Goedemorgen Ryanne! Jij laat je kindje extra testen op het syndroom van down hea? Doe je dit om een speciale rede? De vk vroeg het namelijk ook aan mij en in eerste instantie zei ik ja, maar er is 1 op de 1000 kans dat m'n kindje dat zou hebben...
eva erg he. Heb zo weinig tijd en als ik s'avonds tijd heb lig ik liever op de bank Ga mn best doen er een stukje op te zetten. @ Debby het is inderdaad een kansberekening en de kans is minimaal dat er op deze leeftijd iets mis is. Maar het is toch weer een extra echo die je krijgt. Voor mn gevoel is het fijn als het allemaal goed is (al kan er uiteraard toch een 'afwijking' zitten die ze niet kunnen zien)
Oke... maar ik geloof dat het wel gedeeltelijk voor eigen rekening is. Weet jij dit? Ik was laatst de guardian aan het kijken (serie op net5) en daar is iemand zwanger van een kindje met het syndroom van down, toen begon ik te denken... En wat als ons kindje dat heeft, zal ik het dan daarom weg laten halen. Ik denk niet dat ik dat zal doen... hoewel ons leven totaal op z'n kop zal staan. In de intake zal het wel nog een keer naar voren komen. Bedankt voor jou antwoord. Liefs Debby
Nou wij rijden een Golf 3 van '94 en een Daihatshu Cuore van '91. Die laatste hebben we net. M'n man had eerst een Audi 80 van '89 maar die werd ons een beetje te duur. Hij rijdt in de Cuore, ziet er niet uit als je weet hoe breed hij is (m'n man dan he ) Maar hij vindt 't prima. Hierna wil hij eentje van 2000 gekopen ofzo. Mijn auto rijdt nog prima, moet alleen nieuwe koppelingskabel in. Maar laat ik nu nog even zitten zolang 't hier nog onzeker is. Hopelijk dat ie 't nog even volhoudt!
de test voor de nekplooimeting komt inderdaad voor eigen rekening ivm je eigen risico. Ik dacht dat het 130 euro ongeveer was.
In m'n album. 'k Zal nog wel even op zoek naar een recente foto. Jij foto? Hij heet Turbo (doet z'n naam ook eer aan met z'n ADHD) en is nu 9,5 maand oud.
Nou ik kwam hier even kijken maar ik ga ook weer... Moet weer aan't werk. M'n gezin waar ik gistermorgen voor de bevalling was is weer thuis uit het ziekenhuis met een zoontje! 'k Krijg ook weer een stagiaire mee voor de zoveelste keer... naja is ook wel gezellie! Fijne dag allemaal! @Sammie, sterkte!
goeiemorgen dat is een heftig onderwerp zeg (syndroom van down) moet er neit aan denken maar ik zit meer met het idee van als het hartje maar goed is wan dat zit in mijn dna he @nhene zoals ik eerder al zie ik snap je wel wat je bedoelde met zwangere en niet zwangere het kan bemoedigend zijn maar ook ontmoedigend omdat het jouw en nog andere niet lukt en dat is frudtrerend en dat wekt jaloersie op dus ja is wel beetje logisch dat die gevoelens kunnen botsen maar kreeg niet de neiging dat je ons hier neit meer wou hebben heb je je vriend nog gesproken? hoe is het gister afgelopen? @sammie hele fijne dag vandaag meis en geniet maar ff van elkaar ik hoop dat jullie er over kunnen praten, waar een weg is, is een oplossing he mijn virend heeft onze beebiesite gezien en die vond hem echt heeel mooi geworden hihi leek het meteen veel echter allemaal, nu nog echo's erop met een geoznd beebje en dan ben ik helemaal gelukkig ik word de hele tijd wakker met kriebl in mijn keel dus ben constant aant hoesten (niet echt bevorderend voor je nachtrust) en als ik op mijn rug lig dan kan ik niet hoesten want dan staat er zoveel spanning op mijn buik en ben i kbang voor die steken hebben jullie dit ook (zwangeren) als ullie niezen of hoesten ?
heb toevallig vanochtend mijn verzekering gemaild met de vraag wat je precies moet doen bij zwangerschap en hoe het zit met eigen risico. Benieuwd naar het antwoord.
ow ja over down. Ik zouden het gewoon houden. Ik zou wel blij zijn als ik het wist met de nekplooimeting. Dan kun je er toch enkele maanden naartoe leven en er aan wennen. @ Rose als ik nies is het superhard. Hubbie zei dat ik niet zo hard moest niezen dat anders de beeb eruit werd geduwd wel steken ja.
@ eva, heb er een klein stukje opgezet, de agenda aangepast en de echo geplaatst. Goed bezig he Hoe gaat het verder met jou?
ryanne zeker weten kost het je eigen risico die je moet betalen. echt waar. Ik ben zwanger van de 2e en heb die test bij alle 2 niet laten doen, omdat wij het kindje altijd zouden houden dus vandaar. En ik niet in een risico groep zit
Hoi meiden, Sorry dat ik er gister niet was, was stteeds een bericht aan het typen, maar de pc viel steeds uit, denk dat we een virus hadden, nu doet hij het tot zover gelukkgi weer! Heb ff niet bijgelezen nog, weet van gister alleen nog het nieuws van sammie @sammie, meis wat vreselijk, weet niet wat ik moet zeggen, vind het zo naar voor je! Wat een narigheid, ik hoop dat jullie er uit gaan komen! Fijne dag vandaag! Hier heb ik gister weer getest... En het is bijna niet te zien, ik zag het zelf eerst niet eens, maar me mannetje zag het een heel licht streepje! Ik wilde nog neit te blij zijn en morgen weer gaan testen, woensdag dus... Vanmorgen was mijn temp van 37.2 naar 37.0 gedaald, maar goed 37.0 is nog steeds een mooie temp vond ik Ging ik net naar de wc, had ik wat rose... Voel me gelijk weer verslagen... Nu maar duimen dat het toch niet doorzet! Sorry dat ik nog niet bijgelezen heb, maar voel me gewoon weer een beetje klote nu!
Ik durfde afgelopen dagen niet te hoesten... maar ja dat kan je niet tegen houden... Nu is alles weer goed gelukkig! Ik voel inderdaad ook veel spanning op m'n buik als ik moet hoesten of niezen.
ow ster wat zou dat geweldig zijn. Ik heb het je nog gezegd dat dit jouw maan wordt owja een beetje rose hoeft niets te betekenen. Ik duim voor je en dat het maar snel morgen is!
@ryanne nou laten we het niet hopen he dat onze beebjes maar mooi blijven zitten goed bezig (lees nieuw dagboek deel) !
Hallo dames, Had gehoopt nog wat van sammie te lezen deze morgen (daarom lees ik even mee) en wou even hierop reageren. Als er bij de kansberekening uitkomt dat je 1 op 250 kans hebt op down of de kans is nog groter dan willen ze verder onderzoeken he. De oderzoeken die daarna komen zijn de vlokkentest en vruchtwaterpunctie. Bij deze onderzoeken is het risico van miskraam aanwezig he. Dan zal je inmiddels rond de 20 weken zijn. Dus dan leef je (als je dat niet doet) 6 maanden in onzekerheid en moeten er na de geboorte onderzoeken komen om te kijken of het kindje down heeft (ookal heeft het geen symptomen).
Ben gewoon zoooo bang dat het weer fout zou gaan! Durf er gewoon niet meer van uit te gaan, dat er een kans is dat ik echt zwanger ben De vorige keer had ik ook alleen maar lichte tests steeds die zo bleven en daarna bloedverlies... Gewoon maar heel hard duimen dat het niets is, en ik morgen lekker een posi test heb! Duimen jullie met me mee?