Ezio... mijn man is er weg van.. ik twijfel nog zo 😦 Ik moet alle namen altijd even laten bezinken.. ben weg van Italiaanse namen, zolang het maar Hollands uit te spreken is.. Ezio dus Uit te spreken als Étzio (Italiaanse Z zeg maar, liever geen Etsio) Wil niet dat hij Eezio genoemd wordt.. Enzo was ook nog even in de race.. maar daar twijfelen we allebei over
Ezio ga je zeker weten heel vaak moeten corrigeren...ik denk dat 99% in eerste instantie (en veel mensen ook daarna nog) als 'Eeziejoo' uit zullen spreken... Enzo is dan een stuk makkelijker (tenzij dat 'entzoo' is, dan niet ). Daarnaast vind ik zelf Enzo ook gewoon veel leuker (maar dat is gewoon een kwestie van verschil van smaak natuurlijk).
Ik vind in Nederland Enzo dan veel leuker. Wanneer het Ezio gaat worden moet je zoontje toch vaak zijn naam uitleggen hoe je het uitspreekt.
Ik denk dat de uitspraak Etzio bijna onmogelijk te verwachten is in NL, die klankcombinatie zit niet van nature in onze taal dus bijna iedereen zal (na correctie) Etsio uitspreken. Net zoals niemand in Nederland Mike uitspreekt met een geaspireerde H (Maikh), zoals het in het Engels hoort, omdat wij die klank niet in onze taal hebben...
Zal nooit in 1x goed uitgesproken worden, ik zou er nooit aan denken een T ertussen te zetten. Italiaanse namen kunnen hier prima maar ik zou dan wel kiezen voor een naam die redelijk hetzelfde in beide landen wordt uitgesproken.
Ik dacht gelijk eigenlijk toch aan de uitspraak Eezio... Kun je niet Etzio doen? dan is het gelijk duidelijk.
Ik dacht ook meteen 'Eeziejoo'. Vind zelf ook Enzo mooier, maar het is jammer dat dat een woord is in Nederland
Jullie hebben gelijk.. tis precies waar ik bang voor ben, niet goed genoeg uit te spreken hier.. en dan verliest de naam wel de kracht en charme voor mij. Enzo is nog wel in de race, bij mij dan.. Enzio vind ik dan weer net niet..
Dit, is zou niet aan de italiaanse z/t gedacht hebben (of zelfs maar weten dat het bestaat). Dan zou ik het ook met een t ertussen schrijven. Maar dat past dan weer niet bij de itlaiaanse achtergrond denk ik?
Nee een andere schrijfwijze is zonde vind ik.. hij is gewoon te Italiaans voor een Hollander 😊 We gaan gewoon verder zoeken 😃
Onze dochter zou Rico geheten hebben als t een jongetje werd. Ik vind Sergio ook heel mooi, of Enrico. Ezio vind ik te lastig voor in Nederland