jong en nog steeds NIET zwanger...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mecha, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey meiden, wil ook graag met jullie meekletsen... Zit ook op t topic waar Nhene zit, maar soms kan je je verhaal niet helemaal meer goed kwijt met alle zwangeren, of gewoon ff lekker klagen! Zijn vanaf februari bezig, heb hele vage cyclus... In mei een vmk gehad en deze ronde vanaf 2 dagen na mn ei al bloeding, bruin/rood en stolseltjes, ruim n week en nu vanaf maandag denk mn echte ongi... Vanochtend bij de HA geweest, werd zowaar serieus genomen, erg fijn! Moet afspraak maken voor zaadonderzoek, maar hij vond mn cyclus ook vreemd, maar daar verder eigenlijk nog niks over gehoord, zal zo wel ff bellen denk.. Want ook al is t zaad goed of slecht, mn cyclus is ook vreemd, toch? Nou, lekker kletsverhaal, maar wilde t ff kwijt...

2. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ emma nou meid knijp maar lekker in je handjes .. en doe het over 2 dagen nog is ;)
    ik denk dat het wel goedkomt met jou ;)

@zora haha ik had hetzelfde we groeien erg hard leuk :D

@ sinja haha ja goed he?!
    ennuh ja iedereen weet dat ik bezig ben op me werk thuis me moeder me schoonmoeder en iedereen vind het echt heel leuk en duimpt mee en is op de hoogte van alle onderzoeken, ja ik sta er echtr niet alleen voor ;)

@ elke, ja hier in nederland is het platspuiten en fabriekswerk inderdaat hihi
    nee maar mooi dat je daar zo goed in het personeel zit, dat zou overal zo moeten zijn het is gewoon onmenselijk wat hier gebeurt .

@ linda85 welkom , en fijn dat je serieus bent genomen hget is voor sommige echt een strijd om doorgestuurd te worden. nou op naar stap 2 ;)

3. Mecha

Mecha Niet meer actief

* Elke1984
    * Sinja
    * Emma21
    * Roeltje
    * Nhene
    * suusje23
    * Zora
    * Maartje84
    * mootje20
    * linda85

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Linda, welkom! :D
    Jij hebt idd een héél vreemde cyclus! :confused: Wat een schommelingen...bij mij is ie gewoon altijd laaaaaang! Maar bij jou...pfff...
    Fijn dat je HA je serieus heeft genomen. Blijkbaar is dat bij jullie niet zo vanzelfsprekend. Hier heb je helemaal geen doorverwijzing nodig. Ik ben gewoon zelf naar de gyn gegaan. Maar hier kan je dan weer niet zo makkelijk naar een fertiliteitsarts, bestaat hier niet zo veel als bij jullie denk ik.

Nhene, wat erg seg! Hier is het ook alleen in psychiatrie dat er echt voldoende personeel is. In de andere sectoren is het ook vreselijk. En daar werken precies ook de heel ongemotiveerde mensen, vooral op geriatrie en in rusthuizen...is echt triest! :(

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    meiden ik denk dat ik jullie weer moet verlaten, ik had zonet een duidelijk positieve clearblue test :D staat in album

6. Elke1984

Ik was net nog aan je aan het denken! Ben zooooo blij voor je!
    :whistle: GEFELICITEERD!!!! \:D/
    En misschien zijn het er wel 2...jij had toch 2 eitjes hè? ;)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Gefeliciteerd meid! :) :) :)
    En nu wegwezen hihi!

Voor de nieuwsgierigen:

Ik heb mn eisprong vaak te vroeg, zodat het eitje niet de tijd zo hebben gehad om groot genoeg te groeien, en ik vloei altijd al vrij snel na mn eisprong.

Ben gisteren bij de fertiliteitsarts geweest (was eerst ruim 2 weken terug bij de gyn geweest, maar die vond het beter om mij naar zichzelf op de andere afdeling, te weten fertiliteit door te sturen.

Ik heb gisteren een inwendige echo laten maken, had al bloed laten prikken en nu moet ik nog 1 of twee keer voor echo komen en dan weer bij de arts en dan hoor ik meer. Maar vooralsnog zie ik het wel weer ff zonnig in :)

8. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @elke, ja idd aan 1 kant zaten twee eitjes en aan de rechterkant stuk of 6 maar die gingen niet springen dacht de gyn, die linker twee sowieso wel. :D Nu gaat het wachten gewoon verder haha. Nou doeidoei en heel veel succes meiden!

9. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heey heey

ik wil me ook graag bij jullie groepje sluiten
    wij zijn nu al bezig van af juni 2007
    onder tussen wel 3x zwanger geweest in die maanden maar ja het wil niet blijven zitten het lichaam stoot het steeds weer af dus we zijn nu van af juni 2008 (laatste mk) weer bezig met klussen maar het wil niet meer :(:(:(:(
    allemaal onder zoeken gehad waar de mk`s aan liggen maar de gyne kan niks vinden
    het zaad van me mannetje is wel goed hij heeft namelijk al 3 dochtertjes
    dus ja is ff afwachten denk als ik binnen nu en 3 maand nog niet zwnager ben dan ik de gyne op ga bellen voor een plan hoe we dit verder aan moeten pakken nou ja dat was een beetje mijn verhaal

groetjes syboena

10. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hallo ladies.

allereerst gefeliciteerd emma geniet ervan meid!

@all ik heb de huisarts gebeld. dinsdag :x kan ik terrecht. achja dan kan ik het dit weekend nog even aankijken. heb het idee dat het al wel minder is nu dat irritante bloedverlies :) . ik hoop dat het ophoud enzo.mja. vandochtend gewerkt. liep alleen anders dan verwacht. de zwager van een collega heeft vandaag zelfmoord gepleegt. dus was behoorlijk ontdaan van het nieuws. :cry:

hoe is het met jullie?

grtz suus

11. Elke1984

Suusje, dinsdag pas naar je HA?! Amai! :confused:
    Hmm...kan me voorstellen dat je er wat van ontdaan bent... Mijn stiefpa heeft enkele weken geleden ook zelfmoord gepleegd. Hij was eerst 2 weken vermist en is toen uit het kanaal gevist.. :(

Syboena, welkom! :D
    Jij hebt er ook al een hele geschiedenis op zitten...wat droevig! :(
    Ik hoop dat het voor jullie ook een keertje mag lukken. Kan me voorstellen dat je graag hulp wilt!

Emma, ooooh zoooo spannend! :D

Maartje, dus je moest terug naar dezelfde arts maar dan op een andere verdieping? Pfff...ook stom seg! :rolleyes:
    Ben benieuwd! Een lange cyclus is héél vervelend maar een te korte is dit zeker ook... :(

Ik mag morgen naar m'n nieuwe gyn. Ben benieuwd wat hij me voorstelt en of ik de kans zal hebben m'n vragen eens te stellen!

12. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Heyy....wat gaat dit topic inderdaad hard man! Kan dit niet goed bijhouden hoor! hahah
    Maar ik was gestopt met de pil en werd maar niet ongesteld en toen hadden we zoiets van, toen ik toch met allemaal onderzoeken bezig was, dat we voor hem ook zo'n onderzoekn wel konden doen. Want hij heeft toen die klein was een keer een operatie daar gehad omdat zijn bal in zijn lies zat ofzo? Maar goed, de kans dat er daardoor onvruchtbaarheid an ontstaan was zo klein. Maar we dachten dan weten we iig dat het bij hem WEL goed zit......Hadden nooit het idee gehad dat het inderdaad dus slecht zou kunnen zijn. Stom he? Maarja....
    Bij ons weten wel een aantal mensen het, omdat we al heeel lang over kinderen praten, en we zijn nog wel jong maar al heel lang bij elkaar. En we hebben allebij een goeie baan, een huis, we zijn er wel klaar voor. Passen ook vaak op kinderen van vrienden enzo. Dus bij ons vragen er ook al veel mensen na, dus mijn ouders en schoonouders en aantal collega's wel verteld maar verder ook niet.
    Nou ik ga mijn best doen om dit topic bij te houden, dus als je een tijd niks van me hoort ben ik alles druk aan het lezen ;)

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    nee niets stom, op gyneacologie kon hij me niet zo goed helpen als dat hij op fertiliteit kan doen. Op die afdeling hebben ze namelijk meer mogelijkheden voor onderzoeken enzo, en is er altijd de mogelijkheid van echo's maken, das bij gynaecologie wel anders :)
    Het is een hele fijne dokter :)

14. Elke1984

Maartje, ah ok dan. Vond het een beetje raar...

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Mootje, mijn mannetje is daar vroeger ook aan geopereerd aan een niet ingedaalde bal, en zijn zaadjes zijn niet echt optimaal. Hoeft niet daardoor te komen maar ik denk dat het er wel mee te maken heeft. Hij is pas geopereerd toen ie 11 was ofzo.

Meiden neem me niet kwalijk als ik jullie niet goed bij kan houden, ben erg druk........

Liefs Zora

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Oh bijna vergeten, Emma gefeliciteerd!

17. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    goeiemorgen iedereen,

hoe is het met jullie vandaag?

ik had het idee dat het bloedverlies minder werd maar vanochtend is het weer in alle hoeveelheden begonnen. mn hele wcpot was rood....sorry voor het detail. dinsdag kan ik pas naar de huisarts. begin er nu ook wel van te balen dat het dinsdag pas kan. dinsdag heb ik het al wel precies 4 weken.en het blijft helder met af en toe stolsels. voor ik het weet is het 6 januari en kan ik naar de gyn.

grtz suus

18. Elke1984

Zow zow, hier ben ik dan... Ben vandaag bij nieuwe gyn geweest. Eerst een heel intake-gesprek. Had een verslag van de voorbije 14 maanden meegenomen zodat hij duidelijk kon zien wanneer er wat gebeurt is. Had ook de resultaten van m'n bloednames meegenomen en hij zei dat ik de eerste keer Clomid toch wel een mooie eisprong heb gehad (net als vorige gyn zei) en m'n prog.waarde was 9.8?! Hier zegt iedereen dat dat te laag is! Vreemd!

Dan; op de echo zag hij dat ik nog maar heel recent een eisprong heb gehad (waarschijnlijk maandag dus toen ik die pijn had) en nu moet ik 2 weken afwachten. Als ik dan niet ongi ben: bloedname. Niet zwanger: HSG (hysterosalpyngografie), Primolut en Clomid 100mg.
    Indie HSG goed: 3 maanden met Clomid verder, dan niet zwanger: fertiliteitskliniek.
    Indien HSG slecht (dus verklevingen): direct fertiliteitskliniek voor IVF...
    Momenteel dus nog 2 weekjes wachten...hij zei dat de kans dat dit een goed ei was (op zo'n lange cyclus) en dan nog de kans dat het bevrucht is geraakt minimaal is maar hij wil het risico niet nemen om het te verpesten met die HSG.
    Baarmoederslijmvlies was trouwens nog/weer erg dik, wel 2cm! Hij zei dat als ik ongi werd, het een serieuze ongi zou worden maar daar geloof ik dus niks van. Vorige keren was m'n slijmvlies ook zo dik en had ik ook niet zo'n heftige ongi.

Arts was ontzettend lief, heb er 3 kwartier bij geweest. Hij heeft alles héél goed uitgelegd en was erg voorzichtig tijdens de echo.

Heeft iemand van jullie als zo'n HSG gehad? Doet dit pijn? Gyn zei dat het een beetje lastig kan aanvoelen, dat je een kramp kan voelen maar dat het wel meeviel...

19. Elke1984

Suusje, ik snap dat je het lang vindt duren.... Kan je niet nog eens proberen of je al sneller mag komen? En anders naar de spoedgevallen in het ZH ofzo? Krijg je direct een gyn te zien!

Zora, het is je vergeven zenne! ;)

20. Mecha

Mecha Niet meer actief

supper de molen is gaan draaien
    nou ik ben benieuwd ...

Deel Deze Pagina