Ik ben op zoek naar informatie over hoeveel ruimte bepaalde autostoelen innemen. Wij hebben de Be Safe Izi Plus voor onze oudste kleine man (23 mnd). We zijn ons al aan het oriënteren voor een stoel voor onze pas geboren kleine man. De Izi Plus is te groot om achter de bestuurdersstoel te plaatsen, dan kan mijn man niet meer goed zitten als hij rijdt. Maar ik kan nergens informatie vinden over hoeveel ruimte een stoel inneemt. Omdat dit een heel belangrijkste criterium zal zijn bij de keuze voor een nieuwe autostoel voor onze jongste, ben ik op zoek naar ervaringen / een overzicht hoeveel ruimte bepaalde typen stoelen innemen. Eisen voor de stoel: Achterwaarts Bij voorkeur Plus getest Isofix of met riem maakt niet uit tot 18 of 25 kilo te gebruiken Ik ben benieuwd naar jullie input en ervaringen! Alvast bedankt!
Wij hebben de Cybex Sirona in de ene auto en de Axkid minikid in de andere. De Minikid is wel wat groter dan de Sirona maar omdat je met de gordel installeert heb je wat meer speelruimte. De Sirona gaat minder lang mee als je een lang kind hebt maar je zou op een gegeven moment de oudste voorwaarts achter de bestuurder kunnen zetten en dan de jongste in de BeSafe over laten stappen. Hier is een interessant overzicht: Rear Facing Car Seats Vehicle Compatibility
Hej! Besafe is een van de stoelen die het meest ruimte in neemt (ik heb er 2 van en houd van deze stoelen, maar ze passen helaas niet overal ). Alle andere stoelen nemen minder ruimte in. Stoelen tot 25kg, plusgetest, gordel gemonteerd, vrij compact zijn axkid minikid en Britax max-way, deze zijn beiden 2 van de stoelen met langst rug (ca 1.18-1.20m). Britax Hi-way is ook een optie, iets korter in de rug als de max-way maar nog net iets compacter. (De max-way en minikid zijn net iets langer in de rug als de besafe Izi plus (past tot ca 1.15m), dus je kan evt ook besluiten de jongste in plus te zetten en grote broer/zus in een van deze 2 stoelen te zetten). Anders zijn er verschillende isofix stoelen tot 18kg, nieuwe isize tot 105cm, maxi-cosi pearl, besafe modulair (laatste geeft meest beenruimte, beiden nemen weinig plaats in). Concord reverso isize. Britax max-fix enz. Probeer de stoel in de auto, sommige auto's hebben erg schuine achterbanken wat ervoor zorgt dat isofix stoelen soms erg rechtop zitten. Met een gordel gemonteerde stoel kan je vaak meer ligging creëren zodat het hoofdje net niet naar voren valt met slapen. Denk eraan dat een stoel altijd zo rechtop mogelijk moet zitten, voor jonge kinderen mag hij iets schuiner staan, maar het hoofdje moet net niet voorover vallen tijdens het slapen.
Ik weet niet of je al voorzien bent en waar je woont, maar mocht je de Max-Way willen proberen; die van ons is inmiddels te koop. Heb een advertentie staan in het forum onderdeel 'te koop aangeboden'.