iemand die dit weet? toeslag partners

Discussie in 'De lounge' gestart door mupet, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames kheb even een vraag

Mijn ex en ik zijn dus uit elkaar en hebben wel samen onze koopwoning nog, deze miet verkocht worden.

In deze tussentijd zou ik het liefst alvast wat gaan huren (en we zorgen wel dat de hypotheek gewoon betaald blijft natuurlijk)

Maar ik krijg geen huurtoeslag als ik samen met mijn ex toeslagpartner ben

Maar kan ik dit op de een of andere manier stop zetten? Of ben je als je samen een koopwoning en dus hypotheek hebt ook altijd perse toeslagpartners?

Iemand die dit weet?

2. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    Echtgenoot of geregistreerd partner

Is de persoon die verhuist uw echtgenoot of geregistreerde partner en leeft u nu (duurzaam) gescheiden? Dan beschouwen wij u niet meer als toeslagpartners en krijgt u de toeslagen niet meer samen. Ook kan de hoogte van uw toeslagen wijzigen.
    Verhuist uw echtgenoot of geregistreerde partner naar een ander adres, maar leeft u niet (duurzaam) gescheiden? En is hij ingeschreven op dat andere adres? Uw partner woont en werkt bijvoorbeeld tijdelijk in het buitenland. Dan is uw partner nog steeds uw toeslagpartner. Alleen voor de huurtoeslag tellen wij hem en zijn inkomen niet mee. Voor de huurtoeslag moet uw toeslagpartner namelijk op uw adres ingeschreven staan bij de gemeente.

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    je kan het beste de belastingdienst bellen met deze vraag

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Dat kun je wel regelen met de belastingdienst zodra je apart woont en de scheiding is aangevraagd kun je alvast toeslagpartner af worden.

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Je moet je dan wel uit laten schrijven op je oude adres volgens mij. (Bij de gemeente).

6. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik had ook gebeld en ik moest me dan inschrijven in het gemeente bestand op een ander adres en ik moest geen toeslagpartner hebben maar ik wist dus ff niet of he dat door het huis persee was

Thnx!

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik zit in precies dezelfde situatie. Sterkte met alles!

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook sterkte!

9. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008