@Suus: je bent slecht verzekerd moet ik zeggen. Zeker als je zwanger wil worden. Als ik jou was zou ik je aanvullende verzekering omhoog gooien naar 4 ster als het kan. Alleen dan krijg je van de bevalling en kraamzorg alles vergoed. Anders mag je alle eigen bijdrages zelf gaan betalen en dat loopt aardig op! Bedenk je ook dat je niet alleen jezelf, maar ook je kindje verzekerd. En neem aan dat je je kindje toch het beste van het beste wil geven als dat nodig is. Dus bij deze de wijze raad van oma @Nen: ja hier stond het op de afrekening van mn man zn eigen bijdrage. 700 nog wat. Ik stond er ook van te kijken! Lang leve de verzekeringen
herkent iemand dit: ik heb nu een beetje last van mijn buik... het is niet echt pijn maar kan het niet helemaal goed verwoorden... heb het idee dat er allemaal luchtbellen knappen in mijn buik... beetje raar...
Tsjong.. dat is echt duur ja! In dat geval mag ik niet klagen over de premie.. Al met al haal ik het er wel uit. Heb altijd van die vage dingen waar weer bloedonderzoek en alles voor nodig is. Vorig jaar in de zomer had ik opeens 4 hele grote bulten op mijn achterhoofd. Ze deden zo pijn dat ik niet eens op mijn hoofd kon liggen. Toen hebben ze het open gesneden, maar waren ze vergeten er een hapje weefsel uit te nemen. Toen begon mijn HA opeens over mogelijke tumoren dus weer allerlei onderzoeken.. Heeft ook vast het nodige gekost! Uiteindelijk bleken het opgezette lymfeklieren te zijn... Dat liep dus met een susser af..
@ Nen: het meeste gevoel zit ter hoogte van mijn navel, maar heb het door mijn hele buik... het is echt een soort van druk van binnenuit... als het mijn darmen zijn, merk ik dat meestal wel doordat ik winderig wordt of dat ik gewoon even naar de wc moet. dit is een onbekend gevoel voor mij...
Hm wat apart... Maar ik kan me niet voorstellen dat je kindje al bij je navel zit.. Misschien toch je darmen die plaats gaan maken.. Even afwachten wat een andere zwangere erover zegt Ik weet het natuurlijk ook niet. Wel vervelend dat je zo'n opgehaast gevoel kreeg bij de vk! Kun je niet naar een andere? Je moet je er natuurlijk wel prettig bij voelen.
zo wat kletsen jullie veel zeg....heb niet alles gelezen hoor sorry...ben beetje gaar...slecht geslapen en veel gedaan op het werk vandaag... stephanie: zijn toch je darmen hoor denk ik....zijn een plekje aan het zoeken he omdat je baarmoeder groeit..en ja dat is ee onbekend gevoel want dat heb je nog nooit mee gemaakt...maar je niet te veel zorgen om alles wat je voelt...(makkelijker gezegd dat gedaan weet het) maar je lijf is zooo in de weer nu met alles en nog wat...zodra je dingen blijft voelen zonder dat het pijn doet zou ik me juist happy voelen als ik jou was...teken dat er wat gebeurt in je lijf. ikzelf voel ook van alles en nog wat in mijn lijf (lees darmen) tot af en toe steek aan toe.... dreamer: nou ja zeg en dat voor iemand die ook in de mmm zit..heeft ze nog gereageerd op jouw reactie rose: mmmm snap niet zo veel van je echo's sorry maar ben blij dat de kleine goed beweegelijk was....fijn om te zien dat alles goed is...krijg je nou nog een echo of pas bij 20 weken... sorry dat ik de rest vergeten ben....
@ Nen: als ik naar een andere VK wil moet ik nog een dorp verderop en daar zit een collega van mij en daar heb ik van gehoord dat ze daar op de praktijk altijd een andere vk hebben en er altijd stagieres rondhuppelen die alles nog een 2e keer bij je moeten doen... (ik weet dat zij het moeten leren maar ik heb daar niet zo'n behoefte aan) dus ik blijf wel gewoon hier, hier lopen ze met 3en rond en misschien heb ik volgende keer een ander...
@ Rose: ja maak me toch een beetje zorgen, het doet welliswaar niet echt pijn, maar het is geen prettig gevoel... maar misschien maak ik me teveel zorgen... heb jij er ook last van dat als je s'morgens opstaat je buik gevoelig is... ik heb een soort van hele volle blaas gevoel maar dan in mijn buik...
Hm kan me voorstellen dat je niet erg zit te wachten op een stagiaire. Terwijl ik zelf stagiaire hbo-v ben geweest en dus ook vanuit dat perspectief ken... Ik had de enalaatste keer bij de gyn een co-assistent erbij. Was blij dat ik geen inwendig onderzoek hoefde..
Idd nen, ik weet dat ze het moeten leren maar aan mijn lijf liever geen polonaise, er zijn zat vrouwen die dat wel goed vinden...
ik heb de bijna de hele dag het gevoel dat alles opgeblazen is...gevoelig is....en af en toe steekt het zelfs....maar weet zeker dat het mijn darmen zijn....als je het echt niet vertrouwt kun je toch altijd de vk bellen...
ja ik kijk het vannacht nog wel even aan, mocht ik er vannacht en morgenochtend nog last van hebben dan bel ik wel even... ga me zo maar even storten op het infopakket wat ik van de vk heb meegekregen... ben er weer weg van dus... Groetjes en trusten alvast.
Ik ga er zo ook vandoor! Heb weer dansles. De schoenen die ik vorig jaar november heb besteld (en betaald!) zijn nog steeds niet binnen, dus ik heb vorige week gezegd dat ik mijn geld terug wil.. Hopelijk wordt dat verzoek vanavond ingewilligd... Ik heb geen 95 euro betaald om er nog 10 lessen op te kunnen dansen...
4 sterren.. pff.. dat word duur.. nu heb ik thuis bevalling 100 procent vergoed. Klinische bevalling 100.. poliklinische met medische indicatie 100.. poliklinisch zonder medische indicatie verkloskamer 50 procent.. dit is bij 4 sterren 100 procent.. verloskundige zorg 100 procent.. huur voor bewakingsappatuur 100 procent voor 12 maanden de huur.. kraampakket 100 procent.. kraamzorg thuis 10 dagen wettelijke eigen bijdrage van 3,70 per uur.. kraamzorg in ziekenhuismet medische indicatie 100 procent.. In ziekenhuis zonder medische indicatie mak 10 dagen.. Volgens mij was dit alles wat met kinderen te maken had.. val toch wel mee dat ik slecht verzekerd ben..
Maar is het niet zo dat je dat ook nog kunt afsluiten als net blijkt dat je zwanger bent? Of heb je een wachttijd?