joint in het sprookjesbos

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja jij wordt raar in je hoofd en bent jezelf niet meer in alle vlakken, maar jij rookt die joint toch ook niet? Iemand die een joint rookt (vooral dagelijks bijv) is echt niet helemaal van de kaart hoor. Als ik nu een biertje zou drinken zou ik hier waarschijnlijk ook naast mn stoel liggen omdat ik gewoon nooit drink, maar dat zegt toch niks over mijn buurman die wel tegen drank kan? Als er iemand bij roodkapje staat met een blikje bier in z'n hand of een peuk zou dit topic er helemaal niet gekomen zijn.

2. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Nee, snap ook niet waarom er zo nuchter wordt reageerd over sigaretten? Ik bedoel er is voor niets reclame's en zelfs op sigaretpakje dat het dodelijk is !!

Als je wilt klagen over wiet en alles moet je helaas bij je overheid zijn! Die staan dit toe , weet ook niet waarom ..er komen buitenlanders naar NL binnen alleen maar voor wiet(nouja niet iedereen!) want dat is waar NL nu bekend voor staat!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat iemand rookt, blowt of drinkt moet ie echt lekker zelf weten, het zal mij een worst wezen.

Maar roken, blowen of drinken vind ik dan weer zo'n tokkie-gezicht achter een kinderwagen.
    Heb me aan al de 3 schuldig gemaakt, maar nog nooit achter een kinderwagen.

Maar wel in mijn "wilde" jaren in pretparken, niks leukers dan dat. Maar toen stond ik niet stil bij de gevolgen voor een ander en stond ik er al helemaal niet bij stil wat anderen er van zouden vinden.
    Wellicht interesseert het die mensen ook niet!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zag het ook :) Moest wel lachen :D
    1) Ja... Ik heb (redelijk veel) gerookt en (met mate) geblowd. Ben al een jaar of 8 gestopt. Wat bedoel je met 'hoe was mijn ervaring'?
    2) Ja, in die zin: Mensen die op een plek, die bestemd is voor kinderen, op een moment dat er kinderen bij zijn, op een moment dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor een kind (van henzelf of niet), zoveel drinken, dat het hinderlijk is voor anderen en/of zij niet meer alert genoeg zijn om adequaat te kunnen reageren op eventuele problemen (bijvoorbeeld kind kwijt raken door onoplettendheid, of kind dat in het water valt). Daar ben ik inderdaad tegen. Dit kan bij veel mensen, met warme temperaturen en hun hoofd in de zon, makkelijk al bij 3 à 4 glazen alcohol zijn. Als ik in de beschrijving van TS had gelezen, dat het een moeder betrof, die met een flesje bier in de hand, duidelijk steunend op haar kinderwagen, door het Sprookjesbos liep, had ik het net zo erg gevonden.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik zeg toch niks over het feit dat er mensen zijn die het wel doen, ik weet alleen wel dat als ik het in het sprookjesbos doe je dan een echt sprookje gaat meemaken, of die leuk is of niet geen idee :)

Verder doe ik er geen uitlatingen over....ieder zn ding en mening erover. Ik heb het welleens een paar keer geprobeerd en ik kan er gewoon niet tegen.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Misschien levert het wel een leuk gesprek op met Roodkapje of 1 van de dwergen :p

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk alleen maar, omdat je compleet afgezeken wordt als je daar een topic over opent. Ik stoor me ook aan mensen die roken in de wachtrijen (maar geef toe, dat ik toen ik jong was, zelf niet doorhad dat anderen daar last van zouden kunnen hebben!) en in het Sprookjesbos mag je niet eens roken i.v.m. brandgevaar.

Mensen die met een blikje of flesje bier in de hand door het Sprookjesbos lopen, zijn in mijn ogen aso's.

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Jij toevallig wel maar ik zie hier mensen roepen dat het zo erg is en je het nietsontziend vergelijken met alcohol
    Hoe je ervaring is: ik heb slechte ervaringen met blowen, ik kan er dus niet goed tegen
    Mijn man daar in tegen merkt er weinig van en je merkt het ook niet aan hem, er is praktisch geen verschil bij hem. Het enige verschil is dat hij wat knuffeliger is....

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    maar hoort roken, drinken, blowen in het sprookjesbos thuis?
    Of iemand die dingen doet is tot daar aan toe maar dat moet dan toch niet in een sprookjesbos te gebeuren?!?

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ik vind ook van niet, en zeker niet als het aangegeven staat.

Maar TS keurt de sigaret wel goed want daar wordt je niet stoned van...
    En dat klopt naar mijn inziens niet

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Natuurlijk niet! Het is ook te belachelijk voor woorden dat iemand dat doet!

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ook een sigaret hoort niet in zo'n omgeving thuis. Gewoon omdat een sigaret overlast geeft door de damp. De tijd dat je als niet roker daar last van moest hebben is echt voorbij. Roken doe je voor jezelf en daar hoor je anderen niet mee te storen.
    Jammer dat de Efteling daar blijkbaar zo weinig op controleert.

13. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    In het kader van de sprookjes:
    Het verhaal van Hans en Wietje:D
    En nee ik heb nooit gebruikt en vind het ook echt niet kunnen om te doen in het sprookjesbos, btw alcohol drinken ook niet en roken bij de kids ook niet..ohja er staan daar wel veel paddo's trouwens:D:p

Bij deze een sprookje om het luchtig te houden! Veel plezier met lezen!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja maar dat lijkt me nogal een onmogelijke opgave, daarbij is het ook in de buitenlucht toch?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    :cool:
    Die hele svheiding tussen softdrugs en harddrugs is allang achterhaald. Moderne joints hebben zo'n hoog THC gehalte dat ze volgens de oude criteria als harddrug gelden. Daarnaast wordt er steeds meer bekend over de schadelijke langetermijnseffecten van cannabis op je hersens.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er zijn zoveel dingen die ik niet doe, die ik ook nooit zal doen en waar ik wel een duidelijke mening over heb.

Ik vind dat drugs, dus ook roken en drinken, gewoon niet samen gaan met verstandig gedrag, en al helemaal niet met ouder zijn.

Ik vind voor de omgeving roken (tabak en gras) even irritant. Als iemand alcohol drinkt dan drinkt de omgeving in elk geval niet mee, zelfde geldt als iemand spacecake eet, snuift of spuit.

17. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Haha Sanell; ik lig in een scheur om je sprookje :D. Hoe verzinnen ze het :D.
    Over wiet roken in het sprookjesbos: ongepast. Bovendien ga ik bijna over m'n nek van die lucht.

18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wat denk je wat sigaretten zijn? Dat zijn net zoals een stick ook genotmiddelen .

Waar een mens zich druk om kan maken . Natuurlijk was het verstandiger geweest als die moeder haar stick thuis had opgerookt,maar dat heeft ze niet gedaan en ik snap werkelijk waar niet waar men zich druk over maakt. Alsof dat haar meteen van haar een aso maakt die niet goed voor haar kind zou zijn.
    Roken is net zo schadelijk en daar hoor je ook nooit iemand over zeuren of iemand als aso bestempelen omdat ze buiten in het bijzijn van haar kind een sigaretje opsteekt.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #99 SushiLover123, 31 mei 2012
    Laatst bewerkt: 31 mei 2012
    Ah zo... Mja, mijn ervaring is wel positief. Maar ik heb ook nog nooit een hele joint op. Meeste is een halve in mijn eentje. Ik deed het om stoned te worden en ik had ook best sterke wiet. White Widow heette dat geloof ik. Maar goed, op het moment dat ik stoned was, rookte ik dus ook niet door. Doel bereikt, zeg maar. Het effect bij mij? Ik werd dus heel erg introvert... Ik klets normaal heel veel, maar ik ging dan van alles overpeinzen, schijnbaar met een brede grijns op mijn mond. :) Maar alles ging wel heel duidelijk een stuk langzamer, soms zelfs haast in slow motion. Als ik in zo'n situatie was en er zou een kind te water gaan, dan zou ik daar echt niet snel genoeg op kunnen reageren. Ja, anderen in mijn buurt misschien wel, maar als het MIJN kind zou zijn, dan vind ik het onverantwoordelijk als je rekent op de oplettendheid en het adequate handelen van mensen om je heen.

Maar goed, mijn blow-tijd ligt al lang achter me. Toen had ik ook nog geen kinderen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit geblowd heb in de buurt van kinderen. M.u.v. die ene keer in de Efteling dan, maar tijdens het roken zelf zaten we dus in die Gondoletta's. :D
    Ik denk niet dat je dat bij de Efteling neer kunt leggen. Er wordt wel degelijk op gecontroleerd! Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen worden aangesproken op ongewenst gedrag, door het personeel. Maar het was wel tijdens Pinksteren, dus héél druk. Dan is het lastig om ze er allemaal uit te pikken.
    Bos --> Brandgevaar.
    Klopt. Vroeger gebruikten ze de hele plant, nu alleen de toppen. Daarnaast zijn er ook soorten, waar ze schijnbaar nog wat extra THC overheen 'strooien'! De wiet van nu is ook vele malen sterker dan vroeger. Mede doordat langdurige blowers een steeds hogere dosis nodig hebben.
    Uhh, ja. In mijn ogen wel.
    Dan lees je niet genoeg op het forum :D

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48

Deel Deze Pagina