Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoe voel je je Debby? Morgen naar de vk? Eerste keer, zeker?

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Sterretje: balen dat je nog geen duidelijkheid hebt zeg!
    Maar als het idd buikgriep is kan je ongi wel daardoor wegblijven.
    Ik blijf voor je duimen hoor ;)
    En beterschap meis!

@Gaby: waarom zou er met jou iets niet goed zijn dan?
    Als dat zo was had je al wel iets gemerkt aan je cyclussen hoor en die zijn gewoon goed.
    En als je ook nog eens een normale ongi hebt (dus niet maar 1 dag ofso) dan is er al helemaal een kleine kans dat er iets mis is.
    Je kan er dus vanuit gaan dat je een eisprong hebt die goed is ;)
    Hoop dat dat je iets gerust stelt.

@Linda: vervelend he dat afwachten!
    Maar wel fijn dat de dokter je serieus heeft genomen :D
    Je moet wel zelf voor een potje zorgen als je via de huisarts komt, dus die kan je alvast halen.
    Anders is het zo lastig vervoeren he :)

Nog maar minder dan een maandje ...
    Hoop dat deze maand sneller gaat dan de afgelopen 2 maanden!

3. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Dreamer, thanks!
    Ben idd meteen ff naar het zh gereden om een potje te halen... Moest volgens t lab steriel zijn en die had de HA alleen als smalle buisjes, hij dacht dat dat wat lastig mikken wordt, haha!
    Wel vreemd, als mn lief thuis komt ligt er een hele instructie incl. potje klaar, terwijl ie nu nog van niks weet!

4. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom moeten jullie zo lang wachten op t volgende onderzoek? Wordt dit uitgebreider ofzo? Echt niet te geloven hoe lang dat voor jullie duurt!

5. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maar als t eenmaal januari is zal t wel snel gaan voor jullie... Wat houdt t volgende onderzoek voor jullie in? Is bij jou alles in principe gewoon goed?

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn man was ook blij dat ie een breed glazen potje van het ziekenhuis kreeg en niet zo'n dun doorzichtig potje van de huisarts :)

Waarom het bij ons 3 maanden duurt bedoel je?
    Omdat zaad elke 3 maanden wordt aangemaakt.
    Gezien er 0 zaadjes gevonden waren bij de eerste test willen ze alles uitsluiten en dus de volle 3 maanden wachten.
    Als er nu dus weer 0 zaadjes gevonden worden, dan weten ze dat er echt geen zaad is.

Wat het voor ons inhoud.
    Als er weer 0 zaadjes gevonden wordt, dan moeten we door voor een Mesa/Pesa of Tese (ligt eraan wat het bloed erover zegt) in Amsterdam
    Dit is een operatie aan de ballen van mn man.
    Ze halen dan met een naald zaad uit de bijbal (mesa/pesa) of zaadbal (tese) en kijken dan of daar wel (levend) zaad aanwezig is.
    Zo ja, dan kunnen we ICSI doen.
    Zo nee, dan kunnen we enkel nog KID of adoptie doen.

Als er wel zaadjes gevonden worden (duim duim duim!) dan kunnen we in ons eigen ziekenhuis verder met ICSI.

Dus de 16e is een allesbepalende test.
    Ben ook heel bang voor de uitslag!

Ik heb geen idee of met mij alles goed is, daar is verder nog niet naar gekeken :(
    Ik heb wel zelf een eisprong, maar ik twijfel over mn baarmoederslijmvlies.
    Ik ben maar 1 dag een klein beetje ongi meestal, dus dat betekend gewoon dat je geen/te weinig slijmvlies aanmaakt.
    Maar daar wordt dus pas naar gekeken wanneer er zekerheid is omtrent mn man.

Zelf heb ik ook nog eens een auto immuun ziekte en die moet eerst 'onder controle' zijn voordat ze mij verder onderzoeken.
    Weet alleen niet wat ze met onder controle bedoelen, maar dat hoor ik vast en zeker tegen die tijd wel.

Zo, heel verhaal :)

7. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt als een lange weg voor julie, meis! Inderdaad flink duimen voor de 16e, als dat goed is kun je gewoon weer eens lekker hoop hebben! Dan zal de rest ook wel goed komen. Ik duim met jullie mee hoor! Hoe lang na de 16e krijg je de uitslag?

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @dreamer, ja daardoor zal het dan wel komen dat ik maar niet ongi word....
    Hoop maar wel dat het snel komt hoor, anders zit ik er straks met de kerst mee, daar heb ik helemaal geen zin in

Heb ej al een geschikte zv gevonden nu?
    Want moet zeker volgende week de aanvraag wel de deur uit!

Ik las trouwens dat je het alleen nog maar over icsi hebt, is ivf zowiezo geen optie meer dus dan?

@linda, fijn dat de ha je ventje doorgestuurd heeft voor een zaadonderzoek, dan heb je toch wat meer zekerheid he!
    Wachten duurt nog lang dan he, maar we kunnen samen aftellen, jij tot de 6de en ik tot de 8ste!

@all, weet iemand eigenlijk wat er gaat gebeuren na zo'n eerste afspraak bij de gyn?
    Gaan ze dan gelijk zaadonderzoek of iets doen, of andere dingen juist?

9. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Sterretje: ja als het dan toch moet komen, dan maar liever meteen he!
    Ik vrees dat ik wel een rode kerst ga krijgen :(
    Ach ja, niks aan te doen!

Als het via mesa/tese moet, dan kan je alleen maar ICSI doen.
    Mocht er de 16e wel zaad gevonden worden, dan zal dat naar alle waarschijnlijkheid geen IVF kwaliteit zijn, dus dan hou je alleen ICSI over.
    Vandaar dat ik het dus alleen over ICSI heb en niet over IVF.

Ben nog aan het wachten op antwoorden van de verzekeringen, dus nog geen keuze kunnen maken nee.
    Maar heb sowieso tot 31 december hoor.
    Maar ja, de tijd tikt wel erg hard door als de verzekeringen zo 1x per week antwoorden :(

Over je afspraak: dat ligt er helemaal aan.
    Ze zullen jou en je man vragen gaan stellen.
    Jij zal misschien onderzocht worden, je man zal misschien een zaadtest moeten doen (niet die dag hoor, maar later)
    Omdat je al zwanger bent geweest zal er niet veel gedaan worden verder denk.
    Je bent 'pas' 6-7 maandjes bezig, en de kans dat er iets mis is is klein.
    Dus dan kom je nergens voor in aanmerking.
    Je kan dus niets meer doen dan afwachten meis!

10. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Dreamer, hoe maak je je keuze over je verzekering? Als je hen vertelt over je situatie gooien ze meteen je premie omhoog, zeker? hoe vergelijk jij ze makkelijk?

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik heb de gyn neit verteld dat we zo kort bezig zijn hoor, maar gezegd dat wel al anderhalf jaar bezig zijn, vandaar dat ik nu ook al terug mocht komen, om te kijken

Ze zei toen wel dat ze dan gingen kijken wat ze voor ons zouden gaan doen, maar niet wat precies, dus ik neem aan dat er wel dingen gaan onderzocht worden?

Zelf heb ik al meerdere malen een inwendige echo gehad, weten ze dat ik een goede eisprong heb, ziet het er van binnen allemaal goed uit, dus ik neem aan dat ze dat niet nogmaals hoeven doen?

Of kunnen ze ook iets van bloedonderzoek ofzo doen?

ik neem toch aan dat ze wel echt stappen gaan ondernemen, omdat ze me toen zei dat ik dan terug mocht komen?

OKe ik had eerst begrepen dat jullie misschien ook nog wel kans hadden op ivf.
    Denk dat er al veel mensen ook vrij zijn bij de verzekeringen en dat het nu met de kerst helemaal zo lang duurt
    En natuurlijk ook nog veel mensen die over willen stappen naar andere

Vervelend met kerst he, altijd met van die dagen dat je toch veel bezig bent en weg moet, dan ben ik maar liever thuis lekker en niet ergens, maar ja het zal toch moeten, want ongi word je toch wel helaas...

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    IVF is basispakket, dus kunnen ze weinig aan veranderen ;)
    Ik heb veel aan deze site.
    Ik kijk naar wat ik belangrijk vind en die dingen vergelijk ik.
    En de premie is voor iedereen gelijk hoor, daar sjoemelen ze niet mee.
    En als jij een basisverzekering icm aanvullende verzekering tegelijk afsluit zullen ze je vaak niet weigeren, ook al weten ze dat je ze geld gaat kosten.

13. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Ik voel me uitstekend! Alleen af en toe wat moe... Morgen inderdaad eerste keer naar de vk. Inwendige echo... m'n ventje zat er al over te grappen. :( Ach ik lees overal dat je vergeet dat er zo'n ding in je zit op het moment dat je het hartje hoort kloppen. dus laten we hopen dat wij morgen ook een geweldig mooi hartje te horen krijgen. :)
    Daar ben ik nog wel bang voor... Dat het niet levensvatbaar is ofzo... :(

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Het is een feit dat je zwanger kan worden, dus dan vallen veel dingen die ze kunnen doen al af.
    Ze zullen jou misschien nogmaals onderzoeken (kunnen dingen veranderd zijn) en idd bloedonderzoeken doen.
    Ook je man zn bloed zal onderzocht kunnen worden, en zn zaadjes.
    Maar als daar allemaal niks uit komt, dan zal je het toch nog een tijd zelf moeten proberen.
    IUI doen ze (meestal!) niet binnen een jaar na je zwangerschap.
    En ze weten dat je met mei die ma heb gehad, dus tot mei zal er niets gebeuren denk.

En blijf wel eerlijk he, want al die onderzoeken gaan je niet in de koude kleren zitten!
    Dan liever een half jaartje langer zelf klussen dan allemaal vervelende behandelingen die misschien niet eens nodig zijn.

15. Linda85

Linda85 Bekend lid

5 mrt 2008
    505
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goeie site, Dreamer! Stuk duidelijker dan al die vergelijk-sites!
    Ga ff gauw stofzuigen...

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Nee ik wil gewoon wel graag dat ze die bloedonderzoeken en zaadonderzoek doen, dan weten we dat tenminste allemaal maar!

Verder kunnen we altijd nog zeggen, als ze al iets willen gaan doen!, dat we toch nog er voor kiezen om wat langer te wachten

maar wil gewoon zeker weten dat verder alles goed is!

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik begrijp je volledog hoor Sterretje.
    Die zekerheid is zo belangrijk!

Maar ik duim nog altijd dat je ergens deze week/volgende week gewoon een dik posi test in handen hebt :)

@Linda: ja handige site he!
    Zowat alle verzekeringen met bijbehorende vergoedingen/voorwaardes staan erop.
    Dus kan je tenminste zelf alles bekijken.

Ik denk dat ik voor Delta Lloyd ga, maar ben nog aan het wachten op antwoord *zucht*
    Veel terugkerend woord bij zwanger worden trouwens: wachten.

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ja ik hoop het ook, die droom van jou moet eigenlijk wel uit gaan komen he!

maar je ik heb er eigenlijk niet echt vertrouwen in, zou wel heel vreemd zijn toch, als ik nu nog wel een posit test zou krijgen zo laat?

Maarre ik moet me mannetje dus wel meenemen naar die afspraak, of kan ik ook zelf gaan en de dingen voor hem beantwoorden?

Is zo'n rot tijd namelijk, precies midden op de dag, ivm zijn werk!

Haha jij met je wachten, ik weet niet hoe vaak ik dat getypt heb, maar gewoon te vaak, jij ook he ;)

19. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Het gaat om jullie, dus neem aan dat hij wel mee moet.
    Mijn man moest wel mee iig, de afspraak was voor ons allebei.
    Jij kan bepaalde dingen over je man niet beantwoorden namelijk en bij ons namen ze meteen bloed af die dag (en lengte en gewicht werd opgemeten)

Een late posi test komt wel vaker voor hoor :D
    En geen bloed geeft moed zeggen ze he!
    Voel je je nog misselijk dan?

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ja maar heel de dag al, vanmorgen was het wel het ergst hoor, nu is het wat minder, heb net gelukkgi eindelijk wat kunnen eten...

Is het niet oz dat je altijd even veel hcg aanmaakt dan, de vorige keer kon ik namelijk natuurlijk al wel eerder positief testen...

Nou ja ik weet het niet
    Heb het idee dat de misselijkheid wel van een buikgriepje zal zijn en dat ik gewoon binnen kort ongi ga worden, hoewel ik helemaal geen buikpijn of iets heb :(

Maarre me mannetje gaat dan dus gelijk maar mee hihi, dan zien we het wel, nu og op tijd genoeg om het gelijk op zijn werk te laten weten.

Wat zijn de stappen bij jullie eingelijk als er straks wel geode zaadjes wordne gevonden?
    Kunnen jullie dna gelijk verder, of gaan ze dan eerst nog ana de slag met jou te onderzoeken?
    Ook ivm je ziekte?

Deel Deze Pagina