Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Hallo Dames,

Ik vroeg me af of er ook jonge moeders zijn die nog studeren? Ik ben bijna 24, studeer aan de universiteit, ben over anderhalf a 2 jaar klaar (denk ik) maar wil graag vroeg kinderen. Mijn vriend is 26 en is ook nog niet klaar met studeren. Ik heb wel een eigen huis dus dat is geen probleem.
    Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen die ook nog studeren of studeerden toen ze hun eerste baby kregen! Is dat wel te combineren?

Alvast bedankt!

2. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    hoi daphne

ik ben sinds vorige week klaar met school en ben eigenlijk wel heel blij dat ik niet moet studeren en tegelijkertijd zwanger zijn of en kind hebben omdat het gewoon veel tijd van me vrat. en die steek ik liever in mijn kleine en genieten van de zwangerschap.

ik vind dat alles kan zolang het maar mogelijk is zeg maar. je moet er ten erste rekening mee houden als je zwanger word dat je zo'n 4 maanden uit de running bent en dat kan op het werk omdat je dat vergoed krijgt maar je kan geen 4 maanden school missen tenzij je het thuis kan doen aar dan moet je de afweging maken of je dat wel wil omdat je dan een pasgebore baby hebt

ten tweede als je studeerd is het meestal zo dat je geen tot weinig inkomen hebt (tenminste dat had ik) ik ga ervanuit dat je school zo'n 30 tot 40 uur van je vraagt als je tenmisnte voltijds doet en als je dan og huiswerk hebt en je meot er nog bij werken heb je bijna geen tijd voor een kindje.
    maar misschien heb je een betaalde stage of doe je een deeltijd opleiding dat weet ik neit dat makt het wel makkelijker of als je vriend goed betaald krijgt maar die studeerd ook nog. je meot het echt goed overwegen hoor. want er komt zoveel bij kijken niet alleen als de kleine er is maar ook als je zwanger bent. dan zit je echt neit met je hoofd in je studie boeken mij lukte het in ieder geval niet meer goed

maar succes met de keuze maken als jullie er voor kiezen om voor een kleine te gaan dan wens ik jullie alle geluk toe en heel veel succes in de toekomst

3. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    Hooii alll,

Ik lees dat iedereen weer aan het poetsen is!
    haha ik heb gister de bovenverdieping onder handen genomen!
    toen vond ik het wel weer leuk geweest, nu ben ik lekker aan het wassen!

Gister gewinkelt, ging echt veel te snel! voor dat ikh et wist was het alweer 9 uur..grr.. kunnen ze niet langer opblijven!
    heb idd geval een cadeautje voor mijn tante kunnen vinden, geld voor mijn neefje en ga nog op zoek naar een ds reisset voor mijn andere neefje..
    HAd gister bij de steps, de jurk gezien die ik kraag wou, hij was afgeprijs van 89,95 naar 19,00.. ik dat YES die moet ik hebben.. mijn maat hing er nog..
    Maar wat een lelijke pasvorm had hij zeg.. ik was zo teleurgesteld..:(.. ik wou hem zo graag en dan is hij zo lelijk!

Liefje komt vandaag eindelijk thuis. wat ben ik blij..hij is maar een week weg geweest, maar ik mis hem altijd vreselijk veel!
    HIj is de laatste tijd zo moe door het werk dat hij geen zin meer heeft om te klussen..:(..
    balen.. hij zegt wel heel lief..ons kindje komt snel, maar dit grote kind is kapot..*wel lief*..! hhi.

Mooie echo rose prachtig! echt een heel kindje!
    wat had je willen filmen dan? jullie kindje op het scherm?

4. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @daphne
    mijn vriendinnetje studeerde ook nog toen ze zwanger werd, zij wordt dit jaar 29 en hun kindje wordt dit jaar 2.
    ze heeft haar studie weer opgepakt en is weer aaan het studeren!

het kan best, als het geld er maar voor is. klinkt miss stom.. maar dat kost een kindje wel!

5. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    @matta ja we wouden het scherm filmen zodat we het terug konden kijken ha het al vaker gezien hier op het forum dat ze dat deden maar bij haar mocht het dus niet.. misschien volgende keer he
    jammer van die jurk is dat dan ja, wil je zo graag iets en dan is het toch niet zo als dat je dacht
    gelukkig is je ventje weer thuis :D

ik ga nu echt even iets doen haha want anders komt er niks van

6. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Pedagogisch medewerker :D
    Cuijk
    heej allemaal!
    Ik ben weer klaar met werken.. heb op de babygroep gestaan dus flink geknuffeld.. mijn moeder heeft gezegd dat ze niet kan sporten want heeft heel veel hoofdpijn.. dan ga ik ook maar niet.. gaan we misschien morgenvroeg wel even.. wil eigelijk nog wel gaan deze week..

@Eva: Het zal er allemaal wel bij horen he :p zijn zoveel verschillende kwaaltjes dus niet meteen zorgen maken he..

@Sammie: ik hoop ook dat het eitje bevrucht is en je mooi zwanger ben voor je nu.. ga heel hard voor je duimen.. wel fijn in ieder geval de je ei weer geweest is :)

@rose: wat een mooie echo.. wat een mooi kindje! super leuk joh :D leuk dat je ook zag bewegen.. lijkt mij ook schitterend!

@PDaphne: welkom hier op het forum.. eerst even.. ik geloof niet dat er nu iemand hier is die zwanger is of een kindje heeft en waarvan papa en mama allebei werken.. wel zijn er geloof ik wat meiden waarvan de meiden wel werken maar de partner niet..
    Je moet even voor jezelf kijken of het haalbaar is voor jullie.. jullie hebben wel een huisje dus dat is geen probleem.. je moet alleen kijken of het financieel ook allemaal kan.. omdat je natuurlijk niet zoveel inkomen hebt als werkende personen.. als je denkt dat dit gewoon kan zou ik niet weten waar het niet zou kunnen.. je moet alleen wel even in de gaten houden dat je daalijk even uit de running bent op school stel dat je zwanger bent.. Weet niet of ze daar op school moeilijk over gaan doen..
    Welkom hier en veel kletsplezier.. en hier is de waarschuwing vast.. het is heel zeeeeeer verslavend!
    Ben je trouwens nog niet gestopt met de pil of wel al? dat kan ik niet opmaken uit je berichtje

7. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    @matta: dit weekend moeten jullie wel aan de slag hoor ;) zie dat je eisprong eraan komt ;) moet hij vanavond maar vroeg naar bed een morgen uitslapen ;)

8. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @suus
    heerlijk zo'n babygroep!
    ik heb vandaag voor het eerst voor de klas gestaan!
    de lerares van de kleuters moest weg en kwam een uurtje later,de andere lerares had een vergadering dus kon niet!
    wat heeerlijk kleuters, zo puur en zo heerlijk!
    Mocht ik toch de pabo gaan doen, dan wil ik graag een kleuter klas!

@daphne
    mijn vriendinnetje is er dik een jaar uitgeweest!

9. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Ja idd is er veel om te overwegen!
    Studeren gaat me makkelijk af en ik heb ook bijna geen verplichte colleges en practica, alleen tentamens en deadlines, dus ik kan al mn tijd zelf indelen! Dat leek me ook juist het makkelijke deel aan moeder worden tijdens de studie, dat ik geen verplichtingen van een baan heb! Financieel weet ik eigenlijk niet wat ik kan verwachten als we een baby zouden krijgen. Een huis heb ik dus, vast inkomsten ook en mijn vriend ook maar zoals ik al zei heb ik geen idee "hoeveel het kost" om een baby te krijgen. Een liefdevolle omgeving voor de baby is er in ieder geval en dat kost niets!

Bedankt voor jullie antwoorden hoor!

10. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @rose
    ja ik baalde er zo van! het is een heel mooi modelletje! helaas het mocht neit baten.haha.. dan maar een nieuwe vis :p..hihi..

@suus
    Ik zal eens kijken f hij in de mood is om te klussen! hihi..
    wil ook graag een kindje. is het goed gegaan bij jullie? wat denk je deze ronde?

11. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    het kost een aantal dingen als luiers.. voeding (tenzij borstvoeding lukt) .. kleertjes :p ehmmm..
    Maar ben je nou al gestopt met de pil.. nee toch?
    Wil je het kindje dan naar de kinderopvang doen of opa en oma..? kinderopvang is ook nog duur ;)

@matta: was heel leuk ja de babygroep :D kleuters vind ik ook leuk.. heb veel stage gelopen bij kleuters.. maar groep 3 vind ik ook geweldig! :p

12. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @daphne
    ik hoop dat jullie er uit kunnen komen!
    Ik denk dat alle zwangere wel wat tips voor je hebben. Je kan het zo duur maken, als je zelf wil!

13. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    ik weet niet.. ik weet niet eens of ik mijn ei wel heb gehad.. denk het niet aan mijn temp te zien.. hebben wel flink geklust.. zaterdag zondag dinsdag en donderdag :p dus daaraan kan het niet liggen.. maja.. zie het wel..

14. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @suus
    mijn collega vond het ook erg leuk, want de kleuters vonden het ook heel erg leuk! hihi.. heb zelfs een tekening gekregen en een van de kleuters zei al dat ik mijn foto, ook in de boom moest hangen :).. zoo lieff.. maakt je hele dag goed!
    ik denk dat ik maar even een nieuwe plantje voor de visjes ga halen en een nieuw lelijk kameraadje mee neem! hihi..
    HEt is toch erg, dat ik lelijk vissen verslaafd ben :S..hihi...

15. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    hahaha ik ben mooie vissen verslaafd :p heb een aquarium :p ;)
    Leuk hoor :p zo lief kunnen ze zijn.. die kleutertjes :p

16. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    O jullie reageren ook echt heel snel allemaal! En het inderdaad verslavend, heb nu alweer 3 keer gekeken in een half uur...
    Maar @suus: ik doe mee aan een onderzoek naar de pil (3de keer alweer), dus ben momenteel niet aan de pil maar vanaf mn eerstvolgende menstruatie wel weer. Je verdient daar veel geld mee terwijl je meestal gewoon een bestaande pil krijgt en het leukste is dat ik dus om de 3 dagen een inwendige echo heb en iedere keer kan zien hoe het gaat met mn eitjes en mn baarmoeder. Fascinerend! O en gratis zwangerschaps en ovulatietesten! Ik kan me voorstellen dat degenen die hier zwanger zijn en een echo krijgen helemaal in de wolken zijn!
    Maar ik dwaal een beetje af, ik ben dus niet aan de pil maar doe het wel veilig. We zijn van plan om niet meer aan de pil/condoom te gaan zodra ik klaar ben met het onderzoek, in april...

Maar leuk om jullie ervaringen te lezen, ik ken helemaal geen jonge dames die al een hebben/zwanger zijn!

17. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    dan is het misschien een idee om mee te blijven kletsen ;) is heel leerzaam en gezellig :p
    Wel apart.. maar ik zou denk ik niet snel aan zo'n onderzoek mee doen.. Weet niet waarom.. wel goed doet jij dat wel doet.. :)

18. rose

rose Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.421
    0
    0
    nog ff snel

@daphne dan zijn er ook veel positieve punten idd, als jullie een huis hebben en vast inkomen dan weet je wat je hebt en als jullie dan voor een kleine kiesen en het geen probleem is na de bevalling dat je de deadlines misschien even kan uitstellen zie ik verder geen problemen als het kindje maar liefde en andacht krijgt is het t belangrijkste maar idd het kost wat maar daar ben je zelf bij..

er zijn meiden die voor de geboorte 4000 euro aan spullen kopen he lynn :p hihi
    maar wij moeten ook op de kleintjes letten en doen wat spullen 2de hands kopen kijk maar eens op marktplaats wat je daar allemaal kan kopen je hebt voor 300 euro een babykamer maar die moet nog verder ingericht worden dus nog eens 100 euro maar het is echt hoe duur je het zlef maakt je kan ook een babykamer van 1600 euro nemen en dan nog de aankleding erbij 500... blablabla.. en ik weet neit hoe het zit met ouders/familie die doen vaak ook dingen kado zo krijgen wij de kinderwagen kado van de opa's en oma's maar daar meot je evne neit vanuit gaan. maar ook kleren kun je bij de hema en c&a halen en neit bij mexx en esprit snap je.. wel meot je rekening houden in het eerste jaar met luiers ja reken maar uit

meiden hoeveel luiers heb je gemiddeld op een dag nodig.. 7 max en ja reken maar uit.. maar ook die hoef je ook neit het duurste van het duurste te hebben.. ik heb een lijstje gemaakt en kwam op 2300 euro aan spullen wat we nodig hadden en dan nog eens gemiddeld 150 euro per maand aan spullen maar dat is dnek i kaan de hoge kant voor een pasgeborene maar ook kleintjes worden groter..

oh ja en je krijgt 195 kinderbijslag in de 3 maanden weet neit of je dat al mee had geteld

mijn tip : maak een lijst en pak een rekenmachine en zoek de prijzen op internet op. www.babyplanet.nl ofzow

19. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    @suus
    over 12 dagen zullen we hetweten!

20. suus1987

suus1987 Fanatiek lid

9 sep 2008
    2.622
    0
    0
    Cuijk
    mijn babykamer was 135 :p en die is nog heel mooi! :) dus dat hoeft niet duur te zijn. en ik vind zelfs dat zeeman vaak mooie kleren heeft ook ..

Deel Deze Pagina