Jong, en zwanger willen worden!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Nen: ik ben nog bezig met uitzoeken hoe dat allemaal in z'n werk gaat hihi... moet het via de kraamzorginstelling, of via de verzekering (want gaat deze iets vergoeden?) waar moet ik me opgeven en vooral waar en wanneer vinden de cursussen plaats... kom er nog niet echt uit...
    wil graag gaan zwemmen maar volgens mij die je dat niet als basiszwangerschapscursus maar meer voor erbij...

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Stephanie, 'k heb bij mijn verzekering er op gelet dat ze de cursus Samen Bevallen vergoeden. Zwanger en Fit ofzo lijkt mij ook leuk, alleen heb ik nu al geen conditie ;)

@Suus, ik was geloof ik 750 euro voor m'n jurk kwijt. Ben ook naar een wat goedkopere winkel geweest, naja ze hadden jurken vanaf 300 tot 3000 euro ofzo en ze vroeg wat je budget was. 'k Heb ook alleen maar de jurken binnen m'n budget gezien, is wel zo handig als je niet teveel geld wilt/kunt uitgeven. Over de kwaliteit, van mij geen klachten! 'k Moet 'm alleen nog 's naar de stomerij brengen... echt erg! Hangt al ruim 1,5 jaar boven.

@Kristel, druk bezig zeg! Hopelijk trekt je rugpijn weg!

@Juffie, sterkte met de drukte! Hopelijk is 't bij jullie snel raak!

'k Ga hier straks wraps maken, wat gaan jullie eten?

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wij eten patat denk ik... Lijkt wel ons zondagsmaaltje te worden haha. We hebben gewoon nooit zin om te koken ;)

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Red: en waar ben jij verzekerd als ik vragen mag? ik kan er namelijk niks over vinden in de polis...

wat wij gaan eten is nog niet bekend... misschien dat ik een tosti maak en vriendlief frietjes eet, maar ik heb gister ook al friet op en dan is een tosti toch net ff gezonder denk ik zo :p

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik heb wel echt enorme trek de laatste week.. Normaal heb ik om 17u geen knorrende maag. Wij eten meestal pas rond 19u, maar wat mij betreft stond er nu al een bordje voor me!

6. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Hey Red,

Ik heb vanmiddag al macaroni gemaakt en gegeten, straks nog een beetje denk ik. hihihi :D met een gebakken eitje. Jammie!

7. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Macaroni met een gebakken ei? Dat heb ik nog nooit gehad :p

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Nen: lekker wat te snacken pakken dan hoor meis... :D

@ Debby: eten jullie altijd warm s'middags of kwam het een keer zo uit?
    heb jij al iets geregeld m.b.t. zwangerschapscursus?

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zit bij OHRA. 'k Heb eerst op de site gekeken van Samen Bevallen en daar kwam ik tegen welke verzekeraars dat vergoeden. Toen heb ik uitgezocht of 't idd goedkoper was. En ja dus....
    'k Krijg hele cursus vergoed en ook eigen bijdrage kraamzorg enzo en 'k betaal 116 euro per maand dus volgens mij is dat netjes.

Hoe 't zit met andere verzekeringen weet ik niet. Anders moet je kijken op de sites van de verschillende zwangerschapscursussen.

Wij hebben vanmiddag al patat gehad. Zou frikandel bakken voor op brood maar hebben er ook gelijk patat bij gebakken. Alleen eten we al 2 dagen geen groenten, dus ga ik nu toch nog koken.

Heb honger, dus ik duik de keuken in!

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Red: ik ben verzekerd bij CZ en heb de aanvullende gezinnen verzekering. ook ik krijg de eigen bijdrage van kraamzorg vergoed en ook mag ik zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen als ik dat wil (wordt nu kraamhotel) en ook dat wordt allemaal vergoed... op zich heb ik dus een verzekering waar ik niet over mag klagen ik betaal 118 euro p.m dus ook netjes...
    ik kan alleen helaas niks terug vinden over zwangerschapscursussen...

ik ga ff kijken op de site van samen bevallen...

11. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    goedemiddag dames,

net klaar met schoolwerk en uitgeput van het trainen! hebben 2 uur getraind en wedstrijdje gespeeld!
    gister naar de Ikea geweest, nog wat spulletjes voor in de kast gekocht.. waar onze sokken, ondergoed in kan! verder eigenlijk niet zoveel, verjaardag gehad. Vanavond komen mijn schoonouders op de koffie!

@Debby
    iheeft jullie beeb zijn voetje in de mond, of lijkt dat zo op de echo?

@belasting dienst..
    Wij krijgen 3000 euro terug :d..joepiee.. sparen, oma aflossen..
    We hebben ontdekt dat ik omdat ik niet werk en op sschool zit, het belasting terug kan krijgen wat lief betaald..:D.. van 2008 is dat 2000 euro en vanaf april krijg ik elke maand 226 euro op de rekening :D.. kunnen we goed gebruikten!

@sammie
    wat schandalig! niet te geloven zeg, dat verkoop je toch niet!

@romy
    gefeliciteerd met jullie zoon, geniet er lekker van!

@lynn
    wat goed dat julian het zo goed doet!

@debby
    wat klote zeg van je zus.. ik denk dat je net als wat dreamer zegt haar goed moet laten schrikken! miss dat ze het dan een keer doorheeft..

@dreamer
    beginnen bij jou e zenuwen al een beetje te komen!

@mik
    Wat flink van je, inpakken is een hoop werk.. ik denk als wij weer gaan verhuizen dat we dan ook een hoop gaan weggooien.. zoveel troep hebben wij!

12. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Mijn moeder doet vaak een gebakken eitje (omelet) op de macaroni. Ik weet ook niet hoe ze erbij komt. Maar tis wel lekker!

Ik ga 7 april beginnen met zwangerschapsyoga. Ik ga de rekening gewoon declareren bij mijn verzekering. Ik geloof dat ik 50% terug krijg ofzo. Maar ik ga er niet vanuit. Tis 45,- per maand, niet echt duur geloof ik. Ik wil wel wat doen, ook al ben ik niet echt een groepsmens. Je leert als het goed is veel omtrent de bevalling. En dat lijkt me wel goed.

Ik heb trouwens een oude piercing gevonden, licht blauw met een kroontje, past dus helemaal bij mijn prinsje.

Wij eten meestal 's avonds warm. Daan was werken en gaat nu gelijk door naar een verjaardag. Ik heb dus een beetje een doelloze dag en net had ik hele erge trek in iets hartigs dus bedacht me dat ik alvast ed macaroni kon gaan maken. hihihi :)

Ik ga nu van de dingetjes die ik afgelopen tijd heb gekregen/ gekocht een fotootje maken en op m'n beebiesite zetten.

Straks maar eens aan de strijk. Misschien krijg ik het dan eindelijk warm. :)

13. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Red: Ik heb even gekeken op die site maar dat is helemaal niks voor ons... vriendlief is er niet zo blij mee denk ik als ik 'm daarmee naartoe sleur en ook ik ben te nuchter om daar te gaan zitten puffen...

ik denk dat je veel aan zo'n cursus hebt als je het echt kan om daar serieus mee bezig te zijn. ik ben bang dat dat mij niet lukt en daar betaal ik dan vrij veel voor en verpest het voor de mensen die zich wel 100% inzetten voor zo'n cursus.

ik denk dat ik maar gewoon lid wordt van de kraamzorginstelling (20 euro per jaar) en dan kan ik gratis de cursus baby op komst volgen...
    en daarnaast ga ik lekker zwangerschapszwemmen...
    lijkt me heerlijk...

14. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Red

Wij eten aardappeltjes uit de oven.. eerst ff voorgekookt dan lekkere patat bravas kruiden erover heen.

Dan eten we een kiprollade erbij, en een klein beetje gekookte worteltjes.

Vanuit huis ben ik gewend om op zondag extra lekker te koken en dat doe ik nu ook in ons huwelijk. Gewoon omdat je dan lekker ontspannen bent en dan eens goed kan bijpraten!
    Dus ik ga ff de boel in de oven zetten..

Gisteren waren we naar het TIKIbad geweest maar ik heb mn hoofd daar heel hard gestoten! Zit gewoon een bult op! En heb knallende koppijn hahah maar goed het was erg leuk:D

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Debby: wat verwacht jij van de zwangerschapsyoga? mij lijkt dat een beetje zweverig...

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Heb nog niet alles terug gelezen, doe ik zo.
    Maar wilde even melden dat verkoper mij bedreigd als ik niet ophoud met mailen (mail om tot een oplossing te komen) want ze heeft toch mijn adres.

Heb nu MP ingeschakeld, op het forum van MP bekend gemaakt en kopersbelangen ingeschakeld.

17. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

@ steph: Ik deed voorheen al aan yoga, maar ben sinds ik verhuisd ben gestopt. Het is maar net hoe je er zelf in staat. Ik deed de oefeningen en spande mijn spieren lekker aan, je kan er echt spierpijn van krijgen. Heb nooit hoeven mediteren ofzow...

@ matta: Dat is zijn handje! :D
    En mijn zus... ik weet niet of ze het ooit leert. Ze zegt zelf dat het goed met haar gaat, maar ik betwijfel het.

18. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

@ Sammie,

Wat een rotiets voor je zeg! Dan koop je iets omdat je denkt dat het nieuw is en dan loopt het zo af!

Wat zegt Marktplaats ervan?! Ja ze kan je bedreigen maar dan kan jij aangifte doen van bedreiging toch? Ik bedoel als zei zegt dat ze iets nieuws verkoopt maar zich niet aan de afspraken houdt dan sta jij in je recht! Nou ik hoop voor je dat je je geld terug krijgt en dat marktplaats hier aan doet (maja dan gaat ze onder een andere naam weer verder...)

19. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

juffie: klinkt lekker!

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Stephanie, ik wil t juist samen met m'n man doen (en wil hij ook) omdat ik al wel 't een en ander weet en hij niet. 'k Wil straks wel een beetje evenwicht zeg maar. Hij vindt 't allemaal wel prima ;) En 'k hoor veel positieve verhalen van gezinnen, dat ze gewoon veel lol hebben met elkaar en af en toe wel serieus natuurlijk.
    Yoga is denk ik niks voor mij. Heb ik 't geduld niet voor en lijkt me ook wat te zweverig.

Deel Deze Pagina