uniek of populair?

Discussion in 'Babynamen' started by Fietwordtmama, Nov 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Uniek of populair?

1. Uniek

2. Populair

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

We komen er maar niet uit. Wehebben een lijst van 5 namen die we leukvinden. 4 ervan zijn top 20-namen. 1 komt bijna niet voorin Nederland.

Nu vind ik een unieke naam juist heel leuk, juist omdat je dan niet pietje nr zoveel in de klas wordt. Maar mijn man is bang dat hij gepest gaat worden. Ik denk dat dat wel mee zal vallen, aangezien het geen gekke naam is, en je kunt er ook geen rare rijmpjes mee maken bijvoorbeeld.

Even zonder de namen te noemen. Waar zouden jullie voor kiezen. Uniek of bekend?

2. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Ik zou voor de naam gaan die ik zelf het mooist vind. Niet letten op lijstjes. Wij hebben een top 5 naam en kennen niemand met die naam.

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik ga voor uniek. Had zelf 2 meisjesnamen in m'n hoofd maar die staan ook allebei al jaren in de top 10 van meest gebruikte meisjesnamen. Dus verder gezocht en nu hebben we een hele leuke naam die niet vaak gebruikt wordt.

4. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Geen van beiden, ik zou voor de naam gaan die ik en partner het mooist vinden en die wij het beste bij ons kindje vinden passen.

5. rums

rums Niet meer actief

Ik was-ben heel erg naam gericht. Had lijstjes met naam, betekenis maar ook hoe vaak de naam gegeven is. Wou echt geen top 20 naam.
    Maar uiteindelijk laat je dit toch varen. Je moet echt de naam kiezen die jullie zelf mooi vinden! Bijvoorbeeld ken ik geen een Daan, Sophie en Julia.

6. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ligt er aan hoe uniek, op populair.. Is het een 'normale' naam?
    Is het een naam zoals Aallootar(jongensnaam) zeg ik niet doen. Maar je hebt ook unieke namen die gewoon normaal zijn.

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik zou eerder voor een unieke naam willen gaan, maar mocht een 'populair' naam dé naam zijn dan zou die het toch gewoon geworden zijn.

8. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Ligt aan de naam. ik zou kiezen voor de leukste naam die jullie zelf het leukste vinden

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ligt écht aan de naam. Ik zou gewoon voor de naam gaan die jullie zelf het mooist vinden. Ongeacht of dat nou Daan of Emma of Danno of Emari is.

10. Miron

Miron Fanatiek lid

Feb 6, 2009
    2,349
    106
    63
    Wij wilden van te voren ook echt absoluut geen top 20 naam. Uiteindelijk zijn wij verliefd geworden op de naam Sophie die dat jaar zelfs op nummer 1 stond. En wat blijkt er zit geen een kindje bij haar in de klas met dezelfde naam dus het valt reuze mee met populaire namen.

11. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ligt aan de naam. Op zich wel leuk als de naam niet vaak voorkomt! Als het wel een leuke naam is. Niet dat er een reden is waarom de naam niet vaak voorkomt, en ze er mee gepest kan worden ofzo

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Dank voor jullie reacties. De unieke naam is niet heel erg afwijkend of raar. En ik vind hem heel leuk. Maar de populaire namen die we hebben vind ik net zo leuk. Beide passen ook goed bij ons, en bij de naam van Grote Broer en onze achternaam. De namen waarbij dit niet het geval was hebben we al lang van de lijst geschrapt.

Grote Broer zat er ergens tussenin. Geen top 20, maar ook niet echt onbekend. Op het kdv zat nog een jongetje met die naam,en nu op de BSO ook. Niet dat dat erg is.

Pffff. vind het gewoon lastig. Hij moet zijn hele leven met die naam doen.

13. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Voor een meisje vind ik Sophie erg moe en.hoewel deze erg populair is.. Ken ik niemand mer deze naam!

14. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    De naam van onze oudste stond in 2008 rond plek 60 in de lijst.
    De naam van de jongste is top 5.
    Tot nu toe geen enkele keer de naam van onze jongste bij iemand anders gehoord, en de naam van de oudste zeker 4 keer (op school, in de buurt, op vakantie en op de BSO).
    Succes met kiezen!

15. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Ach wij dachten drie jaar terug uniek te zijn met onze mees .... En nu is hij mega populair :(
    Tis allemaal tijdelijk , gewoon kiezen wat jullie het mooiste vinden :)

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Tja als je een minder populaire namen even leuk vindt als een populaire, zou ik wel voor zo'n minder populaire gaan :) Maar gewoon kiezen welke 't best voelt en die populariteit maar een beetje loslaten.

17. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Dit.

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Wij zijn echt voor uniek gegaan, dwz kennen echt niemand met deze naam, heb zelfs gecheckt hoe populair de naam was voor we besloten een mogelijkheid of niet of we ehm leuk vonden of niet.

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0

Idem.

20. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Vind uniek vaak leuker, mits het niet iets heel vreemds is.

Share This Page