Ik zit al met deze vraag vanaf mijn positieve test! Ik weet dat je uit moet kijken met rauwe vis en vacuümverpakte vis. Ik weet zo niet of jullie weten welke vis ik nou bedoel dus vandaar een foto'tje van een verpakking erbij! Mijn vriend denkt dat ik het mag hebben, omdat het in blik verpakt zit en gerookt is. Nou kreeg ik gister een 'berichtje uit m'n buik' en daar stond dat gerookte vis ook niet goed is? Ik lust bijna geen vis en ik weet dat dat belangrijk is tijdens een zwangerschap dus ik wil zooo graag weten of ik dit nou wel of niet mag eten
Gequote van de site van het voedingscentrum: Roofvissen eten zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn. Het advies is liever geen roofvis te eten.Tonijn uit blik bevat veel minder kwik en dioxines dan verse tonijn. Tot maximaal 2 porties tonijn uit blik per week is daarom geen probleem.
JOEPIEEE!! Dank je wel, erg duidelijk antwoord. Ik wist niet meer wat ik ervan moest denken want overal werd iets anders gezegd.
De vacuumverpakte vis is de gerookte zalm en paling e.d. in die platte verpakkingen. De manier van verpakken is het probleem, niet de vis zelf (je mag gewoon zalm, en gerookte zalm van de visboer mag ook omdat die gevacuumeerd is). Af en toe een blikje tonijn is erg lekker en daar geniet ik ook regelmatig van
Weet iemand hoe het zit met hollandse nieuwe? Ik heb sinds ik zwanger ben een onwijze behoefte hieraan... Kan ik die gewoon lekker wegwerken?