cyste in eierstok?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roeska123, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hallo allemaal,

ik loop sinds ruim 2 week met buikpijn rond. in het begin eerst als ik op mijn zij lag en vooral onderin mijn buik vlak boven het schaambot.
    daarna begon het ook overdag te komen.
    afgelopen zaterdagnacht heb ik zoveel scherpe pijn gehad tegen mijn linkerlies aan, wat ook erg naar mijn bovenbeen trok. ik kon er niet van slapen. paracetamol hielp redelijk.

in ben dinsdag naar de ha geweest. ze heeft blaas -en blindedarmonsteking uitgesloten. ook geen baarmoederontsteking en zwangerschap.
    ze heeft me doorgestuurd voor een inwendige echo.

inmiddels zit ik alweer op cd 37. de vorige was 106 dagen. geen eisprong te bekennen maar nog steeds erg buikpijn.

zou het kunnen zijn dat er een cyste in mijn eierstok zit? of dat er een ei wil springen maar het lukt niet? wat zijn dan de klachten?

na de gemeenschap had ik veel last van krampen, dacht dat ik ongesteld ging worden, maar nog steeds niks.

de laatste 2 weken ben ik ook erg moe en heb veel hoofdpijn. hormonen??
    ik lig niet krom van de pijn, maar het is wel steeds aanwezig en het zeurt. ik kan de plek precies aanwijzen. ik maak me er best zorgen om.

zijn er meiden die ervaring hebben met cystes en de klachten die daarbij horen?

2. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb precies het zelfde en het is pijnlijker als ik ongie ben............maar ben niet naar de arts gegaan.........
    Ik w8 deze maand gewoon af want zit al in ronde 16 en dan ga ik aan de bel trekken

3. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    hoe lang heb je dit al dan?

ik stond steeds in twijfel om heen te gaan, maar moest van mijn vriend :D
    ik vertrouw het lang niet. ik dacht steeds dat dit wel over ging, maar niet dus.

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    In principe schijn je niets van cystes te voelen. Deze cyclus had ik er ook 1 van 3 cm, ik had wel wat scherpe steekjes/krampjes links onderin mijn buik, maar dat had ik ook nog nadat op de echo te zien was dat de cyste weg is, dus ik geloof niet dat dit van de cyste was... Hoop dat je met de echo wijzer wordt!

5. missillie

missillie Fanatiek lid

12 dec 2008
    1.258
    0
    0
    Gelderland

vooral de laatse paar maanden (4).......
    Ik ga naar deze maand afsp. maken..............:cool:

6. nattasja77

nattasja77 Bekend lid

25 apr 2011
    610
    0
    0
    Noord-Holland
    hoi roeska

ik heb 5 jaar geleden een cyste gehad in mijn eierstok. daar kwam de gyn achter door een echo, had last van mijn spiraal ( de draadjes ). de cyste zelf had ik geen last van, ja zwangerschap kwaaltjes. bij mij is de cyste niet zelf weggegaan, deze is operatief verwijderd. inclusief mijn eierstok, want de cyste was inmiddels 9 cm. als je twijfeld ga dan naar de arts en vraag om een echo. hoe eerder je er bij bent des te beter.

misschien is het gewoon je ongi en gaat dat gepaard met en hoop pijn. zou gewoon de arts vragen om verder onderzoek te laten doen.

succes en ik hoop dat je snel weet wat het is en verholpen is.

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik heb een cyste van 7 cm gehad. Al wel een beetje klachten gehad, kramen en zo maar verder niet zoveel. De echte klachten kwamen pas toen me eileider door die cyste ging draaien. De pijn was zo erg dat ik liever weeen had.:$ Toen ben ik met spoed geopereerd.
    Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon een echo vragen.

8. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    heb 10 jaar geleden ook een cyste gehad zo groot als een sinaasappel en daar had ik wel degelijk last van. Bij mij kwam er ook nog bij dat mn eierstok 2 keer om zijn as zat gedraaid en dan lig je echt krom van de pijn. Als het goed is kunnen ze op een echo zien wat er aan de hand is dus daar zal ik als ik jou was voor gaan al is het maar om een stuk onrust weg te nemen

9. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ja, ik wil ook de onzekerheid weg hebben.

ik heb net het ziekenhuis gebeld of er al een afspraak bekend was.
    nu blijkt dat ik pas 31 mei terecht kan...vind ik veel te laat.
    dus ik heb de huisartsenpraktijk gebeld en ze legt het aan de ha voor. ik hoor vanmiddag nog terug.
    het ziekenhuis zei, dat als de ha het spoed vind, ik op de spoedpoli terecht kan.

alleen die buikpijn vind ik nog niet zo erg, maar ik ben er zo moe bij en heb dagelijks hoofdpijn...

10. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    de huisarts vond dit geen spoed helaas.
    ze hebben geprobeerd om de afspraak te vervroegen. dat kon niet.
    het enige wat ze konden doen was mij bellen als er iemand uit zou vallen.
    nu maar hopen dat dat gebeurt dan.

nu heb ik 31 mei een afspraak voor de echo, maar 6 juni heb ik ook al een afspraak staan bij voortplantingsgeneeskunde, waar ze ook een echo zouden gaan maken.

zo heb je er geen, zo heb je er 2 in 1 week...

Deel Deze Pagina