hallo ik heb niet alle berichten gelezen, want het zijn me nogal niet wat pagina's! maar ik ben toch jong.. ben 25 jaar en dus al jaar bezig! hoe oud zijn jullie? ik had laatst op mijn werk 3 vrouwen die in 1 week vertelden dat ze zwanger zijn en alle 3 boven de 30, toen moest ik wel ff slikken!!! liefs elisa
Hallo Elisa, Welkom hier helaas! Ben je al bij een huisarts geweest? Ik ben inmiddels 26, ook uit '83 (maar 24 toen we stopte met de pil) en mijn vriend is nu 29. Maartje, helaas nog geen leuk nieuws... hoewel... ik ben een heeeel klein beetje ongi!!! Maar het moet wel ff doorzetten zodat ik me hopelijk morgenvroeg weer kan gaan aanmelden! En hopelijk mogen we deze ronde wél starten met ICSI! (die kans is nu heel groot!) Heel spannend dus! Maar morgen weet ik wellicht meer! heb jij nog leuk nieuws! Hoe gaat eht met de hormonen? Zora zie dat je inmiddels een afspraak hebt voor een ivf-intake... balen zeg meid! Hoe sta je er nu tegenover? En hoe is het met de rest hier?
@Sinja. Ja ben al bij huisarts geweest. al voor ik stopte met de pil, omdat ik medicijn had waar ik niet zwanger mee mocht worden. Heb namelijk spastische darm. 1,5 maand geleden ben ik er ook nog geweest en toen zei ze ga nu eerst tempen (dat moet bij ons) en zie ik je over 2 maanden weer. wij hebben besloten om nog 1 maand zelf te klussen en proberen het los te laten! liefs elisa
Ik denk dat dit een goed forum is om even je gal te kunnen spugen, zonder al die zwangeren om je heen. Mijn zus, mijn schoonzus, collega's die weer oma worden, alle vragen van "EN??? al een jaar getrouwd" ikzelf ben 25 jaar. Wij zijn nu bijna 16 maanden bezig om zwanger te raken. Wij hebben 1 1/2 week geleden onze eerste IUI poging gedaan. Maar nu aan mijn temp te zien gaat het weer de verkeerde kant op. Hij blijft maar dalen. Ik was vanochtend dus flink chagarijnig. Dus laat de rode duivels maar komen. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik zit nu weer op dag 36. Ik ben er dus wel achter ook na 3een temp curve dat ik een lange cyclus heb en ook een late ovulatie. Dit maakt het ook alleen maar dat alles langer duurt. Zo, ik ben klaar. Dank jullie wel. Het lucht wel even op om het van je af te typen. Dit is vast bij de rest ook wel herkenbaar. Ik ga vandaag met mijn zus een Luiertaart maken als cadeau voor mijn broer en zijn vrouw. Zij verwachten over 3 mnd hun eerste.
@p26, ik dus ook 25 en jaar getrouwd.. maak hetzelfde mee! men verwacht maar dat het 1,2,3 gebeurd is!! is de luiertaar gelukt? is dat dan niet heel moeilijk om t emaken?
Hoi Elisa, Jahoor de luiertaart is gelukt. Wij vinden hem heel mooi geworden. Het is echt niet moeilijk om te maken. Ik had op het web al even informatie hierover opgezocht. Ik ben gisteren idd ongi geworden. Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak met de gyn. Deze zal aanstaande donderdag plaatsvinden. We zullen dan bespreken hoe nu verder.
Hoi hoi, Ook even een berichtje van mij. Haha....ik dacht dat dit topic overleden was, maar toch weer uo. Sinja, ja inderdaad hebben wij donderdag de intake voor IVF> Ik moet zeggen dat ik er wel naar uit kijk. Hoewel ik ook gigantisch tegen de punctie en de medicijnen etc. opzie. Hoe ben jij daaronder? P26: balen dat je IUI niet gelukt is. Hopelijk deze ronde meer geluk! Elisa: Ook welkom hier! Ik ben 25, uit 83 ook. Word over 2,5 week 26. Wij zijn sinds februari 2007 bezig voor een beeb. ik heb PCO en mannetje verminderde zaadkwaliteit. We hebben nu 6 mislukte IUI behandelingen achter de rug en gaan nu op voor IVF helaas.
Allemaal zo'n beetje dezelfde leeftijd dus Elisa wat vervelend dat je eerst weer 2 maanden moet tempen! Ik had 1 maand mijn temp. bijgehouden toen ik naar de huisarts ging en 5 maanden ovulatietesten gebruikt (die heel duidelijk waren dat er een ovulatie plaatsvond) Nou de huisarts heeft nog geen sec. naar mijn temp curve gekeken en de gyn. heeft er ook nooit naar gevraagd. Ik vond het best irritant, iedere ochtend op dezelfde tijd etc. Hoe vind jij het? P26 veel succes donderdag! Zora balen zeg!!!! Tja, ik zie er ook wel ergens tegenop, vooral tegen de punctie.... Maar aan de andere kant heb ik hier vanavond een feestje gevierd (met mijn moeder, schoonmoeder en buren) omdat we eindelijk mogen gaan starten! Heel tegenstrijdig eigenlijk maar ik kijk er ook heeeeeeeeeel erg naar uit! Eindeiljk hebben wij ook een kans! We mogen dus starten! op 17 augustus begin ik met de Decapeptyl en 31 augustus komt daar de Puregon bij! Tegen het spuiten zie ik niet zo heel erg op, bij het oefenen vond ik het niet erg in ieder geval. En de bijwerkingen neem ik ook voor lief. Alleen de punctie en de wachtweken.... Ach ja, we moeten er toch doorheen.. Ik kan nu gelukkig gaan aftellen
sinja, ik vind het tempen soms een gedoe! had afgelopen dagen logees (kinderen van mijn broer) en dan moet ik echt voordat hun wakkeer worden tempen omdat ik niet wil dat ze het zien of vragen gaan stellen. ik vind wel als je aan het tempen bent dat je er meer mee bezig bent met het zwanger worden. heb nu 2 maanden getempt en in beide maanden op verschillende dag een eisprong, daarom gaan we nog 1 maand tempen, dit hebben we zelf besloten. hoefde niet van de huisarts. zij wilde vooral zien, omdat mijn cyclus zo onregelmatig is, of er wel eisprong is. nou die is er!!! hoe vond jij het om een maand te tempen? liefs elisa
Hoi Elisa, Wat bereft het tempen, van de huisarts had ik het advies gekregen om te gaan temperaturen. Na bijna 1 temperatuurcyclus zijn we voor het eerst bij de gyneacoloog geweest. Deze kon hieruit ophalen dat ik ws net een eisprong zou hebben gehad. Ik zou toen volgens hem of zwanger zijn of weer ongesteld worden. Dus gelijk een bloedtest om te kijken of er idd een ovulatie had plaatsgevonden, en gelijk om andere dingen zoals chlamidia uit te sluiten. Van de Gyn mocht ik daarna stoppen met tempen. Dit heb ik dus niet gedaan. Ik heb nu 3 temperatuurcyclussen achter de rug. Hij is wel van pas gekomen. Wij konden bijvoorbeeld laatst gelijk voor de eerste IUI poging, omdat we konden zien dat ik mogelijk voor mijn eisprong zat. Ikzelf ben erg laat hiermee. 1e keer op dag 30, 2e keer op dag 27, en nu dg 26. Advies dus om door te blijven tempen en zorgen dat je het iedere afspraak meeneemt en ook meld bij de gyneacoloog, zodat ze dit ook voor de behandling kunnen bekijken. Ik moet zeggen dat ik aan het temperaturen nu wel gewend ben. Mijn wekker gaat hiervoor om 5.45 uur, daarna slaap ik gewoon weer verder. Liefs P26
Hoi P26, Mijn wekker gaat om 7.00 uur. In het weekend ook, maar daarna slaap ik weer. Ben je na die drie maanden ook blijven tempen? als nu niet raak is, gaan we nog maand tempen. na die maand als niet raak is gaan we weer naar huisarts! fijn om te lezen hoe iemand anders ervaring is met tempen!!! liefs elisa
Ik heb nooit getempt en nooit hoeven tempen. Mijn cyclus is van zichzelf zo onregelmatig dat dat geen zin heeft. Sinja: Super dat jullie nu mogen gaan starten. het is zwaar, maar het is te doen. Ik denk maar er zijn al zoveel vrouwen voorgegaan die alles moesten ondergaan, dan kan ik het ook. Je begint met spuiten op 17 augustus, das mijn verjaardag, dus dat moet goed komen. Wij vliegen die dag naar Tenerife voor 2 weken welverdiende vakntie. Ons ziekenhuis heeft die weken ook zomerstop dus komt goed uit. Wij hopen dat we in september al mogen starten maar ik weet niet hoe druk het is dus dat horen we hopelijk morgen bij de intake. Jij alvast heel veel succes.
Ik ben nu begonnen met mijn 4e maand temperaturen. Ik zet dit gewoon door. Je weet nooit of het nog van pas kan komen, wat betreft IUI of eventueel verder. Wij hebben om 11.30 uur een afspraak staan bij de Gyneacoloog en gaan dan een gesprek aan over hoe nu verder. Wij willen nog wel 1 keer een IUI-behandeling, maar ik wil weten wat hun beleid is, wanneer ze weer een stap verder gaan. Wij kunnen namelijk ook een adres krijgen van een goede fertiliteitskliniek bij Leeuwarden in de buurt. We weten nog niet precies of dat we daarnaar toe zullen gaan of dat we in het ZH blijven. @Zora: Heel veel succes bij de intake, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.
@p26: na volgende maand gaan we naar huisarts ben er net wel geweest want heb keelontsteking, ook dat nog! zit in onzekerheid of raak is en dan dit er ook bij, maar goed! we houden moed! hoe is je gesprek geweest?
Wij hebben de intake achter de rug. Stelde inderdaad niet veel voor. Heb alle contracten meegekregen, die lezen we thuis. Beide bloedgeprikt. Een snelle prikinstructie gekregen van de assisitente, en de recepten alvast meegehad. Als ik ongi word moet ik bellen dan nemen we telefonisch het definitieve schema door. Goed nieuws dus, we kunnen meteen beginnen, geen wachtlijsten. Alleen is het even afwachten wat mijn cyclus nu zonder medicijnen doet. Ik hoop dat ik vlak voor of ergens in mijn vakantie ongi wordt. Dan kunnen we snel na de vakantie beginnen. Afwachten maar.....Gaat het heel lang duren mag ik bellen voor Provera. Heb net het recept al bij de apotheek gebracht. Wil alles voor mijn vakantie in de koelkast hebben liggen. Dan loop ik niet zo te stressen als ik het na mijn vakantie snel nodig blijk te hebben. Moet zeggen dat ik er wel 'zin' in heb. Nu nog 2 weken werken en dan eerst heerlijk met vakantie. @ P26: Hoe ging jouw gesprek? @ Elisa: Keelontsteking bah! rot zeg, beterschap!
@zora: Ik hoop echtwaar dat alles goed verloopt voor jullie. Idd fijn dat jullie gelijk door kunnen. Houd ons op de hoogte he. @Elisa: Vervelend van de keelpijn, beterschap. En wachten is nooit leuk. Gisteren hebben we een goed gesprek gehad. Het semenonderzoek van mijn man is idd niet heel erg goed. De grens ligt bij 1 miljoen. Mijn man had de laatste keer 0.8. Nu gaan we toch nog een keer IUI doen. Volgende week woensdag begin ik met de echocontroles. Ik hoef gelukkig verder geen hormonen in te nemen. Wanneer deze behandeling niet aanslaat en het semenonderzoek komt weer op hetzelfde uit, is de kans zeer groot dat we dan gelijk over gaan op een IVF behandeling. Nu hopen dat de IUI deze cyclus z'n werk doet.