Dromen over zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door typje, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    ik had vorige week z'n ontzettend mooie droom gehad,
    die kan ik zelfs nu nog vertellen ( wat anders nooit wil;) )

Ik droomde over mijn eigen zwangerschap dat ik een test deed en twee hele dikke duidelijke strepen zag, en gelijk moest huilen.
    Ook had ik dit meteen aan mijn ouders vertelt en sch.ouders.

Die natuurlijk allemaal erg blij waren, maaaar....
    Ik die droom had ik een gesprek met mij vader, het duurde wel eeuwen hij vertelde mij dat hij trots was dat hij opa werdt en dat het goed zat:(

OOk vertelde hoelang ik zwanger was ( 2 weken ) hmmm
    Erg vreemd maar de droom versnelde en voor ik het wist had ik een dochter in mijn armen. Stephanie noemende wij haar....

Maar toen werdt ik wakker...bah bah net zo mooi aan het dromen
    maar helaas niks is waar....

Wat ik mij alleen enorm is blijven hangen is het gesprek met mijn vader, zo fijn. Het is namelijk zo, mijn vader is in aug. dit jaar ploseling overleden. Maar het geeft mij z'n fijn en vredig gevoel het is net of ik echt met mijn vader heb zitten praten en dan niet alleen over de zwangerschap.

Ik heb ook een familielid die paranormaal is en elke nacht haar moeder ziet:$ in haar dromen, ze verteld emij dat haar moeder een hartje liet zien dat klopte, en een maand verder had mijn nichtje een test gedaan en die was posi

Hebben jullie dit ook wel eens van die dromen waarvan je eens moet nadenken heb ik dit al niet eerder meegemaakt, of dat je zwanger bent in je dromen maar dit niet bent etc...

Grts;)

2. eeva

eeva Niet meer actief

Mijn zus had het ook....
    Ze waren aan het proberen voor een kindje rond de vruchtbare periode en opeens droomde ze dat onze overleden vader een klein baby-jongetje in zijn armen hield en die haar kwam brengen... ze vond het heel eng, wist niet of ze droomde of niet.. Later bleek dat ze die dag zwanger is geraakt van een zoontje ;)

Hopenlijk ben jij ook zwanger :)

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Jeetje, idd een eng idee.
    Maar wel erg mooi aan de ander kant, nou laten we het hopen ga van het weekend weer een test doen dus ben benieuwd.

Als er bij nadenkt, is het toch appart....dat je zoiets droomt

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wat een mooie verhalen!!!!

ik ben zelf overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde en ik geloof er dan ook in dat een engeltje jouw kiest als moeder.... wees niet bang maar sta juist open ik ben echt overtuigd dat dit boodschappen zijn!

en misschien heel gek gezegd maar een vmk die je niet herkent omdat je denkt dat je iets later ongi bent is ook een "wezentje" geweest hetzij in de vorm van een klompje cellen

5. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Mooi dat je er zo'n goed gevoel aan over hebt gehouden.
    Ik geloof zelf dat een overledene je inderdaad kan bezoeken.
    Nu hopen dat je snel zwanger mag raken/zijn.

Liefs Mamaloe

6. Baby4Us

Baby4Us Lid

2 dec 2009
    67
    0
    0
    Wat een mooie droom! Hopen dat hij snel uitkomt!!

Ik heb zelf een paar dagen geleden gedroomd dat ik zwanger was, rond mijn eisprong dus ik hoop dat mijn droom uitkomt;)

7. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Wat een mooie verhalen.

Typje (en Baby4us) ik hoop dat je droom uitkomt net zoals die van Eeva haar zus.

En dan hoop ik dat ik ook snel zo een mooie droom mag hebben.

8. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Hey Meiden,

Bedankt, laten we het hopen dat het uitkomt.
    Je moet er idd voor open staan, dat hoor ik wel vaker.
    Maar voor mij blijft het een eng idee, te bang om iets te zien denk ik.

Maarja dromen kun je niet tegen houden...
    Ik heb ook maar sinds kort van die heftige dromen ( nachtmerrie's)
    Ben ook altijd blij als ik weer wakker wordt...pffff

Ja soms denk ik ook wel eens dat er meer is tussen hemel en aarde,
    ik heb wel eens gespreken met mijn nicht gehad...over het zien van iets. Mijn nicht staat er erg voor open en ziet wel elke dag iets.
    Of dit nou een schim is of dat ze ergens loopt en een stem hoort,
    en vooral savonds als ze gaat slapen staat er 1 naast haar bed brrrrrrr...

ik zal ook wel eens naar d eprogramma willen gaan van Derk oglivie,
    en dit vragen.

grts

9. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland

Ik heb pas hier ergens op het forum gelezen dat iemand 2x naar Derek Ogilvie is geweest en dat het beide avonden hetzelfde was en dat er ook dezelfde mensen in de zaal zaten.
    Dus dit lijkt mij een beetje op bedrog.

Ik geloof overigens wel dat mensen echt dingen kunnen zien, maar mensen zoals Derek Oglivie en Char die doen het volgens mij puur voor het geld en dan ga ik toch erg twijfelen. Ze vinden het zo fijn om mensen te helpen, maar een privé-sessie kost erg veel geld :(

Typje nogmaals ik hoop dat je droom uitkomt. Zou toch een mooi wonder zijn en dan hoef je de MMM niet meer in.

10. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    Oke dat wist ik niet:$
    Nou ja dan maar het weekend afwachten en testen, zoniet dan maar 2 febr de MMM in. En geduld hebben...

grts

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Wat een ontzettend mooie droom en zo herkenbaar. Ook mijn vader is in aug-2007 plotseling overleden en sindsdien droom ik regelmatig over hem. We kletsen dan heel wat af met elkaar en als ik dan wakker wordt, voelt het echt anders als alle andere dromen. Weet bijna zeker dat hij dan echt even op bezoek kwam.

Maar laat je er niet teveel door leiden of gek maken. Dat is zonde van je energie. Geniet er gewoon van want of het nu echt is of niet, het is wel prettig.

12. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Dromen blijven altijd een beetje apart.
    Ik heb inderdaad wel eens van voorspellende dromen gehoord.
    Maar je kan ook dromen, omdat je ergens druk mee bezig bent in je hoofd, dit kan ook onbewust.

13. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen
    @Bramtim; Idd als je wakker wordt, is het net of het echt gebreurt is, en weet je het tot in de kleine puntjes te vertellen.
    Ik had op dat moment echt een vredig gevoel. Dit zal jij misschien ook wel gehad hebben.

@ Layla; Hey, ja idd het kan ook komen omdat ik nog in de verwerkingsproces zit, wij hebben in 2009 7 famillieleden weggebracht waaronder dus mijn vader, ik kon het in het begin niet verwerken en liep daarom ook bij een dr.
    Gelukkig is dit nu wat makkelijker geworden en kan ik dit op mijn eigen manier verwerken...

grts

14. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik weet presies hoe het is om je vader te moeten missen en zwanger te zijn of te worden.
    Toen ik zwanger raakte van mijn dochtertje werd die week maagkanker ontdekt bij mijn vader, toen ik positief teste was het met mijn vader goed mis. Hij moest met spoed geopereerd worden alles bleek goed te gaan tot de 20weken echo mijn vader had op dag na controle en uitslag van bloed onderzoek en het was weer goed mis, met mijn kindje ging alles heel goed. Mijn vader is weer geopereerd en toen ging het met het kindje niet zo goed en werd ik opgenomen kindje bleef teklein. Toen ik uit het ziekenhuis kwam was het oud jaars dag en hebben we het met zijn alle heel leuk gehad bleef goed gaan met de beeb en met mijn vader steeds iets minder goed, 14 februari hebben we met zijn alle een pretecho gemaakt en alles was goed mijn vader was mee geweest met mijn moeder mijn zus en mijn broertje dit was de laatste dag dat het met ons allemaal tegelijk goed ging. 15 februari mijn vader weer pijn en weer naar ziekenhuis. Vanaf toen is het steeds slechter gegaan en half maart heeft mijn vader te samen met het hele gezin eutanasie gedaan en is na een paar dagen overleden. Vanaf toen ging het met mij niet goed met de baby wel en werd ik opgenomen met een longembolie. In mei ben ik bevallen en heb elke dag samen met mijn vader s'nachts hele gespreken gevoerd hij zat op de schommelbank naast mij met mijn dochtertje in zijn armen.
    Toen mijn dochtertje geboren werd zag ze er presies zo uit als in mijn dromen samen met mijn vader.
    Dat was voor mij heel bijzonder. Sinds toen elke maand droom ik wel van mijn vader en zit hij samen met mij mijn zoontje en mijn dochtertje op de schommelbank de week te bespreken dat is heel raar maar wel heel mooi.

Nu we bezich zijn met een 3de kindje denk ik dat de baby rond de uitgerekende datum ook samen met ons op de schommelbank zal zitten. Ik kijk er nu al naar uit.

Heel verhaal maar wilde het toch wel even delen...
    Groetjes, Kappie

15. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Wauw, mooi verhaal Kappiegirl .... kippenvel.

16. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

JEee, Idd dat je zoiets wilt delen, erg mooi
    Ik hoop ook voor je dat je 3e kindje bij jullie op de schommelstoel mag zitten;)En dat je veel steun uit je dromen mag krijgen

Maar jullie hebben het ook niet gemakkelijk gehad...pfff

17. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik droom ook vaak over een baby, soms ook rond mijn NOD. Overigens droom ik steeds dat ik een meisje heb.

Ook ik moet een vader missen. Verschrikkelijk. En mijn moeder is op dit moment ook ernstig ziek, dus het is mogelijk dat zij ons eerste kindje nooit zal kunnen vasthouden.....

18. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Hier.....Grunnen

Toen ik mijn vader verloor dacht ik dat iedereen naar mij keek op straat en dat ik de enige was...we leefden in een soort van roes.
    Maar als ik alle verhalen hier lees, kan ik hier weer troost uit halen.
    Heel appart maar het geeft mij het gevoel dat eindleijk kan praten met lotgenoten, dit ook vanwege het niet kunnen praten met mijn vriend.

Maar BOnbonnetje jij hebt het dus ook niet makkelijk, hopelijk mag het voor jou zo zijn dat jou moeder oma mag worden en zijn.
    Sterkte meis

19. I S

I S Fanatiek lid

13 dec 2009
    2.224
    1
    0
    Nederland
    Wat een verdrietige maar toch ook mooie verhalen zeg.

Mijn vader is in oktober 2007 overleden. Hij heeft de eerste twee zwangerschappen meegemaakt, maar helaas deze zijn beiden geëindigd in een MA.

Ik vraag wel eens of mijn vader niet iets voor ons kan doen, na inmiddels 5 MA's/MKen.

Ik hoop ook ooit zo'n mooie droom te hebben dat mijn vader met een kindje in zijn armen zit en dat dit kindje dan ons kindje is die gezond ter wereld mag komen. Goh wat zal dat bijzonder zijn zeg.

Iedereen veel sterkte die het nu moeilijk heeft.
    En voor andere geniet maar van de mooie, bijzondere dromen.

20. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ook ik had met de miskraam van de tweeling in voorjaar 2008 ook zoiets van 'pap, kun jij niet iets doen.' Verlies je binnen een half jaar je grootste vriend en de eerste twee kindjes. Waarom nou wij?

Dat verhaal van het bijpraten van de week op de schommelbank geeft mij precies het gevoel wat ik ook heb na een droom met papa. Heel vredig, heel fijn en toch het gevoel dat hij er is.

Het gevoel na een droom met pap is echt super. Dan kan ik er weer even tegenaan en ben blij dat we even bijgekletst hebben.

Deel Deze Pagina