Hallo allemaal! Ik ben nu 22 jaar en mijn vriend is 28.. We zijn 4 jaar samen hebben pas een huis gekocht en zijn al een tijdje bezig om een kindje proberen te krijgen! We zijn nu met de 7e maand bezig en ik begin mij een beetje zorgen te maken.. Ook heb ik een korte cyclus van 19 dagen.. De huisarts zegt dat ik me geen zorgen moet maken want je het een eisprong als je menstrueert.. Hoe denken jullie erover? Dat ik na 7 maanden nog niet zwanger ben en dat terwijl Ik toch redelijk jong ben.. Kan het ook zijn dat je eisprong tijdens of net na de menstruatie plaatsvind? Graag hoor ik jullie reacties!!!! Maak me Toch een beetje zorgen ! Liefss
19 dagen is volgens mij wel echt kort, en volgens mij hoef je niet perse een ei te hebben als je menstrueert. Ik zou het nog maar eens even goed uitzoeken. Maar, 7 maanden is echt niet raar hoor, gemiddeld duurt het langer als een jaar om zwanger te raken, maar ik snap dat het heel frustrerend is als je wilt en het duurt dan altijd te lang. Succes!
Je hoeft inderdaad geen eisprong te hebben, terwijl je wel een menstruatie hebt. Snap niet dat je huisarts dat zomaar kan zeggen, maar goed, hij is ook geen gynaecoloog. Er zijn namelijk ook vrouwen die PCO(S) hebben. Die menstrueren wel keurig, maar hebben bijna nooit een eisprong. 19 dagen is wel kort. Desondanks kun je wel een eisprong hebben. Maar de vraag is hoe lang je luteale fase (fase tussen ei en menstruatie) dan is. Die moet toch minimaal zo'n 10 dagen zijn wil een bevrucht eitje goed in kunnen nestelen. Dus dan zou je sowieso uiterlijk rond dag 8/9 je eisprong moeten hebben. Wat je zou kunnen doen is vanaf de 1e dag van je volgende cyclus ovulatietestjes gaan gebruiken. Bijvoorbeeld de goedkope testjes van Sensitest (online te bestellen). Als het teststreepje even donker (het liefst nog donkerder) is dan de controlestreep, zal als het goed is binnen 24-48 uur je eisprong plaatsvinden. Wil je helemaal zeker weten of je een eisprong hebt, dan zou je vanaf dag 1 van je volgende cyclus kunnen temperaturen. Hierbij weet je pas achteraf of je een eisprong hebt trouwens. Je moet dan elke ochtend op hetzelfde tijdstip je temperatuur opnemen, bij voorkeur anaal. Deze temperatuur kun je online invullen op Fertility Friend. Dit is wel een Engelse site trouwens. Fertility Friend geeft dan automatisch vanzelf (door middel van een rood kruis) aan of en wanneer je je eisprong hebt gehad. Veel succes! (Als je een jaar zonder succes bezig bent trouwens, dan kun je aan je huisarts een doorverwijzing vragen voor de gynaecoloog.)
Ik zou ook idd je temperatuur gaan bijhouden. Dat is het eerste waar ze in het ziekenhuis naar vragen als je daar uiteindelijk terecht komt. 7 maanden is nog niet extreem lang maar ik zou wel wat meer te weten zien te komen over je cyclus en wel of geen eisprong. Mijn zus en haar man zijn met 25 jr getrouwd een jaar later begonnen met proberen zwanger te raken, en nu 30jr nog steeds niet zwanger. Zit nu in 2e ronde ivf. Dus jong zijn geeft geen garanties!
Hee! Ik snap dat het vervelend is dat je nog niet zwanger bent maar 7 maanden is echt nog niet lang. Daarnaast wil het niet zeggen dat je sneller zwanger wordt als je jong bent. Maar wat de andere meiden al zeggen is 19 dagen wel vrij kort, zeker als je LF ook kort is. Met ovulatietestjes kan je dat in een maand weten en dan zou ik nog eens langs de huisarts gaan. Of bv vragen om een doorverwijzing naar de gyn.
Ik zou zeggen, ga tempen (mag ook vaginaal hoor) of pak er ovu-testen bij. Ik ben er echt al snel achtergekomen dat mijn LF te kort is.... Misschien bij jou ook het geval... MAAR: 7 maand en nog niet zwanger is nog vrij vroeg hoor... Het voelt misschien lang, maar veel vrouwen worden niet in het eerste jaar zwanger hoor.
heey meis ik zou je ook aanraden om te gaan temperaturen. dat is zo'n duidelijk inzicht in je cyclus en als je dat een paar maanden doet dan kan je daarmee naar de dokter.. maar 7 maanden is op zich niet erg lang hoor succes meis
7 maand is niet zo lang. maar 19 dagen is wel heel kort. ik heb pas een ei op dag 17 dan heb jij bijna al je complete cyclus gehad haha. maar het zou dan ook kunnen dat je een ei hebt terwijl je nog ongi bent. ik weet niet of jullie sex hebben tijdens de menstruatie zo niet dan kan dat ook betekenen dat je daarom 'nog niet' zwanger bent! en ik heb pcos en ik heb keurig mijn menstruatie op dag 31 en heb geen ei sprong. dan heet het ook geen menstruatie maar een bloeding. omdat er dus niet een onbevrucht eitje naar buiten komt maar alleen baarmoederslijmvlies. liefs
Je zou het ff op kunnen zoeken online. Ik heb er namelijk wel eens over gelezen, maar weet niet meer precies hoe het zat. Wat ik gelezen heb was dat een gemiddelde cyclus 28 dagen was, waarbij men zij dat als je na 6 maanden proberen geen resultaat had, je eens een afspraak kon maken met gyn. Maar als je een cyclus had van minder dan ... dagen (weet dus niet meer precies hoeveel) of meer dan 35 dagen, dan was er een grotere kans op verminderde vruchtbaarheid en was het zinvol om al voor die 6 maanden een afspraak te maken. Hopelijk kun je hier iets mee.
Onze gynaecoloog houdt een jaar aan van zelf proberen voordat je een afspraak kan maken. Hoe het zit met korte cyclussen weet ik niet. Maar je kan altijd bellen om te overleggen toch?
hey, 19 dagen is erg kort maar ik heb ook een erg korte cyclus. Voor mijn dochter tussen de 19 en 22 dagen en nu tussen de 23 en 25 dagen. Ik heb op dag 8 al een ei, en soms wat eerder. Ik ben soms nog aan het vloeien, maar dan is mij ei er ook al. Dus ik zou ovulatie testen proberen, of vanaf dag 4 al beginnen met klussen. succes.
19 dagen is idd kort maar ik zou me daar nu niet te druk over maken. Ik zou aan de slag gaan met ovu testjes of temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt.. Zoja kun je gericht gaan klussen.. Als je je er echt niet prettig bij voelt zou ik gewoon de huisarts van je vriend eens bellen om te kijken wat die zegt.. Als je uitlegt dat je je zorgen maakt en je van je eigen huisarts geen bevredigend antwoord krijgt.. Vragen staat immers vrij toch! En idd 7 maanden is nog niet zo lang... Ook al lijkt dat wel zo, zit zelf ook in ronde 7 en vind het ook veeeeeeeeel te lang duren allemaal
Havana lijkt idd super lang! Bedankt zeg voor alle reacties!! Vind het super fijn om te lezen! Heb verder niet echt iemand waarmee Ik hierover kan praten! Het zou dus idd kunnen dat ik tijdens mijn menstruatie een ei heb? En dat we tijdens mn menstruatie moeten klussen dat heb ik idd een beetje voorkomen.. Maar tijdens m'n laatste menstruatie hebben we wel gemeenschap gehad!' dus Hopen dat het raak is! Tel je je menstruatie vanaf de dag dat je echt bloed verliest? Of ook de dagen ervoor en ernaar met licht bruin/roze bloedverlies???? Liefs
Wat ik begrepen heb begint je cyclus pas op de dag dat je helderrood bloed verliest maar ik ben ook nog geen expert