goedemorgen..hier ff wat minder..ben misselijk en heb licht die rare buikpijn weer.... @dreamer....ik heb ook zo'n vriendin gehad je...en ik heb niet eens zin om aan haar woorden vuil te maken! @iedereen mijn tempis nog steeds hoog...en heb ook verhalen gelezen van mensen die ook door de grond gingen van de pijn...en die waren allemaal zwanger!ik moet tot maandag w8ten en dan weten we meer...
Temp. vandaag hoog 37,6. Vanochtend huisarts gebeld en op verzoek een test gedaan. Test helaas negatief. Ook vandaag begonnen met foliumzuur. @ Lynn, ik ga voor je duimen.
De huisarts zei dat ik nu mocht beginnen aangezien ik vanochtend bij de longarts ben geweest en ook ben overgegaan naar andere medicijnen (die niet schadelijk zijn). Van mijn vorige medicijnen was geen informatie bekend tijdens zwangerschap.
Ze zeiden bij de apotheek dat het niet uitmaakt wanneer je begint met foliumzuur,aangezien er ook meiden zijn die niet eens weten dat ze zwanger zijn en ook later beginnen.
De Huisarts zei tegen mij als de test toch nog negatief blijft is de kans op zwangerschap klein en dat je een langere cyclus hebt groot. Dus als ik nu zou starten het een goed moment was.
zoheb ik het gedaan! Wanneer beginnen met foliumzuur? Het is voor alle duidelijkheid belangrijk dat je foliumzuur begint in te nemen alvorens je zwanger wordt. Gebruik je nog voorbehoedsmiddelen terwijl je binnenkort zwanger wil worden, dan kan je toch al met de inname van foliumzuur beginnen. Idealiter begin je minstens 4 weken voor de bevruchting te slikken. Zo zorg je ervoor dat er voldoende foliumzuur in je lichaam aanwezig is op het belangrijskte moment voor de ontwikkeling van het vruchtje (namelijk de eerste 4 weken na de bevruchting). Ook als het je niet meteen lukt om zwanger te worden, blijf je best foliumzuur gebruiken. Blijk je echter onverwacht net zwanger te zijn, dan is het zeker nog aangewezen om met foliumzuur te starten.
Maar ik moest sowieso wachten tot mijn medicijnen waren veranderd en de longarts had niet eerder tijd.
neej sorry ik snap het ook niet bij mijn eigen...dit was ook de eerste keer dat ik deed tempen...misschien op het fprum vragen met de kaartjes... En alle goed verder met je longen?
fijn dat je pas over 1/2 jaar mag terugkomen. tja, het is natuurlijk wel beter om foliumzuur alvast een aantal weken te gaan slikken maar er zijn idd genoeg mensen die pas later merken dat ze zwanger zijn e.d. en die slikken het dus ook niet allemaal braaf 4 weken van tevoren.
Goede morgen allemaal! @kristel, spannend bijna naar de zon, wilde dat ik ook mee kon! @dreamer, wat een mens is dat zeg, zo iemand kun je beter kwijt dan rijk zijn! Balen dat je nu je vriendin kwijt bent, maar ik weet zeker dat je snel een nieuwe vriendin krijgt hoor, die het wel verdiend om met jou vriendinnen te zijn! @lynn, balen meis dat je zo misselijk bent en die pijn in je buik! Ga er maar lekker van uit dat het voor een goed doel is, dan heb je het er wel voor over! Hoop dat het heel snel maandag voor je is! Ik ging bij mijn vorige zwangerschap ook pas met 5 weken foliumzuur slikken, omdat ik niet wist dat ik zwanger was. Bij de verloskuingdige vroegen ze hier om en het maakte neit heel veel uit dat ik het nog neit slikte voor ik zwanger was Dit was ook prima, dus Sammie bij jou zal het ook uiteraard prima gaan zo! Er zijn genoeg vrouwen die pas na de 3 maanden merken, hoe dat kan is mij een raadsel , en die dus helemaal zelfs geen foliumzuur slikken en gewoon een prachtig gezond beebje krijgen!
Hallo Meiden, Aan het begin van dit topic had ik al verteld dat wij ook dit jaar gaan stoppen met de pil maar nog ff wachten ivm een verbouwing e.d. maar nu is mij het volgende overkomen, wat denken jullie hiervan ; Nu ben ik ongesteld geworden, heb heel weinig bloedverlies donker rood/bruin en geen buikpijn of niks gehad, ik ben alleen wel heel erg duizelig en misselijk. Ben nu op de 3e dag van menstruatie en helemaal geen bloedverlies meer .We hebben de week na mijn menstruatie regelmatig geklust zou het zo kunnen zijn dat ik toch zwanger ben door de pil heen? Slik een hele lichte pil. Of is dat uitgesloten?