het is hier begonnen met bruin en nu is het al zon 2,5 week rood. en de ene dag ook meer dan de andere. ne dat hebben we volgens mij niet maar denk dat ik toch morgen da ha ga bellen ofzo. heb ook geen krampen of wat dan ook. helemaal niks. maar wordt er wel een beetje simpel van dat wel. grtz suus
Wat bedoel je; dat je er simpel van wordt? Betekend dat dat je het beu wordt? (als we hier zeggen dat je simpel bent, betekend dat dat je dom bent...)
Hoi, dank je wel, gezellig! Ik had 4 follikels op dag 10 tussen de 12,5 en de 14,5 mm. En dat is te veel, en te riskant ivm meerlingen. Als het nou 2 grote en twee onder de 12 mm waren geweest had het wel door mogen gaan. Meiden ik ga vanavond of morgen op mijn gemak even het hele topic (al 3 pagina's ) lezen, dan leer ik jullie wat beter kennen. Ga nu koken en vanavond even een bakkie doen bij een vriendin. Groetjes!
Ah zooo, ja nu snap ik het. Had zover nog niet nagedacht... Mja, we willen nu willen een kindje, eventueel zelfs nog 2 maar als het er NOG meer worden in één keer, wordt het wat risky en zwaar hè... Veel plezier vanavond!
hey allemaal ik heb mezelf weer een beetje bij elkaar geveegt welkom alle nieuwe.. ik ga zo de lijst ff aanpassen.. en ff teruglezen wat er allemaal gebeurt hier.. nu alvast een welkom
Is het niet een idee om dit topic te verplaatsen naar vruchtbaarheidsbehandelingen? Daar lijkt dit topic mij veel beter op zijn plaats.
Nou kdenk dat ik me hier ook maar aanmeld. Ik zit normaal in het onderwerp : gestopt met de pil, maar naar lange tijd nogsteeds niet ongi. Maar ben ondertussen wel ongesteld geworden....maar helaas nog niet zwanger.... Ben nog geen jaar bezig, dus mag niet zeuren maar het zaad van mijn vriend is niet goed. 2 onderzoeken gehad en kwam uit : niet tot nauwelijks vruchtbaar. eind januari nog een keer dtit onderzoek. Komt dat weer dezelfde uitslag worden we doorgestuurd.....maarja...wat er ons dan allemaal te wachten staat...? Waar ik me wel een beetje aan erger is dat men snel zegt: oooww maar je bent nog zo jong! Alsof het dan niet zo erg is als het niet lukt :S We hebben gelukkig geen druk ivm de leeftijd dat het snel moet, maar je stopt niet voor niks met de pil.....op dat moment wil je gewoon graag kinderen en dan is het zwaar kl*te als het niet lukt! Als het goed is heb ik deze week of volgende week een keer een eisprong......( heb onregelmatige cyclus dus weet het niet precies) maar we doen het om de dag dus hopelijk is het raak! We geven de moed niet op....ook al is zijn zaad niet super maar als er maar 1tje sterk genoeg is....... Nou wens jullie allemaal veel succes
owwh ja inderdaat allemaa whaha ja kan wel hoor , maar het is ook wel een club.. dus vind het een lastige keus foutje bedankt er zijn er 2 die nog niet bij een arts ofzo lopen ..:S
@ elke1984 ja ik had het ook en ik had pendels dat ik zwanger zou raken in nov.. is ook gelukt maar helaas mocht het niet zo zijn.. nu maar hoop houden voor de volgende ronde.. @ emma had je dan helemaal geen cyclus zonder de clomid? want ik ehb dus wel een cyclus maar niet altijd een eisprong :S heel appart geloof ik als ik zo bij jullie lees dat de nod uitblijft. Primolut wat is dat? @ elke1984 whah viskes wat een grappig woordje hih nog nooit gehoord of gelezen hihi @ sinja .. heb besloten nog maar geen nod lijst aan te maken aangezien het voor ons alle nog zo onduidelijk is whaha @ maartje84 hoe kan eht dat de kans groot is dat er bij jou iets niet klopt? heb je onregelmatige cyclussen of heeft je partner al een kind ? ik ben beetje nieuwschierig geworden @ suus drie weken ongesteld bah.. een vraagje... je gaat jan naar de gyn dus nog geen echo gehad toch?.. ik heb namelijk een keer 6 weken gebloed en mijn gyn gaf aan dat het kwam door de pil, door overmatig pilgebruik was me baarmoederslijmvlies flinterdun geworden en daardoor had ik steeds doorbloedingen ... kan dat het zijn of ben je daar al te lang voor van de pil af? of stel ik nu een hele domme vraag Zie nu pas je cyclussen in je onderschrift .. stom never mind... @ zora IUI icm clomid wat houd dat in .. ben nieuw in die behandel termen hoor en wat naar voor je dat je nu weer moet wachten op naar ronde 24 sterkte meid @ mootje welkom meid en ik geef je helemaal gelijk het heeft niets met leeftijd te maken maar ..ik begrijp wel waarom men het zegt.. mijn arst zei tegen me van als je nu 7 jaar ouder was geweest had je veel minder kans dat het nog zou lukken .. in jou geval is het als ik eht goed begrijp je vriend die geen goede "viskes "hihi zaadjes heeft en dus weer een beetje anders .. heel lastig allemaal en inderdaat gewoon blijven klussen misschien is er 1 zaadje net sterk genoeg, hoop dat ze jullie snel gaan helpen met uhm ( hoe noem je dat nou via reageerbuis) KMI.. toch? kunstmatige insaminatie.. dat ze de gezonde zaadjes zoeken en pakken en dan inbrengen bij jou... @ de rest voor de rest... ik ben nu op me werk .. en ik voel me een stuk beter dan vanmorgen .. ik moet nog ruim een uur dus dat is wel minder .. het word een eenzame kerst ben ik bang en ik moet deze maand ook me beurt over laten gaan.. Ik ben bang dat ik me vriend ff niet meer ga zien ivm prive redenen maar ik laat het wel vallen als ik hem weer in me armpjes kan houden
Elmo, ik weet niet wat het beste is...we zijn natuurlijk allemaal wel bezig met 'zwanger worden' dus in dat opzicht...en er zijn er enkele die nog niet echt in de MMM zitten geloof ik. Maar mij maakt het helemaal niet uit, kletsen kan je overal! Nhene, Primolut is een middel om je menstruatie op te wekken. En KMI bestaat niet, geloof ik. Het is IUI, hierbij worden zaadjes in de baarmoederholte ingebracht en moet je nog een minimum aantal viskes hebben. Bij IVF/ICSI wordt het eitje uitwendig bevrucht en terug ingeplant in de baarmoeder. Maar bij vruchtbaarheidsbehandeling vind je hier een uitgebreide/duidelijke uitleg over... Mootje, welkom! (eigenlijk is het niet zooo fijn dat je hier moet komen meekletsen maar toch...) En als het zaad van je vriend niet zo goed is, mag je gerust ook zeuren zenne... En ik hààt het idd ook als mensen me zeggen dat ik toch nog jong ben! Aaaaaargh! Dat maakt het echt niet minder moeilijk zenne! Jij ook veel succes!
Wow, het topic groeit hard! wat leuk zeg! Alleen werk fulltime dus heb niet altijd tijd om snel bij te lezen. Maar doe mijn best Mootje, hoe zijn jullie erachter gekomen dat het zaad van je vriend niet zo goed is? Of was dat al bekend voordat jullie uberhaupt voor een kindje zouden gaan? Verder vind ik het juist irritant als mensen zeggen: maar je bent nog jong, want juist als je jong bent mag je zeuren als het lang duurt (dan kan het tenslotte in ieder geval niet aan je leeftijd liggen dat het langer duurt) Weet jullie omgeving dat jullie "bezig" zijn voor een kindje of niet? Hier weten maar 2 vriendinnen het, verder niemand (ook geen familie). Heb me wel voorgenomen om het te vertellen als we echt naar de gyn. etc. gaan. Nu krijgen we vaak opmerkingen dat het bij ons ook tijd wordt voor een kleintje, etc. etc. en vind dat steeds irritanter en moeilijker om niets te zeggen... Ik voelde me juist niet thuis in die topics over vruchtbaarheidsbehandelingen omdat we daar nog niet mee bezig zijn.. en ook niet in topic bij zwanger worden van "langer als een jaar bezig" want dat was tot nu nog niet van toepassing. maar waar dit topic staat maakt niets uit wat mij betreft
zo word al heel wat afgekletst hiero alle nieuwen welkom , begint al een gezellig clubje te worden zo. @Elke, wat vervelend dat je zon korte lf had. Nu weer even afwachten dus. Had jij ook zon buikpijn omdat de eitjes heel groot worden met de clomid? Had ik wel echt pijnlijk @Nhene, gelukkig voel je je weer wat beter. Ik had idd geen cyclus, ja af en toe een drupje bloed en bijna altijd buikpijn. Je moet nog even wachten op de uitslagen dus. Gelukkig was de samenlevingstest ok! Wij hadden er ook een deze maand en die was niet zo goed, donderdag hebben we een gesprek en dan horen we ook of de zwemmertjes ok zijn haha @Suus, wow drie weken ongesteld word je ook niet blij van. Maar goed dat je de ha even gaat bellen. @Mootje, Wat balen dat je vriend nauwelijks vruchtbaar is . Lijkt me lastig, ook omdat het nog zo onzeker is wat er te wachten staat. Gelukkig kunnen ze heel veel tegenwoordig, gaat vast helemaal goed komen hoor! Ik zou ook gewoon door blijven klussen, hopelijk zit er een sprintertje tussen er is er maar 1tje voor nodig! @maartje, hoezo klopt er iets niet bij jou dan? @Zora, Wat balen dat je IUI niet is doorgegaan! Lijkt me erg frustrerend.. Kun je weèr op het wachtbankje. Wel positief blijven hoor, dus niet somber in zien @Sinja, snap idd dat je niet wil dat bekenden erachter komen. Het is idd misschien een idee om naar een ander ziekenhuis te gaan. Maar hopelijk is het helemaal niet meer nodig na deze twee maanden Ik vind het ook zooo irritant als mensen zeggen , ach je bent nog jong. Dat maakt het niet minder erg ofzo Hier niet zoveel te melden, moet nog een paar daagjes wachten. En donderdag krijgen we de uitslag van het zaadonderzoek en een gesprek hoe en wat verder. Hopelijk is dat niet nodig, zie album, ben te ongeduldig Weltruste iedereen! En fijne dag morgen, liefs
Oooh Emma, dat ziet er toch al wel een beetje veelbelovend uit bij jou... Spannend! Ik duim voor je! [-o< Ik had de eerste Clomid-ronde enorm veel last, kon niet krom of recht van de pijn... De tweede ronde had ik totaal nergens last van, alleen de dag van m'n eisprong. Wou dat het al donderdag was... Het duurt allemaal toch zo lang en nu is het echt zo verloren tijd hè... Sinja, 't is dat ik nu 3 dagen vrij ben, anders ben ik hier ook niet zo vaak zenne. En volgende week ben ik ook vrij dus ga er nog veel zijn de komende tijd. Maar vanaf 1 januari zullen jullie mij ook veel minder zien terug. Hangt ook een beetje van m'n uren af. Bij ons weet echt iedereen dat we bezig zijn voor een kindje. Ik ben een open boek en wanneer mensen me vragen of we nog niet bezig zijn, kan ik dit niet verzwijgen. Ik heb ook heel sterk de behoefte om er veel over te praten. Gelukkig kan ik dat hier, anders zou m'n omgeving helemaal knetter van me worden! Wat doen jullie eigenlijk? Ik ben geriatrisch verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis. Werk daar op een opnameafdeling gerontopsychiatrie en psycho-organiciteit (allemaal moeilijke woorden...). Dit zijn dus ouderen met een psychiatrisch ziektebeeld en mensen die tengevolge van een lichamelijke aandoening een psychiatrische aandoening krijgen (bv. een hersenletsel tengevolge van een ongeval of alcholisme,...)
ik antwoord alleen ff op wat doen jullie de rest doe ik morgen .. ik ben kapot ik werk met meevoudig verstandelijk en audiotief gehandicapten.. pff mondje vol ennuh dat zijn voornamelijk autisten.. autisme aanverwante stoornissen en audiotief dus doof slechthorend. met gedragsproblemen ( ernstige) dus best een zwaar beroep, ben nu opzoek naar iets dichterbij huis en het liefst het ziekenhuis weer in. ik heb ook een sollicitatie lopen en donderdag een meeloopdag op de orthopedie Ben pas afgestudeerd voor verpleegkunde niveau4 dus mbo maar vind je psychiatrie niet uhm .. moeilijk? ik hoor dat het voornamelijk mensen platspuiten is omdat er geen geld en tijd is voor andere zaken klopt dat? of krijg ik een vertekend beeld ? denk dat het ook wel afhangt van de plek waar je werkt en hoe de organisatie is geregeld maar toch ... groetjess
Haha ik zit nu op mijn werk en zou alles nog doorlezen maar jullie kletsen teveel dus dan vanavond maar.
Oh Nhene, hangt er in NL écht zooo'n beeld van de psychiatrie?! Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jullie is maar is dat zéker niet het geval! In de psychiatrie is er hier juist veel meer personeel en zijn de voorzieningen beter dan voor gewone ziekenhuizen en rusthuizen. Mensen worden bij ons allesbehalve platgespoten. Ze moeten dagelijks meedoen aan therapieën, hebben afdelingstaken (afwassen, tafels dekken, planten water geven,....) en krijgen dagelijks een gesprek. Indien ze zich kunnen oriënteren mogen ze dagelijks buiten (behalve tijdens de therapie-uren en hierin worden ze heel erg gestimuleerd. Dus nee, ik vind werken in de psychiatrie op dat gebied zeker niet moeilijk! Ik haal er véél meer voldoening uit dan in een gewoon ziekenhuis of rusthuis te werken. Het werk in een rusthuis zou ik op zich wel graag doen maar door het enorme personeelstekort is het daar net of je in een fabriek werkt en dat wil ik absoluut niet.