Uitdijen....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koraal82, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Pff ik kwam vandaag tot de ontdekking dat mijn zwangerschapsbroek eigenlijk wel een beetje strak om mijn bovenbenen zit. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik op een gegeven moment ook dat ik gewoon een dikkere kont en bovenbenen begon te krijgen. Het frustrerende is dat mijn buik erg klein is voor mijn termijn (bijna 27 weken) maar blijkbaar kom ik dus wel op andere plekken aan. Ik heb normaal maatje 34 en let altijd goed op mijn lijn. Ik vind het dus al wat lastiger dat ik tijdens de zwangerschap aan kom maar bij mijn buik vind ik het nog logisch maar bij de rest niet :x.

Wie heeft daar nog meer last van? Ik eet wel iets meer dan als ik niet zwanger ben maar over het algemeen vind ik het reuze meevallen. Aangezien ik de vorige zwangerschap er zo van baalde let ik dit keer namelijk best goed op mijn voeding.

Iemand tips? Ik doe wel aan zwangerschapsgym maar dat is niet heel intensief en probeer veel te wandelen.

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Gewoon accepteren lijkt me. Je lichaam legt een buffer aan voor na je bevalling, zodat je dan tegen een stootje kunt. Als je gezond blijft eten, lost het zich ook vanzelf weer op.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas hoort dat erbij, ondanks dat ik deed opletten evengoed 30 kg bijgekomen, ook wel veel vocht maar evengoed vond ik dat enorm.

Nu 8 weken na de bevalling ben ik 19 kg kwijt dus heb er nog 11 te gaan :(

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik had voor en na mn eerste ook mt 34, na mn 2de mt 36 omdat mn bovenbenen wat steviger zijn gebleven. Deze keer zie ik het wel. Na mn bevalling moet ik toch weer oefeningen doen voor mn bekken en daarna blijf ik gewoon sporten en dan komt het vast wel weer goed. Je hebt ook reserves nodig voor na je bevalling en die sitten vaak niet alleen op je buik.

5. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43
    Het hoort er nu eenmaal bij..
    Risico van het vak....

6. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Ik heb het de laatste 2 weken ook dat mn bovenbenen en dijen wat dikker geworden zijn. Mn zwangerschapsbroeken zitten niet meer zo lekker als eerst. Maarja, het hoort er eenmaal bij! Wanneer ik bevallen ben kan ik weer lekker sporten. Komt goed hoor!

7. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hoort er gewoon bij hé, je hebt niet te kiezen waar het gaat zitten ;)

Hier de laatste dagen dikkere benen, begin ook vocht op te houden (dikke enkels) , broeken zitten niet meer lekker, hopelijk wordt het snel mooi weer voor kleedjes te dragen:D
    Ik heb het ook al moeilijk gehad met die kilo's, maar ik krijg er iets veel mooiers voor terug, dus wat maakt het allemaal nog uit :D

8. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    want met maatje 36 ben je ineens gigantisch?

9. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Ik heb dat dus ook sinds enkele weken en had/heb het er ook best moeilijk mee maja ik weet dat ik niet veel anders kan doen als gezond blijven eten en niet overmatig snoepen dus heb me er maar bij neergelegd...

Hoop dat na de bevalling alles er snel weer af is!

10. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bwuuuh praat me er niet van. Ik weeg ook niet meer. Denk dat ik rond de 16 a 17 kg zit nu (erbij)
    ik zie het na de bevalling allemaal wel weer.... ik eet wel iets meer zo in die laatste weken en snoep soms ook beetje (plakje extra cake ofzo, geen snoepjes of chips) maar so be it.

11. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Nee, maar zo kan je je wel voelen als alles te strak zit.
    Maar ik snap je opmerking wel hoor! Er zijn genoeg vrouwen die -bij wijze van spreken- een moord zouden doen voor maatje 38 of 40. Dan is 36 über super slank.
    Het gaat er alleen om dat TS niet zo lekker in dr vel zit door het uitdijen en hoopt dat iemand de gouden tip heeft om dit tegen te gaan.

En, helaas TS, die tip heb ik niet. Deze gezonde vetten zijn een voorraadje voor jou en je kindje.

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dat gezeur altijd dat je je met maat 36 niet gigantisch mag voelen! Wat maakt het uit welke maat je hebt? Als ik dat soort dingen lees, denk ik altijd dat mensen jaloers zijn.

Ik heb maat 42 en herken het, voel me ook gigantisch af en toe. Mijn lijf is mijn lijf niet hoe mooi het ook is dat het een kindje draagt. Het hoort erbij, bij zwanger zijn, maar lekker is anders.

13. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Mijn broeken zitten ook niet lekker meer voor al mijn spijkerbroeken. Maaja ik eet dan ook alles waar ik trek in heb vooral veel zoetigheid dus voor alles wat ik eet vind ik het nog mee vallen. Ik ben nu zo rond de 12 kilo aangekomen. Ik heb zoiets ik zie het na de bevalling wel weer hoor.

14. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hier ook, pas nog 2 zw broeken. Het zijn vooral mn heupen en ik weet sinds gister dst ik ik ineens erg veel vocht vasthou. Het zijn klotemomentjes ik weet het.. Dan denk je pff pas ik dit nu ook al niet meer? Hier 11 kilo met bijna 35 weken. Tsja ik ben normaal slank van mezelf maar het is toch echt de natuur.. Al zou ik minder gaan snacken zou t mss 2 kilo schelen.. Ik heb me er bij neergelegd en we zien het idd erna wel, kan er nu toch niets aan doen.: als mijn meisje maar gezond is

15. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Thnx voor jullie berichten! Ja zal het maar moeten accepteren. Hoort er bij dat weet ik maar zoals sommige al beschreven kun je er evengoed van balen. Ik denk overigens dat niemand echt vrolijk wordt als ie ineens niet meer in haar broek past, welke maat je ook hebt.De vorige x heb ik na de bevalling flink gesport en was ik na een tijdje weer in shape maar hoopte dat dat dit keer niet of minder nodig was.

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik ken het gevoel. Ik heb het er ook best moeilijk mee dat ik aankom... vind de weegschaal ook een vreselijk ding momenteel. Maar ja denk aan de andere kant ook: moet ook goed voor het kindje zorgen.

17. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Het leed dat zwanger zijn heet...
    sorry, maar ik snap niet dat mensen zich er druk om maken..
    Je bent zwanger... ik ben altijd al zwaar, en mij maken die 10 zwangerschapskilos echt niet uti, al wordt ik daar absoluut niet mooier van.. Menig vrouw met zon super slanke lijn ziet met 5 zwangerschaps kgs of zelfs 10 der zelfs beter uit, maar goed, dat vind ik ;) Probeer te genieten en laat los meid!
    Komt allemaal goed!

18. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    + 1

Deel Deze Pagina