@ zora ja wij gaan met de auto, en we hebben een stacaravan gehuurt op een camping.. ben benieuwd dit is voor het eerst dat we (luxe) gaan camperen.. we gaan trouwens met vrienden dus moet goed komen. wij zijn ook eens in potugal en griekenland geweest beiden is geweldig ik vond portugal echt super vooral leuk als je lekker met z.n 2 en gaat. en idd we gaan gewoon zwanger op vakantie hoe dat ook x beeb
Is het in Portugal wel een beetje lekker weer. We gaan nl. pas eind augustus vaak is het dan al weer wat bewolkter en s avonds kouder of niet? Ik heb vanochtend eerste FM gehad. Twee mooie follikels van 11 mm. Aan de andere kant een paar kleintjes. Vrijdag moet ik terug voor FM 2, spannend!
Hallo Meiden, Ik zie dat dit topic al een poosje bestaat en dat iedereen al helemaal op de hoogte is van ieders situatie. Alle verhalen die ik hier lees passen ook weer bij mijn verhaal. Sinds oktober 2007 proberen wij tevergeefs zwanger te worden. Alleen in november 2007 en januari 2008 hebben we het rustig aan gedaan. In het begin was mijn cyclus nog redelijk regelmatig maar hoe langer het duurde hoe onregelmatiger die werd. Soms wel bijna 8 weken. Afwisselend met heftige klachten en dan met name de borsten die dan enorm pijnlijk zijn (ook een rede waardoor ik met de pil ben gestopt) We zijn met die klachten in juli naar de dokter geweest, maakte me toch een beetje zorgen over die hevige pijn in de borsten. Die dacht zelfs dat ik zwanger zou zijn, helaas zo'n 5 testen verder (allen negatief) toch weer erg teleurgesteld en de dokter vroeg ons na 4-5 maanden terug te komen. Na deze maand was het echt drame met mijn cyclus dus zijn wij in november weer teruggegaan. Er volgde een bloedonderzoek bij mijn (geen overgang te zien alleen een wat langzaam werkende schildklier) en een zaadonderzoek (alles voldoende). Hierna werd ik doorverwezen om een echo te laten maken van de baarmoeder en eierstokken, hier ook alles prima. Dus weer contact met de dokter gehad en die zei: Kom in februari/maart maar terug dan zijn jullie pas 1 jaar achter elkaar bezig. Jeetje wat een verdriet wat volgde. Ondertussen waren er al wat aardig mensen zwanger in mijn omgeving. Ik ben de 1e die zwanger wilde worden en ondertussen zijn er al 2 baby's geboren en de 3e volgt in april. En sinds een paar maanden is mijn zusje van 21 ook zwanger (uitgerekend in september) Dan vraag ik je: Hoeveel kan een mens hebben. Nu hebben we om toch maar verder te gaan met ons leven een vakantie geboekt naar latijns amerika (kan altijd geannuleerd worden bij een eventuele zwangerschap, gelukkig maar) Een erg goede therapie. Ook hebben we een afspraak staan voor volgende week donderdag bij de huisarts om nu toch verder te gaan kijken in het ziekenhuis. Denk zelf dat het dan toch ook een kuurtje hormonen gaat worden om alles te reguleren. Mijn templijst liet 1 maand niets zien en 1 maand een keurige stijging. Na deze lange post zijn jullie ook op de hoogte van mijn verhaal. Liefs Hanneke
Dag dames, Ik moest mezelf ook nog steeds verder voorstellen. Ik vind het nu al heerlijk om een in clubje te zitten met herkenbare verhalen. Want hoe verdrietig alles ook is, we kunnen het wel samen delen. En een keer geen : "Jullie tijd komt nog wel" of "je moet het loslaten" te horen te krijgen. Vooral dat loslaten, HOE doe je dat dan? Waar zit het knopje. Enniewee, ons verhaal in een notendop. We zijn nu 15 maanden bezig. Heel rustig aan begonnen onder het mom van we zien wel. Maar stiekem begon het steeds langer te duren en werd ik steeds ongeduriger. Manlief maakt zich minder gauw druk. Dus afgelopen zomer toch maar naar de HA. Die heeft eerst een zwemmerstest gedaan waaruit bleek dat deze niet erg actief waren. Dat was wel schrikken. We werden doorverwezen naar de gyn die het zwemmersonderzoek niet zo spannend vond. Want er waren wel heel veel zaadjes aanwezig dus dat compenseerde weer. Hij zei dat het we gewoon op de natuurlijke weg zwanger kunnen worden. Mits met mij alles goed is natuurlijk. Ik heb een hele regelmatige cyclus en vang iedere maand mijn ei met de ovu-testen. Toch heb ik besloten het hele MMM-gebeuren even on hold te zetten. Ik had net een nieuwe baan en durfde gewoonweg niet goed. Dus ik ben eerst naar een osteopaat gegaan. Met die behandeling ben ik nu klaar en het heeft nog niets opgeleverd. Voor nu hebben we besloten af te wachten tot juni. Ben ik dan nog steeds niet zwanger, dan gaan we toch de MMM in. Onder tussen vermaak ik mezelf met vakanties plannen. In april naar Portugal waar 1 van mijn beste vriendinnen woont. En in de zomer naar Schotland.
het weer kan in aug idd wat minder zijn wij zijn eind juni begin juli geweest ook niet de warmste maanden maar het was heerlijk erg prettig dat het s avonds wat koeler was wat goed van je Fm.. en succes vrijdag
welkom... en we begrijpen hier allemaal maar al te goed hoe je je voelt. wat goed dat je je vakantie geboekt heb. hebben wij ook al lang gedaan.. en idd anuleren kan altijd
welkom... ik hoop voor je dat je voor juni gewoon lekker zwanger bent meid.. wij moeten nog tot mei wachten voor we weer terug mogen komen bij de gyn.. dan zijn we bijna 2 jaar bezig pff....
Hanneke en Djuke, bedankt voor jullie verhaal. Heel veel succes en sterkte op jullie weg naar een kindje. Hopelijk komt er geen of niet te veel MMM aan te pas. Wij zijn nu bijna 25 maanden bezig voor ons eerste kindje. We zitten momenteel midden in onze 3e IUI behandeling. Waarom we IUI doen is dat mannetje niet zulke goede zwemmers heeft. Mijn cyclus is ook onregelmatig (PCO) dus ik slik er zelf ook nog clomid bij. Misschien haddan jullie het al gelezen maar is zo nog even wat duidelijker.
hey meiden. al een paar dagen niet geweest door de drukke carnaval maar ik zie wel dat er al een paar meiden weer meeposten hier. gezellig! ik zal ff terug gaan lezen. knuf suus
hallo allemaal mijn ei is in aantocht jippie nieuwe ronde nieuwe kansen deze maand doen we het bewust om de dag ff uittesten of dat misschien helpt.. jajaja je gaat gekke dingen bedenken als je graag zwanger wil worden.. nog even een vraagje aan jullie als je vruchtbaar slijm hebt heb je dan je eisprong of is ie dan in aantocht heb het namelijk vandaag maar dat lijkt me te vroeg volgens calculator heb ik zondag pas mijn eisprong x beeb
ja ik ken het dat je alles probeert wat maar zou kunnen helpen. Helaas hield mijn vriend het tempo van om de dag niet vol. Kon hij psychisch niet aan. Hoop voor je dat het voor jouw wel succes heeft! Wat ik weet van de vruchtbare slijm is dat het al een paar dagen voor de eisprong aanwezig is en na de eisprong weer gelijk weg is. Maar ja, zo vaak heb ik het zelf ook nog niet gehad. Zou gewoon mijn kansen wagen met om de dag. Succes
Welkom en welkom again! ik ga van de week even julllie berichten lezen en de lijst maar weer is vernieuwen. ik ben erg druk met werk en als ik thuis kom ben ik meestal gesloopt dus vandaar dat ik zoveel afwezig ben sorry dames ik beloof dat ik binnenkort meer aanwezig zal zijn. dikke kus.
@ HANNEKE tot nu toe kan mijn vriend het aardig bijbenen het tempo om de dag we hebben ook wel eens maanden gehad dat het hem niet lukte hoor maar dan was het ook wel een beetje mijn schuld ik had er namelijk aldagen over dat mijn ei in aantocht was en daardoor werdt hij onzeker en lukte heb het niet goed. nu zeg ik al een paar maanden niets meer dat ik mijn ei heb.. hij weet nu zelf waneer dat is en voelt die druk van mij niet meer zo.. heb volgens mij gisteren mij eisprong gehad. dus hopelijk heeft het geholpen... x beeb
Ik ga weer voor je duimen Beebie! Ik moet vanmiddag weer terug naar het ziekenhuis voor FM 3 en bloedprikken, ben benieuwd.....
Hoi meiden! Ruim anderhalf uur weggeweest voor 1 FM en bloedprikken. Het liep gigantisch uit. Nou, mijn langzame ei blijkt supertraag te zijn, want is niet meer gegroeid. Voor de zekerheid even bloed geprikt om te kijken of ik niet al een eisprong heb gehad, maar dat denk ik niet. Vanmiddag wordt ik gebeld hoe en wat. Ze stelde voor de dosis clomid volgende keer toch weer te verhogen, maar ik ben bang dat ik dan weer te veel eitjes heb. Ik heb namelijk om en om rechts en links een ei. Rechts is snel, links is traag. Heb dat al een paar keer aangegeven maar volgens mij willen ze daar niet zo aan. De eerstvolgende keer is dus rechts weer aan de beurt en als ik dan de clomid verhoog heb ik weer kans op teveel eitjes. Zucht....snappen jullie het nog? Nou, wordt weer vervolgd, Liefs een ongeduldige Zora
Weer een ego Zora bericht: Nou meiden, ben net weer gebeld en helaas geen activiteit ook niet in mijn bloed, we beginnen dus weer opnieuw. Ik moet met Provera beginnen en dan toch 50 mg clomid. Ik had nu de assistente aan de telefoon en zit nog op mijn werk dus had niet zo'n zin om een discussie te beginnen. Ik kijk het even aan tot de volgende poging. Op hoop van zegen dan maar dat ik dan niet te veel eitjes heb. Als dat wel zo is zal ik tegen die tijd dan wel mat mijn arts bespreken of spuiten niet beter is of dat we de dosering clomid om en om doen. Voor nu ben ik alhoewel ik een beetje rust ook niet heel erg vind. Vind het alleen zo zonde van de verspilde tijd weer, maar ja het is voor een goed doel.
@zora jeeetje meid wat shit voor je.. ik snap het gevoel van je van de verspilde tijd. maar wat je ook al zei een maandje rust is misschien ook wel ff fijn kun je even een beetje bij tanken.. ik snap zel niet zo goed hoe het met die medicijnen zit want daar heb ik geen ervaring mee sorry.. maar ik zou zeker als ik jou was jou idee ook aangeven.. jij kent je lijf het beste als je hier geen goed gevoel bij heb zou ik het echt aangeven.. succes meid nu maar snel ongesteld worden nieuwe ronde nieuwe kansen lekker makkelijk gezegt he x beebie
Nee, je hebt gelijk hoor Beebie, niet te lang stil blijven staan maar alweer vooruit kijken en ondertussen lekker mijn rust proberen te nemen. Er komt een drukke week aan dus das ook wel lekker veel afleiding. Ik zal voor jou blijven duimen hoor!
Ha meiden, Sorry heb een tijdje even wat minder gereageerd.. expres omdat het wachten me zolang duurt. En hoe meer ik hier mee schrijf hoe meer ik er mee bezig ben. Nog meer, want eigenlijk denk ik er 24/7 aan... Nu nog 2 weken en 1 dag... De spanning begint wel toe te nemen maar heb er ook wel heel veel zin in! Wou dat het al zover was! Ben vandaag een beetje in een rot humeur. Verdrietig dat het allemaal zo lang moet duren en bang dat het nóg heel lang gaat duren. Maar goed iedereen heeft wel eens zo'n rot bui...Hopelijk gaat ie snel over Zora balen, maar nieuwe ronde nieuwe kansen inderdaad... Nieuwe meiden welkom! Hoe is het met de rest? x
oo meid ik snap precies hoe je voel de ene dag ben je vrolijk en denk je de wereld aan te kunnen en de volgende dag wil je het liefs het bed niet uitkomen. nou meid nog 2 weken meid hou de moet er in ben wel erg benieuwt wat de gyn, allemaal gaat zeggen hou ons wel op de hoogte he. succes met wachten x beeb