wie weet dreamer zijn wij wel tegelijk! dan heeft de rest hun beebje allemaal al uitgepoept ( ) en dan zijn wij lekker zwanger en dan kunnen wij alle zwangere op tips vragen!
hahaha het is maar goed dat ik nog niet zwanger ben.. ik moet sowieso 2000 euro hebben wil ik alles hebben wat ik heb aangekruist bij babydump..hahah! dat wordt alvast sparen!1 lief gaat nu sparen via zijn bedrijf, elke jaar 665 euro incl.. dat is dan alvast mooi meegenomen!
Lynn, eten is op het moment ook mijn hobby en helaas is dat nu ook aan mij te zien. Ik heb nu zo'n 10 kilo erbij en ik weet zeker dat ons ventje een grote knul is als hij eruit komt, maar die kilo's zijn echt niet alleen van hem. Ons geboortekaartje heb ik gister besteld. Ik ben niet zo creatief, dus gewoon uit een boekje. Dreamer, duurt allemaal wel lang he, voordat je kunt beginnen met KID. Hier gaat het op zich wel ok. Vanaf 22 weken loop ik bij de fysio voor bekkenpijn. Het ging tot zo'n 2 weken geleden erg goed, maar het komt nu in alle hevigheid terug. Ik heb nu gelukkig een week vakantie en daarna moet ik nog twee weken werken. Vriend heeft liever dat ik vanaf nu thuis blijf, maar ik wil alles netjes achterlaten voor mijn vervanger... Ik ga zo eten... Nog een hele fijne avond allemaal!
Suhe, als het niet gaat dan gaat t niet! Beter 2 weken eerder stoppen met werken dan de laatste zwangere weken plat moeten liggen! Naar je lichaam luisteren hoor meis, héél belangrijk! En ja, het duurt echt heel lang. Maar goed, beter ooit dan nooit toch! @Matta: spaarloon? Of iets anders? Want aan spaarloon heb je niks voor de babykamer hoor
@dreamer ik weet niet of het spaarloon is!? idd geval er wordt dan elke maand 33 euro van zijn loon gehaald... en dan komt op een rekening waar mee je kan sparen!
Klinkt als spaarloon ja, maar daar kan jij dus geen kamertje van betalen Over 4 jaar mag je die 33 euro er pas afhalen namelijk! Mn man heeft ook spaarloon (het maximale) en pas over iets meer dan een half jaar kunnen wij de eerste paar euro's eraf halen... Schiet niet op Maar wij laten alles sowieso staan, voor de studie!
@ Matta: even goed nakijken want spaarloon kan je niet op elk gewenst moment bij, er komt dan eens in de zoveel tijd een gedeelte van het gespaarde bedrag vrij... mijn vriend heeft dat ook gehad, nu gelukkig niet meer... er staat nog meer als 1000 euro op die rekening, het is zijn geld maar hij kan er niet bij! waarschijnlijk komt er eind 2009 een deel vrij (zal zo'n 600 euro zijn) je kan het wel opnemen als je een huis koopt oid als eigen geld...
@ Agneta: we hebben dus nog iets gemeen --> Paardrijden? heb je zelf een paard of rij je op een manege ofzoiets?
@dreamer oohhhhh, ik dacht dat je elk jaar of om de zoveel jaar dat bedrag wat je gespaard had er af kon halen om daar nieuw interieur, auto, kinderkamers etcc van kon betalen.. mm denk dat k het dan toch maar even nog een keer goed moet bekijken!
Je mag elk jaar de rente vrij opnemen Maar verder enkel wat er 4 jaar vastgestaan heeft. En de bedragen die jij zegt kloppen ook niet. Zoek maar eens op spaarloon via google, dan staat het allemaal heel duidelijk uitgelegd. Het is heel simpel. Je krijgt netto uitbetaald wat je bruto inlegd. Het enige is dat het 4 jaar vaststaat. Of de staat moet het vrijgeven Maar dat doen ze niet zo snel.
Wij zetten nu gewoon maandelijks 100 euro opzij zodat we straks een mooi bedragje hebben. Ik kom ook op zo'n 2000 euro uit voor complete uitzet. Deze 2 kamertjes vind ik mooi... welke vinden jullie 't mooist? http://www.gardo.nl/catalogus/babykamer ... ot-p-2153/ http://www.gardo.nl/catalogus/babykamer-sammy-p-1794/
nee ik heb geen eigen paard helaas daar heb ik geen tijd voor. een vriendin van mij heeft een eigen paard. wij hebben een soort sparen en dat komt pas in 2041 vrij en dan hebben we een ton. daar kan je tussentijds ook niet aankomen. ik heb een catalogus van babypark en daar staan toch mooie kamertjes in zeg. maar duur helaas. de prijzen staan er niet bij maar op de site wel. zo rond de 2000 euri. tjonge veel geld zeg. ik denk dat ik dan toch maar het kamertje van me zus neem.
@ Matta: dat is jammer ik rij de 2 paarden van iemand die eerst mijn instructrice was op de manege, ze was toen net zwanger van haar 2e kindje en kon het in haar eentje allemaal niet meer redden... in November is ze bevallen van de jongste en heeft nog niet gereden, ik blijf de paarden ook gewoon rijden (als ik niet meer kan rijden longeer ik ze en tuttel ik lekker met ze) en wil ook nog een paar wedstrijden meepikken in het buitenseizoen, we gaan het nu gewoon samen doen het is dus niet zo dat ik kan ophoepelen omdat ze zelf weer kan rijden, ze vind het fijn dat we het kunnen verdelen en ik ben supergelukkig, heb eigenlijk 2 eigen paardjes kan er mee op wedstrijd enzo en met de eigenaresse kan ik het super vinden (we zijn inmiddels meer vriendinnen geworden) ik pas op haar kindjes en we gaan samen shoppen enzo, we zijn ook samen naar de 9 maandenbeurs geweest (zij net bevallen en ik net zwanger hihi)
stephanie dat is echt onwijs leuk. het nadeel lijkt me idd als je een eigen paard hebt dat je alles alleen moet doen en dus ook elke dag als je een bij rijder erbij hebt is het al een heel stuk makkelijker.
Wij hebben het geld voor een kamertje al op de spaar staan. Toen ik ging rekenen kwam ik op 5000 euro uit Volgens mij doe ik iets niet goed of ik heb een mega dure smaak
@ Red: ik zou voor het eerste kamertje gaan, maar dat is mijn smaak @ Agneta: dus je rijd haar paard? ook wel lekker toch @ Matta: Het profiel is niet zichtbaar dus kan geen pony zien op mijn hyves staan foto's van mijn toppers voor de nieuwsgierige even vriendjes worden dus