Wie heeft er tips om de nachtvoeding af te bouwen. Hij krijgt om 22:00-23:00 zijn laatste fles. En dan komt hij rond 3 á 4 uur voor zijn fles de laatste 2 nachten drinkt hij z´n flesjes niet helemaal leeg en hij krijgt dat ± 130ml en ´s morgens om 7u krijgt hij weer een fles en die drinkt hij met moeite leeg... Alle tips zijn welkom
Dat kan je niet afdwingen. Merel kwam ineens zelf niet meer 's nachts. We hadden van alles geprobeerd, maar het werkte niet. Zij had gewoon nog honger 's nachts. Op een gegeven moment werd ik 's nachts wakker en had haar niet gehoord. Ze sliep toen door tot 6.00 uur en even later tot 7.00 uur en soms langer. Er komt vanzelf een tijd dat ze gaan doorslapen.....
Bij ons ginge het eigenlijk hetzelfde als bij Merel69. Ik heb wel eens gehoord dat mensen het afbouwen. Ze geven in de nachtfles dan gewoon steeds iets minder. Of het uiteindelijk gewerkt heb weet ik eigenlijk niet.
hoi, ik ben ook nu bezig om van de nachtfles af te komen. mijn dochtertje is 8 weken. ik geef haar bij de laatste fles wat meer, en vannacht begon ze wel te huilen/jengelen, maar heb dr even laten jengelen, toen is ze gewoon weer in slaap gevallen tot half 7 vanmorgen. ik heb de laatste fles wel om half 12 gegeven trouwens. ik hoop dat het vannacht weer werkt! soms schijnt het een kwestie van gewenning te zijn dat ze wakker worden en neit van de honger groetjes susan
Wij zijn, toen Jasmijn 2 weken was, met een ritueeltje begonnen. Zo gingen we elke avond met haar douchen en gaven daarna rond half 11 de laatste fles. Door het douchen en de fles was ze zo moe geworden dat ze de nachten door is gaan slapen. Wie weet dat het bij jullie ook werkt, is misschien het proberen waard. Succes in ieder geval! Groetjes Kirsten
Nou vannacht heeft hij zijn flesje al niet meer gehad. Ik werd om 5 uur wakker en ik dacht huh heeft hij nou z´n fles gehad, nee hij ligt nog lekker te slapen ben naar de wc gegaan en hoorde hem zuchten toen is hij langzaam wakker geworden en om half 6 liet hij zich horen. Super trots op ons manneke natuurlijk. Moet wel zeggen hij slaapt ´s nachts in een bakerzak en ik had hem bij zijn voeten goed in gestopt. Hij is vrij bewegelijk. Nou maar hopen dat dit het begin is van het ´s nachts doorslapen... Groetjes