Jonas heb ik ook over nagedacht maar dan denk ik steeds aan de Jonas brothers haha. Than ben ik niet zo weg van, Bram weer wel alleen ben ik bang dat die te populair word. Iemand had het over Jonagold, daar moest ik eerst zelf ook gelijk aan denken haha. Ik heb daar verder geen problemen mee, kinderen zullen hem daar ook niet mee pesten want ik denk dat meesten alleen een groene appel en een rode appel kennen . Niemand heeft de walvis nog genoemd, als ik Jonah google kom je daar wel snel bij. Wij zijn zelf niet gelovig dus ik kende het verhaal eerst niet. Ben blij dat niet iedereen daar gelijk aan denkt want geloof heb ik niet zoveel mee. Wij willen de naam op zijn Nederlands uitspreken.
Ik vind het ook een mooie naam, maar moest wel meteen aan de walvis denken . Mijn dl is gek op een liedje van Elly en Rikkert $). En die gaat over jonah en de walvis hahaha
Ik had er nooit aan gedacht tot een van de vrienden van mijn man appte: Ag leuk, tweede naam als in Jonah in de Walvis? Beetje belediging voor je vrouw man! (Moet ik om lachen want ik ben zeker geen walvis
Haha ook bedankt voor jullie berichtjes. Toch heb ik daar eigenlijk ook niet echt een probleem mee. Het is natuurlijk niet zo'n bekend verhaal als dat van Adam en Eva dus zo vaak zullen er ook geen opmerkingen over gemaakt worden denk ik.
Leuke naam! Jonah zou ik op zn engels uitspreken, dus als je voor de Nederlandse uitspraak kiest dan zou ik het Jona schrijven. Anders wordt het zo'n Jona-met-een-h verhaal (Net als Joah, Jeremiah etc, die gaan vaak ook op zn Engels) En ik ben wel gelovig en met Jona uit de Bijbel is niet zoveel mis hoor, hij was een beetje koppig alleen Ben je er al helemaal uit?
Nee het verhaal is inderdaad ook niet veel mis mee, denk ook niet dat ik mij daardoor tegen ga laten houden. Judas ofzo zou ik wel te ver vinden gaan haha. Ik vind de spelling Jonah wel mooier, bij Jona denk ik aan een meisje. We zijn er nog niet helemaal uit maar toch al wel 90% zeker. Ik ben nog een tijdje zwanger dus ik kijk nog wel rustig naar andere namen
Ik moet een klein beetje denken aan dat liedje van Jonas in de walvis.. Ik vind het niet zo heel leuk(niet rot bedoeld hoor), maar ik zie dat mijn mening in de grote minderheid is haha
Kuikentje, komt ook niet rot over hoor . Ik vraag om meningen niet of iedereen mij toe wil juichen haha. Dus ook bedankt voor jou reactie.
Ik heb nog nooit van dat verhaal met die walvis gehoord haha. Vind Jonah mooi, kindje in de familie heet ook zo. Alleen ik vind de naam mooier als je m op z'n Engels uitspreekt, dus Djonah