Ok super...nee het is gewoon waterige afscheiding en dacht dat het daar vandaan kwam..! Iedereen heeft het elke keer over witte afscheiding...maar het is gewoon waterig Dank je wel voor het weg nemen van me mini zorgje!
@Stephanie, wat erg zeg! Verschrikkelijk! @Dreamer, dikke knuff! Lijkt mij ook geweldig moeilijk... Hoe is je man eronder? Ik ga m'n werk even bellen en dan ga ik er vandoor. Even langs de bouwmarkt en misschien nog een paar winkels. Wil er even uit zijn. Ga vanmiddag wel weer verder met de schoonmaak
@ Dreamer: Het is ook allemaal heel moeilijk, ook van mij een dikke knuff, zoek steun bij elkaar hé.... ik ben er nu weg van doei doei...
Wij hebben dat nog niet eens Dit vond ik wel over erkenning en geregistreerd partnerschap. Volgens mij staat in de laatste zin dat bij geregistreerd partnerschap het ouderlijk gezag automatisch wordt gegeven wanneer de vader het kind erkent. Vraagje: Weet jij misschien welke kosten verbonden zijn aan het laten vastleggen van ouderschap Erkenning Bij een geregistreerde partnerschap ontstaan door de geboorte van een kind alleen familierechtelijke betrekkingen tussen moeder en kind. Om familierechtelijke betrekkingen met de mannelijke partner van de moeder tot stand te brengen, moet hij het kind erkennen. Pas dan is hij vader in de zin van de wet. De man kan het kind al erkennen voordat het wordt geboren. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt dan een akte van erkenning op. Erkenning kan ook plaatsvinden bij de notaris met een notariële akte. Vindt erkenning niet vóór de geboorte plaats, dan kan de man het kind bij de geboorte-aangifte erkennen, of op een later moment. Ook dit gebeurt meestal bij de ambtenaar van de burgerlijke stand. Ouderlijk gezag van de vader De ouders die het gezag over een kind hebben zijn verantwoordelijk voor de verzorging en opvoeding van het kind. Tot 1 januari 2002 leidde erkenning van het kind niet automatisch tot ouderlijk gezag van de vader over een kind dat binnen het geregistreerd partnerschap geboren was. Tot deze datum was het nodig dat de geregistreerde partners hiervoor een verzoek indienden bij de griffie van het kantongerecht. Op 1 januari 2002 is dit veranderd voor geregistreerde partners. Dan verkrijgt de vader automatisch (van rechtswege) het ouderlijk gezag.
goeiemorgen, ik haal het niet om alles van gisteren terug te lezen want moet straks van 2 tot 6 werken kreeg ik net te horen weer wat uren he @ryanne wij gaan dat volgende week donderdag doen na de nekplooimeting dan zijn we beide vrij. moet je daar een afspraak voor maken (rechter?) tot dat ik eignelijk kan, kan ik daar blijven werken dus hopelijk tot 8 maanden en dan stop ik ermee @staphanie jeetje wat een schok. echt akelig zulke berichten @dreamer nu ga je het allemaal een beetje beseffen. het is niet niks wat jullie meemake en ik wou dat ik de pijn kon weg nemen maar dat gaat niet hopelijk kan je met heel veel nadenken en praten erover het een plekje geven en voelt het gewoon als jullie kindje. als jullie over een tijd jullie kindje in je armen zullen hebben zullen alle problemen weg waaien en weten jullie neit beter dan dat de kleine van jullie samen is. sterkte meid ik heb een probleempje, mijn doos jeukt en heel veel afscheiding echt heel vervelend kan dit een schimelinfectie zijn doordat ik zwanger ben, heb ik normaal nooit en wat kan ik hiertegen doen. ik zat te dneken om dat spul te halen voor je vagina soort zeep maar dan geen zeep hihi snap je hem nog.. ik ga me maar eens aankleden en dan wat dingen doen want om 2 uur moet ik werken.
Hey Rose, Super dat het leuk was op de babygroep! Niet die zeep halen hoor... dan daalt je afweer nog meer. Liefs Debby
wij willen ook og voor de geboorte een geregristreerd partnerschap dus dit zou betekenen dat de kleine toch automatisch de achternaam van mijn vriend krijgt en dat je dan niet naar de rechter moet. ik krijg dan ook de achternaam van mijn vriend dat vind ik wel fijn. en over een paar jaar willen we dan echt gaan trouwen. @ryanne heb jij de achternaam van je vriend?
Hoe heet dat vast laten stellen bij de rechter? Ik probeer er info over te vinden. Maar zie alleen co-ouderschap bij scheidingen enz.
goede morgen houd er dan rekening mee dat je dan niet meer in het gemeente huis kan trouwen...want je bent voor de wet al zo goed als getrouwd....dit was bij een vriendin van mijj het geval.... of ik heb het neit goed begrepen...
@ lynn ik weet nu echt ff niet meer hoe het in elkaar zit. K ga mn vader vragen of hij het wil uitzoeken
Je kan het laten omzetten in een huwelijk. Dit kan ook gebeuren in het gemeentehuis. De kosten zijn dan wel gelijk aan de kosten van een huwelijk en afhankelijk van de zaal.
okeej....ik zou het niet weten dit was mijn verteld..maakt ook verder niet uit hoor....ik ben getrouwd!hahahah p..
volgens mij klopt dat idd dan moet je eerst scheiden van ger partnerschap en dan pas kan je trouwen Maar hang me er niet aan op want ik ben immers getrouwd en onze kindjes krijgen dus dezelfde achternaam als ons
@ rose fijn dat je nu werk hebt zeg wat doe je nu? @steph ja je word idd met beide benen op de grond gezet! erg hor,sterkte @dreamer dikke knuffel voor jou! @lyn mooie foto zeg op hyves! @ryanne ookalweer 17 weken gaat het snel zeg! @all ik heb de 100mg binnen, ben erg benieuwd naar de bijwerkingen bij 50mg had ik er al last van dus nu? hopelijk wat liever tegen manlief Zo nu ff stukje brioche eten mmm
Je kan het laten omzetten... je hoeft niet eerst te scheiden. Er gaat een akte van wijziging achter de akte van geregistreerd partnerschap zeg maar... Heb ik net gelezen op de site van gem. Amersfoort.
@ryanne ow oke willen jullie wel ooit trouwen? @knarboor kinderopvang en misschien nog wat uren in de gehandicaptenzorg ik geloof dat die wet misschein wel gaat veranderen dAT JE Eerst moet scheiden en dan kan trouwen als je geregristreerd partnerschap hebt maar da tis nu nog niet. en idd als je gaat trouwen dan betaal je weer de kosten van die dag in het gementehuis. maar wij gaan denk ik op een maandag morgen geregristreerd partnerschap doen en dan is het gratis, we houden dan een klein feestje en wanneer we trouwen doen we het op zaterdag dan kost het 600 euro ofzow en een groot feest ooit he ik ga nu want moet om 2 uur werken en moet nog eten en de honden doen dus fijn weekend allemaal doeii
@Debby, Daan moet volgens mij de kleine wel erkennen in de zwangerschap maar hij hoeft dan geen ouderlijk gezag aan te vragen (bij de rechtbank) http://www.alkmaar.nl/eCache/INT/22/082.html http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... -kind.html @Rose, succes met werken! Fijn dat je in elk geval iets hebt! Wij hebben ook geen testament. Moeten we in de toekomst wel over nadenken. Ook wie er voogd wordt mocht ons wat overkomen...