@ Debby: De reden die Novmama geeft daarvoor heb ik ook een afspraak gemaakt... en normaal werkt vriendlief gewoon op vrijdagochtend dus ik moest iets Nee wij willen niet weten wat het is... maar nu breng je me wel aan het twijfelen hahaha... nee ik ga maar gewoon zeggen dat we het niet willen weten...
@Novmama: ik was t Maar bevallingsverhaal mag je prima neerzetten hoor! Weet iedereen ook een beetje wat ie kan verwachten. Het wordt altijd zo rooskleurig verteld van als het kindje er eenmaal uit is ben je alles vergeten, maar zo is het niet helemaal volgens mij. Balen dat je meteen naar de ok moest zeg! Vriendin van me had dat ook en die moest een paar weken later met spoed weer, waren ze dus nog een stolsel vergeten! Haha der hele gezichtje onder Zie het helemaal voor me Wel lastig dat ze zo langzaam drinkt.
@Novmama, we kletsen hier wel raak hoor! Jammer dat ze zo langzaam drinkt, gaat dan een hoop tijd in zitten. Doet ze 't verder prima? @Debby, na de eerste bevalling waar ik in real live bij was, zei ik dat ik dat de eerste jaren nog niet wilde Maar dat veranderde al snel. Ik denk dat je er niet om heen kunt dat het zwaar en erg heftig is, maar 'k denk ook bij sommige vrouwen, als zij dat kunnen, kan ik het ook! 'k Ben hier even ons inkomen en maandlasten aant bekijken en ga even uitrekenen wat er bij komt met een kleine.
Via de site kon ik daarvoor geen afspraak maken... Maar ik bel van de week wel even naar t gemeentehuis. Ik moet er ook voor zorgen dat m'n mannetje dan beschikbaar is en dat wordt nog moeilijk. hihihi
nou meiden... ik ben er ook weer vandoor... ga nog ff lekker uitgebreid douchen en moet dan nog even de schriftelijke verklaring maken die we mee moeten nemen naar het gemeentehuis (dat ik toestemming geef bla bla bla) ik hoop vanmiddag of vanavond even de foto's van de echo te komen spammen toedels...
Rose haar vriend zag het meteen hea... dat kan ook nog! Dat je het zelf ziet. Maar ja, zij is al 2 weekjes verder dan dat jij bent toch?
Moet je die schriftelijke verklaring zelf maken of is het een formulier dat je in kunt vullen? Ik denk ook wel dat ik de bevalling aankan, wat dat aan gaat ben ik een doorzetter... maar toch... tis raar om te weten dat je veel pijn gaat krijgen.
ben ik nog heel ff... moest toch nog ff profiel aanpassen... ja volgens mij is rose idd 2 weken verder... ik ben a.s. zondag 15 weken... ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nooit wat zie m.b.t. het geslacht op echo's dus dat is een voordeel... zelf bij Kristel met de uitleg zie ik het niet, en bij rose ook niet (sorry dames, maar ik ben daar gewoon niet goed in hahaha) Vriendlief gaat vragen of hij mag filmen bij de pretecho dus hoop dat het mag en dan ga ik t weekend uitvogelen hoe ik het filmpje op internet krijg...
@ Debby: ik denk dat je niet teveel aan de bevalling moet denken en het gewoon op je af moet laten komen... het is toch zo.. het kindje moet er toch uit... En een hele geruststelling: er is nog nooit een kindje blijven zitten Ja die verklaring moet je zelf maken... maar ik doe het gewoon zo: Geachte heer/Mevrouw, Hierbij verklaar ik, Stephanie ........... dat bla bla bla en dan vind ik het wel best hahaha... nu ben ik echt weg.... Doei doei
Zal mn bevallings verhaal even kopieren van Elle's baby site... (ww is trouwens prinsesje) Ow ja de site loopt trouwens was achter vanwege de verhuizing! HET verhaal Vrijdag 21 november werd ik ingeleid... Alleen familie hebben wij het vertelt en verder niemand... Maar goed hier mijn verhaal.. Vrijdag om half 10 werden mijn vliezen gebroken... Wat een raar gevoel zeg Dacht dat ik telkens van me af plaste haha... Na 3 pogingen om mijn infuus in te brengen zijn ze maar gestopt en moest er iemand van de ic komen om mij te prikken nou dat was zo gedaan ... Heerlijk goedje om de weeen op te wekken eraan en toen was het eindelijk begonnen! Ons frummeltje zou zeker vrijdag worden geboren! :-D Om half 2 kwamen ze kijken naar de onsluiting want de weeen kwamen al regelmatig en waren behoorlijk pijnlijk.. Dat viel even tegen toen de verloskundige kwam maar 4 cm.. De medicijnen werden weer verhoogd en om half 4 waren de weeen echt niet meer te houden ik kon ze niet meer opvangen... Toen ik nog been weeen kreeg kon ik het eigenlijk wel uitschreeuwen .. 17.30 kwam weer de verloskundige en nog maar 5 cm ... Was dat even een zware tegenvaller... Ik heb gesmeekt om een ruggeprik (ja ik, die super bang is voor naalden ) Die beste man moest van de ok komen en toen kreeg ik een verdoving en daarna de slang met de overheerlijke verdoving... Of althans zo had dat moeten voelen ... Ik heb maar 3 weeen gehad die ik amper voelde door de ruggeprik en toen voelde ik dat ik moest poepen (Zo zei ik dat ook tegen de verpleegster whaha) Persweeen kunnen het niet zijn zei ik tegen Wiljo van 5 cm naar 10 cm in 1.5 uur lijkt me sterk.. Nou niet dus!... De verdoving moest weer lager worden gezet zodat ik goed kon persen... Voorzichtig mocht ik wat mee drukken maar ja voorzichtig? Ik had echt enorme persdrang... Elke keer als ik ween kreeg dan ging de hartslag van Elle enorm omlaag rond de 58/60 Dit maakte me zoo enorm bang.. Maar goed naar 45 minuten persen was ze daar! Onze prachtige dochter Elle Louise Megan! Met de kleine meid bij mij en de trotste papa naast me kon het voor mij niet meer stuk! Ze is geboren om 19.27 en weegt 3520 gram.. Na 15 minuten was ook de placenta geboren... Alleen bleef er een stolsel achter in mijn baarmoeder Waardoor ik dus nog de ok in moest voor een operatie.. Echt flink balen Maar goed het moet er wel uit... De operatie duurde ong. 30 minuten.. En toen nog wakker worden uit de narcose dit wou echt helemaal niet ook was ik enorm benauwd en had ik een slangetje in mijn neus ... Na een uur op de vercouver kamer te hebben gelegen mocht ik terug naar mijn kamer waarop ik antwoorde, nee! naar mijn meisje! Familie was eral om de kleine te wonderen! Wiljo is om 1 uur naar huis gegaan (of later geen idee meer haha) Ik moest door de operatie een nacht blijven anders mocht ik vrijdag aaf nog naar huis maar helaas... Elle doet het super! Echt een enorm wakker meisje .. De voeding gaat ook steeds beter ze weet echt al wat ze moet doen En ik natuurlijk ook ... Als de kleine wuppie eruit is ben je echt alles even vergeten klopt echt wat ze zeggen... En tja hoe weeen voelen geen idee meer maar dat ze pijn doen dat weet ik nog wel heel goed hihi.. Maar nu las ik in je onderschrift dat jullie voor KID gaan? Wat is dat precies ? @ Red... Ze doet het verder helemaal prima .. Ze rolt al van buik naar rug en van rug naar buik! hihi was ze heel vlot mee Tis zo'n heerlijke lache bekkie.. (En zo kan ik nog wel de hele dag doorvertellen hihi)
Maar ik ga er weer vandoor.. Boven ligt er 1 langzaam wakker te worden .. Moeders is hier dus kan ik even snel naar de apotheek voor Elle dr spruw . Doegg dames !
Wat vervelend die spruw zeg! Hopelijk is 't snel weg! Mooi omschreven, je bevallingsverhaal! 'k Heb hier alle kosten even op een rijtje gezet mocht er een kleine komen en wat we aan kinderbijslag en kindgebondenbutget krijgen. We willen voor de kleine dan ook gelijk beginnen te sparen. Kost ons in totaal 125 euro extra maar dat zetten we nu ook apart. Hopen dat de borstvoeding dan maar lukt @Novmama, is 50 euro per maand aan luiers/doekjes genoeg? 'k Hoef niet perse de pampers enzo. Mijn mannetje belde dat hij vanmiddag vrij is. Levert hij wel uren/geld in maar er was bijna niks te doen. Maandag moet hij naar een andere ploeg. Hopelijk hoef ik niet te werken, hebben we nog even lekker een extra middagje samen
Pfff, Heb niet alles terug gelezen. In iedere geval Lynn GEFELICITEERD met jullie zoon! Romy is nog niet bevallen. Novmama, Welkom terug!
LYNNNNN GEFELICITEEEEEEEEEERDD! (zal zo even terug lezen hoe en wat, maar word heel lief door Sam op de hoogte gehouden ) Hier zit meneer nog wel lekker heb ik het idee! Al heb ik zelf het gevoel dat zijn huisje (mijn buik dus) ietwat aan de kleine kant word. Staat zó'n spanning op Hij heeft ook een groeispurt want hij werd 5 weken geleden nog op 6 pond geschat bij 40 weken en nu misschien al wel 8 Dat word wat Meiden wou even zeggen dat ik het lief vind dat jullie nog aan me denken! Hoop uiteraard dat ik jullie allemaal zo snel mogelijk mag feliciteren. Kom hier dan niet meer maar denk nog wel aan jullie hoor!
Ja he en onverwachts is ook 't leukst! Lukt je werk nog een beetje? 'k Zit hier aan een tosti... heb zo'n honger!
Ik moet een notule uitwerken En t was zo'n chaotische rot vergadering! Echt niet normaal! De voorzitter bakte er niets van. Mag ik ook een tosti Red?!? me too hungry! Hoor'je m'n buikje knorren.... Grrrrrrrrrrrrrrrr....