goeiemorgen ik moet weer naar de kinderboerderij moet weer gaan les geven pfff heb echt geen zin ben blij als deze week om is want moet nog zoveel doen voor school, volgende maand ben ik klaar dus alles moet af zijn
nou hoef de uitslag van de ha ook niet meer af te wachten.. gister hevige buikpijn en bloeding..waren zo blij dat het gelukt was...maar ja niks aan te doen. gewoon weer een nieuwe poging wagen...
Hey Red, Wat zou jij iemand adviseren... bevalling van een eerste kindje. Thuis of in t ziekenhuis? Het lijkt me mooi om thuis te bevallen, maar ondertussen naar het ziekenhuis gaan lijkt me ook geen succes. hihihi T is nog erg ver weg... maar denk er toch al over na. Liefs
Als je graag thuis wilt bevallen, zou ik dat gewoon doen hoor! 't Is vervelend om halverwege naar 't ziekenhuis te moeten, maar de kans is ook groot dat het gewoon thuis lukt. 't Lijkt me voor mezelf (en dat hoor ik ook uit verhalen van kraamvrouwen) veel prettiger en ontspannender om in je eigen huis, eigen bed te bevallen. In mijn vorige gezin twijfelde de kraamvrouw erg en ze had met de verloskundige afgesproken dat ze zelf aan zou geven tijdens de bevalling wat ze wilde. Nu ging 't te snel om nog naar 't ziekenhuis te gaan, maar ze was erg blij dat ze thuis beviel en ze had er geen moment over nagedacht om nog naar 't ziekenhuis te gaan. Je kunt 't gewoon met je verloskundige bespreken en zelfs tijdens de bevalling nog aangegeven wat je wilt. Vergeet niet dat als je in 't ziekenhuis wilt bevallen, je sowieso met weeën de auto in moet. Als het niet lukt thuis heb je geen keus en dan ben je nog wel snel genoeg in 't ziekenhuis en anders komen de hulpdiensten wel naar je toe. Persoonlijk zou ik zelf voor een thuisbevalling gegaan. Voelt vertrouwd, je eigen bekende mensen om je heen en 't is vaak heel relaxed (in zoverre je daar over kunt spreken tijdens een bevalling
goede morgen allemaal hier vandaag een heerlijke rustige dag2 clienten er voor de rest heerlijk vrij! maar ja dat is ook de enigste dag tot aan de kerst dus mag wel ff he? fijne dag allemaal
Dat dacht ik ook inderdaad... maar omdat je leest dat nog zo'n 60% die thuis wilt bevallen van het eerste kindje naar het ziekenhuis gaat begon ik eigenlijk te twijfelen. Toch nog een heel klein beetje bruin met t afvegen..
Bah! Hopen dat 't snel stopt. Ga je de VK nog bellen? Tja, je moet voor jezelf de afweging maken en kijken wat voor jou 't beste voelt. @Roeltje, wat vervelend joh! Had je 1 positieve test? Kan die niet vals-positief geweest zijn omdat je met een miskraam toch nog een tijdje positief test? Tenminste dat heb ik wel 's begrepen uit de verhalen. @all, kiezen jullie voor borst- of flesvoeding?
Ik kan pas tussen 13.00 en 14.00uur bellen dus heb nog even de tijd om te bedenken wat ik doe... of trouwens ik heb dan overleg. K kan dus niet eens bellen. Ik denk dat ik de eerste tijd borstvoeding ga proberen. En misschien wanneer ik weer ga werken een combinatie van fles en borstvoeding. Vroeger was ik namelijk behoorlijk allergies en als ik de kans op allegien bij ons kindje kan verkleinen door borstvoeding...dan doe ik dat graag!
@redd.. bij de ha nog een keer getest en die was wel weer posi..toch voor de zekerheid bloed afgenomen, zal m straks bellen hoe het er voor staat.
nou heb gebeld.. geen goed nieuws ben ik bang.. hij denkt dat het mis gegaan is...de krampen en bloeding... hij adviseerde wel om nog eens te testen deze week.. meer voor mn eigen gevoel.. hij weet bijna zeker dat het kindje er niet meer is.. weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.. gelukkig kunnen we gelijk weer proberen..
Hmmm... balen Roeltje! Hopelijk is het deze ronde weer raak en houdt jullie beebje zich goed vast. T levert heel wat stress op, dat weet ik sinds gisteren ook. Succes meid!
@oh roeltje wat erg ....dikke knuffel meid...hoop dat het snel weer raak is en gewoon negen maanden mag blijven zitten.. @debby: ga nou eens aan het werk joh ik ga ook voor een thuisbevalling hoor en ga de tijd dat ik thuis ben borstvoeding geven en als ik weer ga werken wil ik over op de fles....weten jullie al hoeveel dagen je wil blijven werken en wat regel je voor het kind...oppas of kinderopvang? ik heb net ook vk gebeld maar kan ook pas bellen tussen 13.00 en 14.00 dus hoop dat ik het niet vergeet ga het maar ff in mijn telefoon zetten denk ik... straks komt een collega met de kleine van mijn andere collega...ingewikkeld verhaal maar mijn collega heeft zwaar gekneusde ribben dus gaat de kleine naar mijn andere collega en die komt weer hier heen op de koffie en ff naar de action....snap je hem nog hahah...nou ja is ook niet zo'n spannend verhaal....
pff ja hoop t ook... kan vandaag beginnebn met mn nieuwe baan, dus leid weer wat af.. ben gelukkig postitief ingesteld.. ooit komt er een lief klein beebje haha...als de ooievaar de weg maar vind
*bos beloofd bij deze met haar hand op haar hart dat als ze een ooievaar ziet ze hem in zijn nekvel pakt en hem regelrecht naar jullie allemaal stuurt (al moet ik hem persoonlijk komen brengen)*
had ik gister ook.. oud bloed.. misschien is het bij allebei een adertje.. laten we het hopen!.. ik probeerde net de VK te bellen.. tien voor half 10.. in gesprek.. 1 voor half 10 gaat hij over.. krijg ik antwoordapparaat.. :S kan dus alleen van 8 tot half 10 bellen :S kei kut morgen dan maar bellen..
hahahahahaha daar hou k je aan.. ga maar wat in huis doen, onze hondjes heben mn kleed onder de tafel weggesleept.. alles eraf gevallen.. de boel ff mooi neerzetten haha...
@ Bos: Ik ben ondertussen braaf aan t werk... Wat ik echt moest doen vandaag heb ik alweer bijna af. hihihi Ik wil als het mogelijk is (moet nog even proforma opvragen) 3 dagen gaan werken. Daan en ik hebben afgesproken dat hij 1 doordeweekse dag thuis zal zijn en dan hebben we dus nog 2 dagen opvang nodig. Als we niet met het geld uitkomen zal ik max 4 dagen gaan werken dan moet ons beebje dus 3 dagen naar de opvang. Liefs
ik hoop ook dat het bij jou heel snel raak is roeltje! Ik denk dat ik wel thuis wil bevallen.. maar twijfel nog.. in het ziekenhuis heb je wel alle middelen bij de hand mocht er iets mis gaan.. Ik ga geen borstvoeding geven.. heb namelijk borstverkleinig gehad.. de kan is iets van 3 % dat het kan borstvoeding.. vind die kans wel heel erg klein.. Ik ben van plan om de beeb straks 1 of 2 halve dagen in de week naar KDV te doen.. En de rest van de week naar de oma's.. 1 van de oma's vind dat ik niet naar een kdv moet brengen en dat zij oppas moeder word.. maar ik wil dat niet!