jeetje zeg. wat een gedoe als je nu geen verwarming of water hebt ik huis. erg koud. mijn vriend die is installateur van cv-ketels, verwarmings en sanitair. die zou vakantie hebben nu 2 weken maar hij is al 2 weken gewoon aan het werk omdat er veel waterleidingen bevriezen en cv ketels kapot gaan. grtz suus
We hebben gelukkig wel verwarming, dat scheelt! Wat kunnen we doen aan de bevroren leidingen Suus, dat weet jij dan vast wel? Ik heb nu in de badkamer de kachel maar hoog aangezet en het raam dicht gedaan. Hopen dat de leidingen die eronder liggen ontdooien. Meer weet ik ook niet Met oud en nieuw gaan we het dorp in en het vreugdevuur aanmaken/aanhouden met zn allen. Reuze gezellig altijd en het wordt gedoogd hier (vorig jaar kwam de burgemeester gezellig erbij staan ) Ik ben zo bang voor de uitslag de 19e ..
Brrr... koud ja! Wat vervelend als de leidingen bevroren zijn! Mijn mannetje is hier een nieuwe accu halen, echt waardeloos met dit weer! Ook balen dat het gelijk weer een hoop geld kost. Wij blijven dit jaar lekker thuis met oud&nieuw. Buren komen nog langs en er is een feesttent in 't dorp dus daar maar 's een kijkje nemen. Ga nu ff op de uitkijk voor de post want de bel doet het niet en als goed is komt er nog een pakketje.
hey dreamer, heb vriendlief aan foon gehad en het beste wat je kunt doen als je leidingen zijn bevroren is om de hoofdkraan dicht te draaien en op een paar punten bijvoorbeeld de keuken, wc en badkamer de kraan helemaal opendraaien.als je dat hebt gedaan de loodgieter bellen. je kunt er verder niks aan doen en er moeten nu dus nieuwe waterleidingen ingezet worden. grtz suus
Hoezo moeten er nu al nieuwe ingezet worden dan? Ze zijn (voor zover we weten) (nog) niet kapot. Ze kunnen toch weer ontdooien lijkt me? Nou krijg ik helemaal de kriebels. @Gaby: als de uitslag weer 0 is moeten we naar Amsterdam voor een operatie voor mn man. Als de uitslag nu is dat er zaad is gevonden, dan kunnen we voor ICSI gaan en in ons eigen ziekenhuis blijven.
als water bevriest dan zet het uit. heb je bevriezing in je leidingen dan heb je grote kans dat ze op bepaalde plekken zijn gaan scheuren door de druk van het bevroren water. daarom moet je ook de hoofdkraan uitzetten en een paar kranen open. stel dat er nog een beetje vloeibaar in je leidingen zit kan dat eruit en hebben je leidingen meer speling. begrijp je het nog een beetje? grtz suus
Ben echt van streek nu, kutwoning hier Mn man rijdt nu even bij iemand langs die misschien meer weet en ons verder kan helpen. En anders weet ik t ook ff niet meer. Heb ook geen idee wat het kost als er nu iemand andere leidingen moet komen leggen. Je kan niet zomaar ff onder de woning hier. Stomme rotwoning, hoop dat we snel een ander huis hebben
Ik heb nu de hoofdkraan dicht en de kranen binnen open. Kan niet eronder komen (dus echt bij de leidingen) Maar in de badkamer staat de kachel warm aan. Nog een warmtekabel bij de hoofdkraan gelegd, dus die warmt ook op. En nu maar afwachten Komt nog niks uit de kranen hier. Pfff wil echt zo snel mogelijk weg hier Tnx voor je hulp trouwens Suus!
@dreamer, oh wat rot meis, vreselijk. Hebben jullie een oud huisje of iets? Hoop voor je dat het zo allemaal nog een beetje meevalt! En snel; een ander huisje hopelijk! Dikke knuffel! @gaby werkse meis Verder moet ik nog even bijlezen!
haha wij zitten thuis ook al in 12 graden! BRRR! Water moet bijgevuld worden... en de schroef zit mega vast.. hahah gelukkig ben ik ff op het werk nu, en is me vader aan het proberen iets te regeln :S.. hahah
@dreamer, wat fijn dat je zo snel een nieuwe afspraak bijd e gyn hebt gekregen voor de uitslag, echt heel fijn, dat scheelt weer wat dagen, minder lang in spanning zitten Ik snap dat je bang bent ervoor, maar je moet er doorheen, jullie moeten weten wat de uitslag is! En het kan alleen maar meevallen eventueel meis! Bereid je gewoon voor op het ergste, erger dan nu kan het niet meer En daarna weet je waar je aan toe bent, ik denk dat dat ook wel een hele hoop scheelt voor jullie! Dikkke knuffel voor je meis!] @rose, wat balen dat je niet mee mag doen aan mvm zeg, dat is ook vervelend Wil je andere graag helpen, dan kan dat geen eens @sammie koud buiten he, hoop dat je weer een beetje bent opgewarmd Geeft ff je ei al aan? @suusje, ik temp ook maar niet 1 januari, denk niet dat dat veel nut gaat hebben hier helaas Dan maar een daagje niet hoor, dat kan ff wel hebben ik heb deze maand in het begin ook een paar dagen niet getempt, en niets aan de hand, dus 1 daagje er tussen uit laten geeft niet
Wat si dat toch bij jullie allemaal zeg,. iedereen zit in de kou! Brr! Wel een geluk dat je dan mag werken hiihi, heb je toch nog een voordeel! Hopelijk is het als je klaar bent met werken opgelost!
dag lieve dames, wat vervelend van die bevroren leidingen en geen verwarming, vreselijk met dit weer. over MVM, ik heb ook meegedaan, maar bij een volgende zwangerschap doe ik uit principe niet meer mee. het is een SUPER GOED DOEL! en dat is ook niet de reden, maar de chauffeurs die de kratjes ophalen zijn zeker niet subtiel. Dus als je het in het begin geheim wilt houden, verlult mvm je vaak door lekker met de kratjes door de straat te lopen ipv heel subtiel achterom te lopen. Ookal heb je het zo afgesproken. Dus meiden die zwanger raken en met mvm mee willen doen denk er goed over na ivm subtielheid als je het geheim wilt houden! Hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger! xxx