Hallo, Wij zijn uitgenodigd als daggasten voor een bruiloft maar nu zit ik me af te vragen op welk moment wij ons kado moeten geven. Moet dit als je binnenkomt of bij de receptie of het feest?? Heb geen idee! Iemand ervaring?
wij hebben het op de receptie gedaan. Ook omdat we met een paar anderen het cadeau gaven en die waren niet als daggasten
Meestal tijdens receptie. Maar ik heb ook wel s aan het begin van feest gegeven of aan de ceremoniemeester, zodat ze het lekker thuis met rust uit konden pakken
We kregen de kado´s van de daggasten toen we aan de koffie met gebak gingen bij aankomst op de eet en feestlokatie. Dit kwam mede door het feit dat ze anders na het eten weer naar hun auto moesten lopen die vanwege werkzaamheden een stukje verderopstond.
Op onze trouwdag hadden we tussen de huwelijksvoltrekking en het diner een moment van koffie en gebak, daar gaven de daggasten de cadeaus. Bij de trouwdag van m'n broertje gaat het net zo. Staat er in de uitnodiging niet een stkje in de trant van "waar u de gelegenheid heeft om het bruidspaar te feliciteren" dat is namelijk geheimtaal voor cadeautjes geven, heb ik inmiddels ontdekt. Overigens zal als het goed is de ceremoniemeester ook wel aangeven wanneer je het cadeau kunt geven.
Wij hadden ook na het stadhuis een moment met champagne en bruidstaart en de gelegenheid om te feliciteren en hebben toen kadootjes gehad. Tijdens het diner ook nog trouwens...
Dat wijst zich vaak vanzelf wel volgens mij. Bij onze bruiloft kregen wij de cadeaus van de daggasten na het burgerlijk huwelijk, toen we weer terug waren op de feestlocatie. De overige gasten volgden op de receptie.
Wij kregen ze op de receptie, na de taart aansnijden. Taart aansnijden deden we namelijk meteen bij binnenkomst. Sommige doen het inderdaad na het ja-woord, als dit zo is, wordt dit aangegeven tijdens de ceremonie. Opzich zie je het ook vanzelf wel, wanneer de anderen de cadeaus gaan geven. Veel plezier!
Ok, toch wel wisselend allemaal! Moet inderdaad even met ceremoniemeester overleggen. Heb nl geen zin om steeds met dat kado te zeulen!
Wij hebben onze cadeau's net voor het diner gekregen. De daggasten hebben het gegeven voordat het feest begon voor de avondgasten.