Waar doen ze het van?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Luna86, Mar 24, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Wie heeft er gister ook gekeken? NPO om half 10.

Bij het miljonairsgezin kreeg ik een beetje een vreemd gevoel. Rare snuiter die gozer. Ze hebben eerder mee gedaan in Steenrijk/Straatarm en ik zag later op Twitter dat hij bij Boos is geweest ;)

Familie de Groot; Wow flink bedrag naar de kerk elke maand.. daar stond ik wel van te kijken.
    Ze hebben samen een goed inkomen ben benieuwd hoe en wat. Leuk gezin!

Familie sheshkalani; Ahh zo met ze te doen! Wat een lieve en hardwerkende mensen. Dubbel om te zien dat ze maar 600,- euro meer te besteden hebben vergeleken met Nadia. Beiden werken 7 dagen in het bedrijf.. pff respect dat ze doorzetten!

Nadia; bijzondere woonsituatie.
    Ik heb persoonlijk geen moeite met haar uitkering aangezien ze pas 1 jaar van haar man weg is.
    Hopelijk gaat ze uiteindelijk wel een betaalde (deeltijd) baan zoeken om haar bijstand aan te vullen.
    Ik vond het marktdingetje wel lastig om te zien. Waarom hardwerkende marktmensen ook nog eens extra willen korten.. Ze had een prima besteedbaar boodschappenbudget volgens mij?

2. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

Oct 21, 2016
    841
    323
    63
    Ik vind het miljonairsgezin tot nu toe leuk. Hij is lekker out of the box denkend, dat waardeer ik altijd wel.
    In tegenstelling tot het kerjgezin. Verschrikkelijk. Daar krijg ik juist kriebels van. Alles voor de kerk. De kinderen hebben weinig keuze.
    Die alleenstaande moeder vind ik ook helemaal leuk. Zo gaaf zo n huis. En zo goed met geld om kunnen gaan. Top
    En de sauna mensen ook erg leuk! Ben echt benieuwd.

3. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Die alleenstaande moeder heb ik 0.00000000 % mee. Ipv je tijd te steken in poep scheppen ga je eigen geld verdienen. We zitten in een enorm krappe markt. Werk genoeg. Schaam je dat je op de zak van de staat leeft.

MissXray, Huismuisie and Jessi79 like this.
  4. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

Oct 21, 2016
    841
    323
    63
    Maar we weten toch niet waarom ze in de bijstand zit? Of is dat verteld?

citroenrasp likes this.
  5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,173
    10,700
    113
    Owkeeeeeejjj... heb t progamma nog niet gezien maar dit is nogal veroordelend

6. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Dit had ik ook wel een beetje toen ik het zag ja. Eerste reactie was: wtf, zij krijg echt veel verschillende potjes! En waarom inderdaad? Geen idee of ze niet kan werken hoor.
    Was niet echt een fan van haar. Ze zag er ook niet heel verzorgd uit, dat helpt bij mij ook nooit mee.

Die miljonairs waren echt vre-se-lijk. Ik kan niet tegen dat opscheppen. Ik snap dat ze meedoen met een programma over geld :roflmao: maar ze legden het er iets te dik bovenop. Daar prik ik wel snel doorheen.

Die saunafamilie: ik dacht eerst, waarom hebben jullie tijdens de sluiting niet een ander baantje gezocht allebei? Maar toen ging ik daar over nadenken en dacht ik dat het zo makkelijk ook weer niet is geweest: je wist bijvoorbeeld nooit wanneer je weer open mocht. Wanneer ga je dan zoeken naar iets anders? Misschien met je over 3 weken wel open!

Dat kerkgezin kan ik me niet eens meer herinneren. Maar alles waarin geloof wordt opgedrongen aan kinderen vind ik per definitie heel verkeerd :D
    Dus kan me misschien bij voorbaat vinden in wat iemand hier boven schreef.:rolleyes:

puzzelstukje and Anniek88 like this.
  7. Yvuna

Yvuna Actief lid

Jul 12, 2019
    265
    300
    63
    Female
    Dit is een tikkeltje ongenuanceerd verwoord, maar ik had wel een zelfde soort gedachte. Ik vroeg me ook enorm af waarom ze niet werkt? Ze lijkt nu veel inkomen te hebben, voor niks doen. Misschien krijgen we nog te horen waarom ze niet werkt? Nu werd er alleen verteld dat ze een jaar geleden gescheiden was en daarom daar woont.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

jij bedoelt met dat milionairs gezin Vasco Rouw en gezin. Hij deed ook met Boef samen seminars over hoe jongeren snel rijk kunnen worden “the miljonairs club” en dat koste iets van €100 per maand om daar lid van te mogen zijn x weet niet hoeveel jongeren die denken op die manier miljonair te worden. Triest mannetje vind ik hem. Heb trouwens nog niet gekeken.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    ja klopt dat is hij!

Ze zeggen dat hij Crypto munten ontwikkeld en daarna de stekker eruit trekt. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe ze hem verder in beeld brengen qua in en uitgaven.
    Er komt in ieder geval genoeg commentaar op!

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    Ik dacht eigenlijk dat het gezin van "demamavan" van insta ook mee deed maar ik heb ze niet gezien in de eerste aflevering? Of komen er nog keer gezinnen bij volgende week?

Theezeefje likes this.
  11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    demamavan heeft twee jaar geleden meegedaan!

12. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

Sep 22, 2016
    2,992
    2,694
    113
    Female
    Ja ik ben benieuwd. Ik hou nooit zo van nuances aanbrengen. Maar je hebt wel de tijd om uitgebreid te bedelen om goedkope voeding op de markt. Maar een inkomen vergaren doe je niet.

13. GossipGirlxoxo

ja veel van die gedupeerden zijn jongeren die lid waren van die miljonairs club. Daar promoote hij die crypto’s onder de noemer dat hij er ook rijk van was geworden.

14. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,792
    9,310
    113
    Gelderland
    Oh wat erg zeg!

GossipGirlxoxo likes this.
  15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Die vrouw in het tinuhuis
    Ik vind dit stukje echt een beetje overdreven met dat het geloof wordt opgedrongen. Denk niet dat die kinderen het zo zien/voelen en anders kunnen ze later altijd zelf een keus maken!

Dat miljonairs gezin vind ik helemaal niet leuk. Vind de kids er ook helemaal niet gelukkig uit zien.

Het andere gezin met de sauna s vind ik een leuk gezin, ze doen echt hun best om de achterstanden weer weg te werken.

Die gescheiden vrouw vind ik wat van, heb je een tinyhouse en nog zoveel "rommel". Wat een chaos. Wat krijgt ze veel binnen zonder er ook maar iets voor te doen..

Spectre and GossipGirlxoxo like this.
  16. GossipGirlxoxo

Ik heb net terug gekeken. En toch vind ik het ook wel weer heel knap hoe ze het doet in haar Tiny house met 3 kinderen. En met een bijstandsuitkering zoveel kunnen sparen door slimme financiële keuzes te maken. Ik ben ook benieuwd of we nog te zien krijgen waarom ze niet werkt maar op basis van dat half uurtje boodschappen doen op de markt vind ik dat we ook niet kunnen zeggen dat ze dan makkelijk kan werken.

17. emmen88

emmen88 Actief lid

Sep 1, 2014
    364
    469
    63
    Ging even wat mis:rolleyes:

18. emmen88

emmen88 Actief lid

Sep 1, 2014
    364
    469
    63
    Wat ik dus wilde zeggen: zag hier reacties over dat christelijke gezin en dat er dingen opgelegd werden. Dat doen we als ouders allemaal in meer of mindere mate. Politiek/geloof/geld/werkethos, name it. Maar vond in deze aflevering helemaal niet terug komen hoe zij hun kinderen betrekken in hun geloof, dus volgens mij is het nogal vooroordelend om daar wat zinnigs over te zeggen..

Vond die vrouw in het Tiny house ook bijzonder, denk overigens dat zij ook christen is als ik de namen van die kinderen hoorde. Ik ben ook erg benieuwd waarom zij niet werkt. Maar zag Portemonnee Praat op NPO en daar maakte zij ergens een opmerking over thuis onderwijs. Als zij dat geeft, verklaart dat wel wat, want overdag is er natuurlijk geen BSO, dus werktijden worden dan wel erg beperkt..

Mammavantwee and GossipGirlxoxo like this.
  19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,173
    10,700
    113
    Mbt bijstand... om over na te denken: als je een ziekte overkomt terwijl je geen werknemer bent (omdat je thuisblijfmoeder bent, studeert, zelfstandige bent...) en je kan niet meer werken en hebt geen ander inkomen, dan kijk je al snel naar de bijstand, tenzij je een ondernemer met goede AOV bent. Ziektewet en WIA zijn alleen voor werknemers. En je ziet niet alle ziekte zomaar aan de buitenkant.

20. GossipGirlxoxo

Van alle zelfstandigen zal toch wel minimaal 85% een AOV hebben?

Share This Page