Gister naar de Efteling geweest! Toevallig ook in het sprookjesbos een joint geroken! Ik heb er niets tegen je rookt de longen maar uit je lijf. Maar een joint in een (kinder) pretpark vind ik echt asociaal. Of topic wat een k*t pretpark is het geworden zeg. Veelste masaal bij iedere attractie min 50 minuten wachten. Treintje deed het niet Ravelijn was 1 show gecanceld waardoor de laatste was uitverkocht en wij dus niet konden gaan, bootjes (gondoletta heten ze volgens mij) stop gezet ivm baldadige jongeren heel forensisch onderzoek team ambulance. Wij vonden het echt een flinke domper !
Laatste keer dat ik gegaan was (mei vakantie dit jaar) was de "magie" ook echt weg.. stond vol met hoogwerkers en attrakties die het niet deden. Het is echt niet meer wat het was.
ik vind het ook niet kunnen maar telkens sta ik er weer van te kijken hoeveel (uiteraard lege) wiet zakjes ik vind aan het einde van de dag in het buitenzwembad.. ik denk dat ze er weinig aan kunnen doen, omdat de politie het ook gedoogd...
tja over gewone sigaretten word er bijna niet gezeurd en over joints wel. Al dan niet zou ik het zelf ook niet in een omgeving doen waar veel kindjes zijn.
de treintjes deden het niet omdat donderdag de opening is van aquamura (ofzo) en er een podium op de rales is gebouwd. Ravelijn zijn we niet geweest omdat ik gehoord heb dat kleine kinderen het als eng kunnen ervaren... voor mij heeft de efteling nog steeds magie! en het lang in de rij staan..ja heb ik in disney ook gemoeten dus das overal zo
Politie keurt het niet goed je mag het bij he dragen (5 gr) maar niet roken buiten mijn zwager is opgepakt toen hij buiten blowde
Whahaha in mijn feest tijd dus ook vaak zat stoned door de efteling gelopen, idd geen betere plek op aarde dan daar. Heb echt mijn ogen uit gekeken en gelachen. Maar achter de kinderwagen nee vind ik ook niet kunnen. Maar goed er zijn gezinnen waar dat jointje dagelijks ritueel is en die kinderen er ook al aan gewend zijn. Ik zou mé er niet druk om maken.
Ik heb liever dat die mevrouw buiten blowt dan in haar eigen huis, aangezien ze een klein kindje heeft. En liever in het sprookjesbos dan in zo'n ellenlange rij voor een attractie, omdat je dan geen kant uit kunt als je toevallig net achter of voor een roker staat (en kleine kinderen altijd het risico lopen per ongeluk een gloeiende peuk in hun gezicht te krijgen). Wat mij betreft geen onderscheid: roken in bijzijn van kinderen is not done. Omdat het schadelijk is voor jezelf en voor hen, en omdat het een heel slecht voorbeeld is. Wat je rookt maakt mij dan eerlijk gezegd niet uit. En roken in drukke menigtes vind ik ook not done. De kans is zó groot dat er nou net een astmapatiënt naast je staat.
eenneeh wat nou als het een medicinale was?? goed ik vind dan nog steeds niet zo dicht bij je kind, maar iemand het park uitgooien etc.. misschien had ze wel een hele goede reden voor die joint.. dat kan je niet altijd aan de buitenkant zien..
Roken vind ik anders dan blowen al zeg ik het zelf en nee ik rook niet. Van roken word je niet stoned en kun je nog prima voor je kind zorgen en is je reactie vermogen niet vertraagd. Bij blowen wordt je wel stoned en vind dit niet normaal om te doen in het bijzijn van kinderen. Wil je blowen dat is dit de keus van de ouder en je hoeft hier echt geen slechtere ouder door te zijn. Wel vind ik dat je dat moet doen buiten het bijzijn van de kinderen en altijd zorgen dat er iemand bij is die niks gebruikt en helder is. Net als met alcohol doet het iets met je gemoedstoestand en ik vind een ouder dan niet in staat voor zijn haar kinderen te zorgen.
de meeste mensen wonen nogineens om de hoek bij de efteling, en gaan vaak met de auto.. lekker stoned autorijdend naar huis lekker verantwoord ook.. gister was er ook wat gebeurd in de efteling. 4 jongens hadden een gondoletta op z'n kop in het water gezet ( dat is echt heeeeel moeilijk, want er zitten kabels en katrollen,etc aan) en gingen zelfs op het dak van de attractie zitten. gevolg: 1tje moest gereanimeerd worden en naar het ziekenhuis afgevoerd worden.. waar gaat het heen
Dit is gewoon belachelijk en ik hoop dat ze een parkverbod hebben voor de rest van hun leven.. + mogen opdraaien voor de kosten.
Waar staat het dat ik het tegen jou heb ...gaat om de reacties in het algemeen, sommige slaan weer een beetje door
idd. gondoletta moet opnieuw geschilderd worden, hoop politie en ambulance, kinderen in andere bootjes hebben zowat een trauma, attractie ligt een paar dagen uit de running vanwege het ene bootje, kabels in het water moeten gemaakt worden, etc.. schandalig. die moeten ze idd ALLES laten terugbetalen, en niet door pappie en mammie, maar door keihard te werken :x