Dank je Sterretje! We stoppen in september met de pil. (we gaan eerst op vakantie, en ik wil daar niet ongesteld zijn ) Getrouwd nog niet, we zijn zoekende naar een huis. Zal even mn voorsteltopic kopieren.. Hoi allemaal, Ik ben Lala. Bijna 21 jaar. Bijna klaar met de opleiding voor verzorgende ig. Ik werk dan ook in de ouderenzorg. Ik heb een lief vriendje, die bijna 26 jaar wordt. We hebben besloten om rond september te stoppen met de pil. Hij wilt graag voor zn 30ste kinderen (en ik ook ). Met het oog op familieleden die al 2 a 3 jaar bezig zijn voor een kindje hebben we dit besluit genomen, je weet immers nooit hoelang het nog gaat duren. (of niet, kan ook natuurlijk )
@lala, hou je evt rekening met ontpillen, dat je als je in sept stopt met de pil het nog een tijdje kan duren voor je ongi wordt? waar woon je? xxx
Jawel Mac, daarom zijn we niet overhaast naar woonruimte aan het zoeken. Maar ik zie het nu bij mijn broer aan, die zijn al 3 jaar gestopt met de pil met het idee dat is binnen 2x wel raak.. maar die zijn nu inmiddels bijna met iui bezig.. vandaar dat we zoiets hebben van we stoppen nu wel, en dan zien we wel. Woon vlakbij Breda.
ookal zover uit de buurt, haha. snap ik, dat jullie dan stoppen en vanzelf wel zien of het loopt. waar gaan jullie heen op vakantie? xxx
Zo, even uitpuffen en bijlezen. Wat een gedoe. Ik moet straks naar een verjaardag, ondertussen diepvries halen voor de hond, dacht weet je wat ik ga fietsen. Die stond nog op t werk. Zijn mn banden leeg. Ik een pomp halen. Is het een sportventiel, kon dus niet pompen. Naar de fietsenwinkel aan de andere kant van de stad gelopen, banden gepompt, ben nu net thuis na anderhalf uur (normaal 10 minuten) Ik heb de hele ochtend ongi-krampen gehad, darmen overstuur na een kopje koffie. Vanmiddag toen ik naar de wc ging ontdekte ik een druppeltje oud bloed. Goed teken? I hope so. Vanaf wanneer word je misselijk van geuren? Ik haalde een broodje gezond voor mijn vriend, en hij at een stukje komkommer en gaf me daarna een zoen. Ik ging zowat over mn nek! Terwijl komkommer toch bijna geurloos is..
Klopt Mac, al heeft vriendlief de hoop/het idee, dat het toch wel in 1x raak is. (mannen.. ) Kga eerst een weekje met mn moeder naar Turkije (meneer heeft vliegangst), en daarna een week met hem naar Duitsland. Ga jij ook nog op vakantie? Jullie zijn ook net begonnen zie ik?
@meisje87 misselijkheid en geuren enzo is heel wisselend, kan al vlak na bevruchting. @lala. wij hebben net 2 maanden geleden huisgekocht en verbouwd, dus vakantie dit jaar niet. volgend jaar weer. hadden vakantie tijdens het klussen. xxx
Welkom lala! Grappig, lijkt mijn verhaal wel. Ook bijna 21 (volgende week) en 26 (vriendlief is vandaag jarig) en gestopt onder t mom van 'we merken t wel, kan de eerste ronde, kan de 24e ronde.' Ik heb mazzel gehad. Sinds wanneer hebben jullie een regelmatige cyclus? Ik ben nu sinds maart van de pil af, gelijk al een regelmatige cyclus van 28 dagen. Maar dit is de eerste ronde dat we bezig zijn. Is (on)vruchtbaarheid erfelijk belast? Dan hoef ik me geen zorgen te maken sorry beetje flauw.. Mijn schoonvaderskant van die familie bestaat uit gezinnen met minstens 5 kinderen. Een leuke boekentip: Een beetje zwanger. Over een vrouw die een zwangerswchap faket om haar man te houden. In het 2e gedeelte, een beetje mama, moet ze na negen maanden een oplossing vinden voor het door haar gecreeerde probleem. Hilarisch!
@meisje87, leuk, gaan we een beetje gelijk op! Weet niet of t erfelijk is.. mijn broer was er na 1x.. ik na 7 jaar.. Dus daar valt niet veel over te zeggen hoop ik hihi. Maar als ik dan nu dat gesukkel bij mn broer aanzie.. Gefeliciteerd met je vriend!
Had overigens net getest of mn smaken met meer dingen zijn veranderd. De saus met olijven erin vond ik heerlijk (de smaak dan, die was in de saus getrokken) maar toen ik een pure olijf at ging ik over mn nek. Die lust ik nog steeds niet
Hoi Lala welkom hier. Er komt een spannende tijd aan als je bent gestopt met de pil! Mannen zeggen volgens mij vaak van het zal wel snel lukken, of dat het nu echt wel gelukt moet zijn. En meisje87 voor jou wordt ook spannend nu he. En dat boek klinkt wel leuk vraag me nu af hoe ze dat doet dan Ik ben blij heb nu eindelijk een liedje gevonden die ik al een tijdje zocht.. gewoon via youtube gelukt en snel net de bladmuziek uitgeprint nu ga ik zo lekker pingelen hier
@lala87 Nou dat is een heel leuk begin dan ja! Leuk ook al dat naar een huisje kijken hem, dat is toch echt het begin! Dus nog ff wachten en dan gaan jullie ook beginnen, spannend hoor! Vaak nog wel eerst even ontpillen, dus wel goed om te denken alvast dat je er de tijd voor neemt! Maar aan de andere kant, komt ook zat voor dat eht wel snel raak is hoor! Gewoon spannend allemaal dus! Heerlijk bijna op vakantie, heb er ook zo zin in, maar moet nog 6 weken wachten voor we zelfs vakantie hebben, en nog anderhalve week langer voordat we pas op vakantie gaan, pff
Sterretje waar gaan jullie heen? Wij gaan helaas niet meer, tenminste we gaan in september naar Disney in Parijs met mijn familie ivm me moeder haar 50e verjaardag en nog een keer naar Finland.. daar komen we veel, wonen vrienden van ons. Maar volgend jaar wel weer dat ligt tenminste aan de baby.. of ie er dan is..
Wij gaan naar Portugal Is als huwelijksreis nog dan! Dus extra leuk! Jammer dat jullie niet gaan, maar Disney is ook al een vakantie toch, lijkt me zo gaaf om daar een keer heen te gaan, ben er nog nooit geweest, maar wil het nog steeds! Waar willen jullie volgend jaar met de kleine dan?
goede avond allemaal heb niet echt bij gelezen maar toch heb zelf vanmiddag een ovutest gedaan daarna niet echt erg in gehad voor ik weg ging snel gekenen was die niet positeif toen ik nu terug kwam is hij wel positief :s flut testen dus... die van de babyboo bewaarde ik altijd om te vergelijken en kwam er nooit een indroogstreepje dus zal wel.. ik maak ze op en zie dan wel weer klus gewoon lekker wanneer ik zin heb... straks kleine mei op bed leggen en dan vanavond genieten hoe is het hier verder?
Thailand was duur genoeg dit jaar.. Enne Disney is wel leuk ben er al 4 keer geweest nu en ga allemaal spulletjes kopen dus hoop dat ik dan zwanger ben.. We willen naar Mexico of naar Mauritius ofzo.. daar ergens in de buurt maar als we dan bijv. net een kleine hebben dan gaan we niet (of later). Huwelijksreis, leuk, wanneer ga je nou trouwen? Ben je al zenuwwachtig?
Oh al 4 keer naar disney geweest, super zeg! Leuk allemaal dingetjes kopen daar, zoveel leuks voor de kids lijkt me! Hoop zo voor je dat je dan zwanger mag zijn! We trouwen 29 augustus, gaat nu echt opschieten! Zenuwachtig ben ik gelukkig nog niet, zal wel komen als we straks vakantie hebben en het echt dichtbij komt, nu nog veel met werk en alles bezig natuurlijk dus dan gaat het allemaal wel Over 2 weken mijn jurk weer passen, heb er zo'n zin in! Nou ja daarna dus weer hard sparen, bruiloft is duur zat, maar dat weet je vast wel uit eigen ervaring! Straks hopelijk een hele mooie babykamer inrichten, dus dan kunnen we de centjes hard gebruiken!
Ja wordt spannend nu.. en die laatste weekjes vliegen voorbij! Voor je het weet is het al zover. En voel je je een echte prinses in je jurk? Pff bruiloft is extreem duur. Beetje eten, drinken, kleding, locatie is al snel vele duizenden.. als ik er over nadenk Ben wel benieuwd hoe je er uit ziet dan.. hihi ik ben gek op trouwjurken Wij zijn gelukkig alweer 'bijgespaard'!
OH MY GOD OH MY GOD! Ik had vanmorgen gewoon een POSITIEVE test in handen! Ik ga er nog niet helemaal vanuit omdat dreamer mij waarschuwde dat een heel licht lijntje vals kan zijn (bij de extra sensitive testen), maar dit was gewoon een overduidelijk een zichtbaar lijntje! Ik heb er met mn vriend zn toestel foto's van gemaakt, maar die is nu even de hort op. Zodra hij terug is zal ik ze plaatsen... Morgen ga ik opnieuw testen met een ander merk test en als die weer positief is met een digitale! WHAAAAAAAAAA! Écht als dit waar is.... Ik verkeer nu al in lichtelijke shock! Whahaha! Sorry als ik overenthousiast ben
@Lala: welkom. Wat ontpillen betreft, bij de een duurt het lang, bij de ander niet. Mijn cyclus was vrij snel weer zoals voor dat ik de pil slikte. Niet regelmatig, maar juist onregelmatig, en de bijbehoorende pijn kwam ook vrij snel terug (eerste twee dagen van een cyclus 'zware' pijnstillers nodig, anders ziek) Verder niet echt bij gelezen. Zie veel mensen die op vakantie gaan. Wij blijven thuis......