Hallo, Ik ben zelf opgegroeid in een pleeggezin, was 2,5 maand oud & heb biologische ouders die verslaafd zijn. en mijn pleegouders hebben nog 4 pleegkinderen en 1 adoptiekind en zijn nu nog actief als crisisopvang. wij zien het niet als pleeggezin maar het zijn onze ouders. mochten er mensen zijn die vragen hebben over pleegzorg etc, Beantwoord graag jullie vragen vanuit de kant van pleegkind. mag altijd PB of wat sturen.
Ben wel benieuwd of je vanaf het begin mee hebt gekregen dat je een pleegkind was en hoe je dat hebt ervaren. Klinkt wel alsof je op een goede plek terecht bent gekomen, fijn om te lezen.
Super dat er mensen zijn die dit kunnen en willen heb respect voor deze mensen! Moet wel eerlijk bekennen dat ik gezinnen ken die ook pleegkinderen hebben, alleen zijn dit dit geen "goede" zou er niet aan moeten denken dat als ik een kind zou hebben en er niet voor kan zorgen dat het daar terecht komt. Naar mijn mening mag de screening en nazorg beter! Zelf heb ik een tijd in een "internaat" gewoond was geen makkelijke tijd maar de opvang was er goed