dat schijnt niet zo te zijn.

Jesper slaapt er in elk geval geen minuut langer op en hij krijgt behoorlijk wat door zijn flesje. Zo'n 4 tot 6 schepjes jhbm.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier gebruiken wij het ook alleen voor/tegen zijn reflux. Quinn is ook een hongerige baby en krijgt er ook voeding voor, dus kan je eigelijk niet echt vertellen of het ook voor zijn hongerige gevoel er minder van word.

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Maar het schijnt wel nog uit te zetten in de maag? Dan zou het toch ook een voller gevoel moeten geven lijkt me?

5. augustus

augustus Niet meer actief

Vroeger stond er op de verpakking dat het ook voor hongerige baby's was (geloof ik). Ik ga het dinsdag eens aan het consultatiebureau vragen.
    Rosalie krijgt namelijk hypoallergene voeding, maar lijkt na het voeden niet voldaan. Enne voeding voor hongerige baby's is niet hypoallergeen. Dus ik weet ook niete cht wat ik moet doen.
    Een oud collega (bij de DA) zei ook dat het ook wel gebruikt wordt voor hongerige baby's...

6. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    bij ons werkte het totaal niet (friso extra voor hongerige babies wel!) Jesse had er alleen maar enorm kramp van, zelfs met een kleine hoeveelheid!

Groetjes Simke

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier niet voor de honger, wel voor het poepen!
    Het laxeert goed voor Nathan. Als we geen JBPM toevoegen dan poept hij niet.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier werkt het wel.
    C is eerst al van nutrilon standaard naar forte gegaan vanwege de honger. Maar na 3 weken kwam hij weer steeds eerder. En zaten we over de liter voeding per dag.
    Nutriton is de eerste keus om te proberen onder de 4 maanden bij zulke hongerige kindjes. (rijstbloem/fruit = bijvoeding, liever niet onder de 4/6 mnd).
    En hier werkte het goed. C spuugde van de Forte een klein beetje, en dat was helemaal over. En hij haalde eindelijk 3,5 uur op een 180/6 Forte+6 JBPM.
    Hij krijgt nu ook 2 flessen met rijstebloem, maar het maakt qua tijd niks uit met het JBPM.

Deel Deze Pagina