Dag meiden, Ik heb een dochter van 14 maanden en ik ben zwanger van een jongen. ze moeten helaas een kamer delen. ik heb geen flauw idee hoe ik moet inrichten en welje kleuren ik moet gebruiken op de muren. heeft iemand ideeen of leuke fotos van de babykamers. gr. hajar
Neutrale kleuren zoals bruin/beige/grijs vind ik persoonlijk heel erg mooi. Tinten zoals groen en geel zijn ook zeker wel leuk.
Wij hebben hier; grijs tapijt, witte hoogglans meubelen met zilveren grepen, wat zilveren spaarpotjes en vazen de lakentjes enzo allemaal wit. Aan de kamer kan je niet zien of deze voor een jongen of meisje is. Je kan assecoires toe voegen aan bijv de bedjes, in jouw geval roze en blauw?! En/of een soort van moodboard voor ieder kindje aan beide kanten van de kamer!
Wij hebben de babykamer in het grijs gedaan. Ene wand donkergrijs en de andere wanden lichtgrijs. De meubels zijn wit en voor onze dochter zijn de andere spulletjes in het licht rose. Ik ben zeker dat het ook zou passen met lichtblauw.
In verband met een twee-eiige tweeling jongen/meisje hebben wij hetzelfde "probleem". Maar zelf vinden wij het niet lastig. We houden sowieso niet van kamertjes die duidelijk het geslacht aangeven, bij nummer 1 wisten we niet eens wat het werd. De babykamer wordt nu verhuisd en we hebben eenzelfde ledikantje erbij gekocht. De meubels zijn in een beide-zand kleur. Accenten zijn in het zilver.
Wij hebben gewoon een neutrale slaapkamer, wit behang, laminaat vloer, beige gordijnen. Een wieg en een peuterbedje. Boven mn dochters bed zitten 2 grote winnie the pooh muurstickers omdat ze die heel mooi vond in de winkel. Verder niet teveel poespas, ze slaapt beter als de kamer niet te druk is. Qua kleuren is het gewoon neutraal. Dochter heeft wit met rood beddengoed. Zoon heeft straks hetzelfde dekbed maar dan in blauw.
Links peuterbedje, rechts wieg. Aan die zijde is dus de deur. Andere muur de ramen, achter me de kledingkast en commode. Het is gewoon de babykamer van de babydump + peuterbed. 1 kast en 1 commode past hier prima. Er staat wat speelgoed boven voor als ik zoonlief aan het verzorgen ben of bv poetsen boven dan speelt ze daar graag. Is vrijwel onmogelijk dit kamertje op de foto te zetten, is max 3 bij 3 meter.
Hier een lime en aqua babykamer die eerst voor onze dochter is gebruikt en waar nu onze zoon in komt. Zie mijn profiel voor de foto's van de kamer
Dag meiden, bedankt voor jullie reacties. Ik ben ziek geweest de afgelopen dagen vandaar dat ik niet online ben geweest. Ik ga het allemaal lezen dan reageer ik op jullie reacties. Bedankt voor jullie tips
een vriendin van me heeft een dochter en zoon die bij elkaar op de kamer slapen. zij heeft een soort holland thema, erg leuk! blauw, wit met rode accesoires... is toch wat gezelliger als grijs wit! en kan voor allebei! is echt superleuk!
Ik kwam deze tegen op internet via google leuketraditionele kleuren voor een jongens en meisjes kamer Door spillekom