Ik begrijp niet dat je moet blowen om een leuke dag met je kids te hebben. Het zien van die verrukte gezichtjes zou toch voldoende moeten zijn. Daarbij vind ik sigaretten,pijp, wiet zo ontzettend overlast bezorgen door de stank die het meters rondspreidt. Daar geniet je niet alleen van maar je hele omgeving deelt mee in die ellende. Dat is met een glaasje alcohol toch echt niet het geval, alhoewel je je kunt afvragen of dat echt nodig is in een pretpark.
Ik zou zelf niet blowen waar mijn kind bij is al helemaal in een pretpark waar je ook nog es alert moet blijven. Verder vind ik soms dat er wel wat spastisch gereageerd wordt op roken en drinken. Nee natuurlijk vind ik niet dat je het goede voorbeeld geeft. En vind ook dat er 1 iemand nuchter moet blijven voor een noodgeval. Maar mijn moeder rookte gewoon en op verjaardagen wordt er ook een wijntje gedronken. Soms moeten kinderen ook leren dat er dingen in het leven zijn die voorbehouden zijn aan volwassenen. Vind het soms allemaal erg.. Spastisch ofzo? En voor ik van alles over mij heen krijg ik heb het niet over laplazurus worden in bijzijn van je kinderen of stoned worden.
was naar het personeel gelopen dan had ze een waarschuwing gekregen en/of het park uitgezet.... (net als veel drankgebruik) aangezien je in een park vol kinderen loopt
Mee eens! Ik vind de Efteling ook nog steeds geweldig! En dat de Gondoletta's het niet deden, daar kan de Efteling ook niks aan doen. Tuig blijf je houden. En het is wel vanwege de snelle reactie en het adequate handelen van het personeel, dat die vierde jongen niet verdronken is. Die dat namelijk vast onder het omgeslagen bootje. En je moet ECHT heel erg je best doen, wil je zo'n bootje om laten slaan. Dat is moedwillig gebeurd. Dan rook je die lekker thuis voor je gaat of als je terug komt. Ook medicinale wiet mag niet in het openbaar gebruikt worden. En al helemaal niet in een Sprookjesbos... Dat is echt gebrek aan fatsoen. van mij mogen die ook per direct het park uitgezet worden. Dan wel weer extra sneu voor de kinderen die erbij waren. Opdraaien voor de kosten: Ja (al komt dat waarschijnlijk neer op de ouders), maar een levenslang verbod vind ik overdreven. Over 10 jaar zijn dit allemaal volwassen mannen, die waarschijnlijk enorm spijt hebben van hun wangedrag in hun jeugd. Bij Center Parcs krijg je ook een parkverbod voor 5 of 10 jaar of zo. Alleen dat is makkelijk te controleren, omdat je de gegevens van alle personen moet opgeven (geloof ik). Bij de Efteling kan iemand anders de kaartjes halen en bij de ingang is het onhaalbaar om voor iedereen met een parkverbod een foto op te hangen Uhm, dat verschilt van persoon, want van 1 jointje ging ik dus wel 'raarder' doen dan van 1 glas alcohol (of 4). Ik deed niet echt raar, maar werd veel rustiger, slaperiger, introverter... En mijn reactievermogen was echt niet meer voldoende om alert te kunnen zijn en verantwoordelijk met kids om te kunnen gaan. Er zijn veel mensen die zelf zeggen dat ze nog in staat zijn om ... (vul maar in) na het roken van 1 jointje, maar dat echt niet meer zijn. Hebben ze alleen zelf niet door! En van de dame uit dit verhaal weet niemand hier hoeveel ze al gerookt had en in welke status zij verkeerde... Als ik er nu zin in had, had ik je zo een aantal artikelen kunnen geven, die het tegendeel bewijzen. Er zijn genoeg nieuwsberichten te vinden over mensen die een ongeluk hebben veroorzaakt, doordat ze te veel gedronken (of gebruikt) hadden. Die zeiden allemaal van tevoren dat ze nog wel konden rijden. Daarnaast moet je volgens mij een keer de grens gevonden hebben, voor je weet waar die ligt. Ik heb ook een keer autogereden 12 uur na een halve joint (wel een sterke) en dat doe ik ook nooit meer! Gelukkig niks gebeurd, maar ik merkte echt dat ik niet meer zo helder was als normaal. Dito trouwens met 'slaaprijden'.
Lekker boeiend die artikelen die jij mij zou kunnen laten zien als je er zin in hebt. Er zijn ook minstens net zoveel mensen die nog wél verantwoordelijkheidsgevoel hebben als ze een joint hebben gerookt of alcohol hebben gedronken en zo wijs zijn om dan niet in de auto te stappen. Buiten dat...wie zegt dat die mevrouw in de Efteling nog ging autorijden? Misschien werd ze wel gereden.
Jij niet misschien maar een ander wel, ik heb een vriendin die dus werkelijk door 1 joint in een psychose is geraakt.
Jaja, ik heb al een paar keer gezegd dat het dan ongetwijfeld per persoon zal verschillen, maar dat ik er ook vanuit ga dat als je weet dat je zo reageert op een joint dat je er dan geen zal roken.
maar als je verder helemaal nergens last van hebt krijg je heus niet door het roken van een joint 'zomaar' psychose, de joint heeft die psychose dan aangewakkerd.
Ik zit echt met verbazing de reacties van sommigen te lezen Blowen is gewoon SOFTDRUGS = DRUGS! Dat is toch geen vergelijking met een glaasje Rosé of een gewone sigaret????? (gewone sigaretten trouwens ook goor, ik hoef andermans kanker veroorzakende dampen ook niet in te ademen) Ik denk dat de hersencellen van sommigen blowende moeders ernstig zijn aangetast Ik vind het schandalig dat iemand zoiets doet in het openbaar, als het dan al medicinaal is dan hoef je daar niemand anders mee lastig te vallen, ik hoef die vieze walmen toch niet in te ademen???? En al helemaal niet als ik dagje weg ben met kleine kids in een pretpark!! Direct verwijderen zulke mensen uit het park, toch te zot voor woorden dat sommigen hier dat gewoon als acceptabel zien en dit gelijk trekken met een sigaret of een Roseetje
Ze had verder nog nooit echt psychische klachten, het heeft toen inderdaad wel de psychose aangewakkerd. Ze was toen overigens ook nog jong hoor. Er kan wel gezegd worden, dat iemand wel zou weten hoe hij/zij op een joint reageert. Maar je reactie op een joint kan altijd weer verschillend zijn, hetzelfde geld voor alcohol. Je weet NOOIT helemaal zeker hoe je erop reageren gaat.
Jij vind een jointje gevaarlijker dan een zoals je zelf zegt een 'roseetje' om het nog even wat onschuldiger te doen lijken? Wist je dat alcohol an sich eigenlijk wel onder harddrugs zou vallen wanneer dit anno nu geintroduceerd zou worden? Alcohol is veel verslavender.. ook gewoon een drug. Alcoholinfo | Is alcohol een harddrug?
Niks mis met mijn hersencellen hoor Wellicht met die van jou omdat jij niet inziet dat alcohol OOK een drug is. Een harddrug, met gigantische verslavingsproblemen. Ik had een stukje geplaatst van Doede de Jong, over een alcoholpas. Volgens mij heeft niemand die gelezen, dus ik zet 'm hier even neer. Geef mij maar iemand die stoned is, i.p.v. iemand die bezopen is. Even een opmerking van mij uit, ik vind roken waar andere mensen last van hebben, sowieso not done. Of dit nu een blowtje of een peuk is. Maar wiet an sich, geen enkel probleem mee. En de laatste blow die ik heb gerookt, is toch zeker een jaar of 7 geleden. Bron: VOC|Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod Doede de Jong, biologisch wietkweker te Appelscha, actief VOC-er en hoofdrolspeler in de documentaire Nederwiet, ondervindt aan den lijve wat de Hollandse hennepoorlog aanricht. De Leeuwarder Courant en NRC.Next publiceerden deze maand een geweldig artikel van Doede: Mag ik uw drankpas zien, meneer? Mag ik uw drankpas zien, meneer? Het is woensdagavond. Ik heb zin om naar de kroeg te gaan. Goedgemutst ga ik op pad. Wat schetst mijn verbazing, daar aangekomen, word ik bij de deur door een portier staande gehouden. Mag ik uw drankpas zien, meneer? vraagt hij. Ik ben met stomheid geslagen. Wat krijgen we nou? Ja ziet u, vervolgt hij, u bent verplicht een drankpas te tonen, die aangeeft dat u bij deze besloten kroeg lid bent. U mag dan alleen in dit etablissement drie pilsjes drinken en niet meer. De overheid heeft dit besloten om de met alcohol gepaard gaande calamiteiten tegen te gaan, zoals daar zijn: agressie, een miljoen verslaafden, lichamelijke en geestelijke aftakeling, gezinsontwrichtende taferelen, comagezuip, plus zon tweeduizend doden per jaar. Alcohol totaal uitbannen is het uiteindelijke doel. Alcohol is namelijk de meest giftige en dodelijke drug die we hebben. Ik antwoord verbouwereerd: Dan is hier dus duidelijk sprake van een dubbele moraal. Van cannabis genieten, driftig gestimuleerd door een alom aanwezige reclame, mag wél? Terwijl de mensen daar nota bene vredelievend, vrolijk en vriendelijk van worden. Zij weten vaak beter te relativeren, hebben meer medeleven met mensen individueel of collectief. Ook verkrijgen zij bewust of onbewust, een beter inzicht in zichzelf, hun bestaan en de wereld waarin zij leven. Bovendien is een tevreden roker geen onruststoker en gaat er ook nog eens niemand dood door cannabisgebruik! En dat mag allemaal wel! Daar heb je geen pas voor nodig? Het is een schande! Wat een wereld. DOEDE DE JONG Biologisch wietkweker, Appelscha
Hahaha, het is wel duidelijk dat jij echt geen flauw idee hebt waar je het over hebt. Zoals al aangehaald door o.a. Umm85 is alcohol feitelijk een harddrug (ja, dus ook dat onschuldige rosé'tje) en valt marihuana onder de softdrugs.
Dat ontken ik ook niet! En gelukkig is dat zo. Maar ik bedoelde maar: Niet iedereen kent zijn grenzen OF gaat daar bewust slordig (onverantwoord/gevaarlijk) mee om.
@LadeXochi: Ik zag dat ze je reactie over de Gondoletta's hadden gequote in dat latere artikeltje op omroepbrabant.nl hihi
Juist, vele kraaiers hebben nog nooit gerookt en oordelen dus zonder dat ze het precies weten, beetje jammer weer..... De mensen die zo tegen zijn: Heb je zelf wel eens gerookt, en hoe was je ervaring? Heb je dan ook wel wat tegen mensen die een wijntje of een biertje drinken? Tenslotte is alcohol een drugs en dat wordt alledag volop bij kinderen gebruikt.
van een peuk wordt ik niet raar in mn hoofd, als ik een joint rook ben ik echt mezelf niet meer in alle vlakken! Vind dit dus een heel verschil.... Ik ben het gelukkig niet nodig, heb geen pijn en kan mij prima zonder vermaken...