joint in het sprookjesbos

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alcohol ben ik niet zo kapot van, maar als ik zie wat jointjes met mensen doen...mijn oudleerlingen, leuke spontane kinderen, zijn veranderd in een soort negatieve zombies.

En ja, ik vind het zielig als je middelen nodig hebt om te kunnen ontspannen, of dat nou koffie, tabak, alcohol of cannabis is. Heb je dan zo weinig zelfvertrouwen of zo?

En ook al wordt het 'gedoogd', het is en blijft illegaal he? Als je die rotzooi koopt financier je de georganiseerde misdaad.

2. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Vind je dat niet heel erg kort door de bocht?
    Koffie? Hoeveel mensen drinken dat? Een heleboel en die zijn allemaal zielig?Lekkere gezondheidsfreak. Jij hebt geen verslaving? Jawel gezondheidsverslaving dus jij bent ook zielig.

En thee en snoep en chocolade en gebak en chips? moeten we ook maar illegaal maken.

O ja en mensen die lopen te zeuren op de mening van een ander die moeten maar meteen een dikke vette prent krijgen.
    Die zijn pas zielig.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

:D:D:D:Dook al is het midden in de nacht....... zit de baby te voeden.....lach de lul uit mn broek hiero:D

4. Onje

Onje Niet meer actief

Hahahahaha!!!!
    Jij meent het nog bloedserieus ook zeg, wat een grap!!!! Hahaha

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ik geloof dat je woonplaats ook wat schade toe brengt, je gaat er allemaal rare dingen van zeggen :)

Georganiseerde misdaad *proest*:)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dit zegt de overheid er over:

Openbaar Ministerie - Drugs

Algemeen

Productie, handel en bezit van drugs zijn in Nederland verboden. Politie en openbaar ministerie pakken productie en (grensoverschrijdende) handel streng aan. Daarbij gelden voor middelen op lijst I van de Opiumwet, harddrugs, zwaardere straffen dan voor die op lijst II, softdrugs en slaap- en kalmeringsmiddelen. Het vervolgingsbeleidricht zich vooral op de productie en handel van drugs. Aan opsporing van bezit van kleine hoeveelheden drugs voor eigen gebruik is een veel lagere prioriteit toegekend.

Hennepteelt

Bijzondereaandacht binnen het OM krijgt het fenomeen hennepteelt. De verbouw van hennepheeft zichontwikkeld tot een industrie die in belangrijke mate in handen is gekomen van de georganiseerde criminaliteit. De gevolgen daarvan zijn overal zichtbaar en ruikbaar. Vooral in de achterstandswijken van de grote steden. Als gevolg daarvan treedt verdere verloedering in deze wijken op. Bovendien ontstaan er tegenstellingen tussen degenen die de financiële verlokkingen van de wietteelt weerstaan en zij die op de aanvankelijk lucratieve aanbiedingen van de wietbendes in gaan. Naast deze teelt in woonwijken is ook op het platteland een vorm van illegale hennepteelt ontstaan, die in grootschaligheid doet denken aan de reguliere landbouw.

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Maar weet je wat het verschil tussen jou en mij is?
    Jij leest het van internet. Wij beleven de praktijk
    Wie zit er dus dichter bij het vuur en weet hoe het daadwerkelijk werkt?
    Juist............
    Je moet niet alles geloven wat je leest ;)

En als je dan toch zo van het opzoeken bent heb je vast gelezen dat vijf planten toegestaan is hè?
    Nou is vijf niet zoveel, maar heb jij enig idee wat ze opbrengen?
    Nee.........dus please, als je geen verstand heb, zeg dan niks..

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het hangt helemaal van de omstandigheden af... en het heeft allemaal te maken met rekening houden met elkaar en zorgen voor een fijne, gezonde omgeving voor je kinderen.
    - Roken stinkt, ja. Mensen mogen van mij best roken als ze willen, maar ze zijn in mijn ogen echt fout bezig, als ze hun kind in de rook laten zitten, of hun rook recht in het gezicht van een niet-roker blazen.
    - Alcohol, prima. Maar ladderzat achter de kinderwagen, met alcohol op achter het stuur, of met een paar drankjes te veel andere mensen lastig vallen is not done.
    - Uitlaatgassen, beetje moeilijk te vermijden, maar bijvoorbeeld je auto zonder filter een half uur laten ronken voor iemands deur of open raam: Asociaal. Waarom? Omdat het niet nodig is, voor overlast zorgt EN nog eens ontzettend slecht is voor het milieu.
    - Knoflooksaus gegeten? Prima, kan. Geeft weinig overlast, tenzij je expres in iemands gezicht gaat boeren. Dat doe je gewoon niet.
    - Scheten? Indien mogelijk even ophouden of de kamer verlaten. Ik ben al eens écht kwaad op iemand geworden, omdat die lui op de bank zijn kont op tilde en zo'n vieze scheet liet, dat drie mensen in de ruimte moesten kokhalzen. En hij wist dat die scheet er aan kwam EN dat die enorm zou stinken. Heb dan het fatsoen om even de ruimte uit te lopen!
    - Vis? Daar kan ik me niks bij voorstellen. Vis stinkt alleen als het gevangen of verkocht wordt (boot of winkel) of als het bereidt wordt, maar iemand die vist heeft gegeten, zorgt toch niet voor overlast?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja idd georganiseerde misdaad van een jointje:cool:

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vergelijk je drugs nu met eten? :(

:D:D:D:D
    Ben het niet op alle punten eens met dirksmama, maar: Ja: Door wiet te kopen, financier je de georganiseerde misdaad. Beetje naïef als je dat niet weet? Waar denk je dat het vandaan komt? En denk je dat die lui zich enkel bezig houden met het telen en transporteren van wiet?
    Oh kom op zeg! Alsof je de waarheid in pacht hebt, omdat je zelf gebruikt? Vijf planten, oké, maar als alle telers/kwekers 5 planten zouden hebben, dan zijn de coffeeshops in no time uitverkocht! Ze rollen op dagelijkse basis illegale kwekerijen op. In kelders, op zolders, achterin een kas met verder legale groente en fruit, in loodsen, in bovenwoningen. Op dagelijkse basis dus en slechts een zeer klein deel komt in de krant. En nee, dat heb ik niet van internet, dat heb ik van mensen die zich professioneel met dit soort zaken bezig houden.

En als iedereen die ergens geen verstand van zou hebben, zij mond zou moeten houden, dan zou dit forum wel héél erg leeg zijn... :D

No offense, maar dirksmama heeft er misschien wel geen verstand van, of minder dan ze denkt, maar jij weet ook niet alles en slaat op sommige punten ook de plank behoorlijk mis. Net zoals iedereen hier, trouwens. Inclusief ik.

Oh en: Je moet niet alles geloven wat je leest: Klopt helemaal!
    Maar je moet ook niet alles ontkennen, omdat het op internet staat. :)

11. Onje

Onje Niet meer actief

Ja! Veel van Die Lui??! Houden zich alleen maar bezog met het telen en eventueel transporteren!

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Hoe kom je erbij dat ik gebruik???
    Misschien toch beter al m'n berichten lezen voordat je gaat lopen roepen ;)
    Ik drink niet, ik rook niet ect. Alleen ik noem mensen geen losers omdat ze het wel doen
    Ik ben blij hoor met al die wiet rokers, des te drukker mijn man het heeft in de shop en des te meer wij leuk kunnen leven :D
    Oh, ja, legaal trouwens ;)

En je moet eens weten hoeveel mensen als bijverdienste in een kamertje vijf planten hebben en de opbrengst naar de shop brengen ;)

13. Onje

Onje Niet meer actief

Juist!
    Blijf maar lekker kweken met zn allen!!

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

maar moet een slijter dan ook maar verboden worden?:(

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom?

16. Beheer

Beheer Administrator