Nee, zou ik ook niet doen. Onze zoon heet Jonas en hier staat Nora ook op het lijstje, dus ik vind op zich de klanken wel mooi samen passen.
Ik vind het ook erg op elkaar lijken. Joas die eerder was genoemd vind ik inderdaad heel mooi. Misschien Mischa als Hebreeuwse naam die niet te zwaar religieus is? Vind ik ook erg mooi.
Andere opties: Yannick Elijah Tobias Zachery, roepnaam Zach Elias Joachim Simon Maurice Nathaniel Samuel, roepnaam Sam Caleb Jesper Thomas Raphael, roepnaam Raaf
Zoontje van een joodse vriendin van mij heet ezra, vind ik ook vrij vlotte naam wel. Maar lijkt ook wel weer wat op norah natuurlijk
Grappig, want Ezra is ook eentje die op mijn lijstje staat. Micha vind ik overigens ook een hele leuke naam, maar er zijn er al 2 in de familie die zo heten (wel op verschillende manier geschreven). Idem voor Sam, daar zijn er zelfs 3 van . Vind het wel moeilijk, maar fijn dat jullie zo meedenken!
Als het voor jullie de perfecte naam is, zou ik het niet laten omdat hij van klank op de naam van het zusje lijkt. Het zal soms wat verwarrend zijn als jullie één van de 2 kindjes roepen, maar dat heb je ook met namen die minder op elkaar lijken. Ik vind sowieso niet dat de namen van je kinderen bij elkaar moeten passen, het zijn uiteindelijk toch 2 individuen en het zou gek zijn als je de naam van de 2de afstemt op de naam van de 1ste, omdat je dan veel beperkter bent in je keuze. Dan schrijf je de perfecte naam misschien af omdat de naam van broer of zus er niet bij past, maar dan ga je vast spijt krijgen.